Hvis verden aldrig havde haft Raimis tidligere filmatiseringer af edderkoppedrengens eventyr, ville denne anmeldelse måske have været anderledes positiv og gennemgående begejstret. For “The Amazing Spider-Man” er faktisk en god film. Dens to hovedpersoner er så elskværdige og charmerende, at selv den mest koldblodige skurk formentlig ville heppe på dem, hvis han så dem sammen, og effekterne er tydeligvis skruet sammen af nogle af Hollywoods dygtigste computertroldmænd. Filmen bidrager bare ikke med noget nyt af værdi, og nye, spændende tiltag burde ellers være obligatoriske, når nu det blot er fem år siden, at Raimi og Co. sidst lancerede en “Spider-Man”-film i biografen. Vi krydser fingre for, at den uundgåelige fortsættelse tager flere chancer.
Skriv ny kommentar:
#101 Babo84 12 år siden
Det er ret fantastisk arbejde, og noget af det bedste lavet, selv her 4 år efter.
Se den, og så se de scener fra SpiderMan.
Eller den..
#102 BN 12 år siden
Det eneste der er noget sludder, er når DU nægter at se sammenhængen i det jeg skriver.
Men så må jeg jo gentage den for dig. Her er hvad jeg skrev FØR jeg nævnte procenttallene:
Jeg taler med andre ord om, hvad JEG har brug for, og hvad JEG tror, og jeg nævner procenttallene, fordi jeg bruger dem som en guide for MIG SELV.
Jeg behøver i den forbindelse ikke at bevise nogetsomhelst overfor dig eller andre. De positive anmeldelser af Raimis to første Spider-Man-film viser mig, at der for mit vedkommende er et fornuftigt grundlag for at bruge procenttallene ifm. 'The Amazing Spider-Man'.
#103 BN 12 år siden
Haha.
Gør du bare dét. Som du (formodentlig) allerede ved, giver jeg 'Iron Man' 3/6. Effekterne i den er da okay, men hvor den dog middelmådig og uspændende! Næh, jeg er langt mere imponeret over effekterne i skyskraber- og tog-scenen i 'Spider-Man 2', som for mig er topklasse. 'Iron Man' er en ret forglemmelig og mislykket affære, mens 'Spider-Man 2' er en moderne klassiker fyldt med uforglemmelige, ikoniske scener.
#104 Babo84 12 år siden
#105 TP-DK 12 år siden
Hvad er lettest at animere, robotter eller mennesker?
Jeg synes i er lidt hårde imod de gamle Spiderman film, den første er måske ikke så pæn nu som den kunne have været, men 2'eren og 3'eren synes jeg stadig holder godt, især Sandman er jo virkelig godt lavet.
Nu har jeg ikke set The A Spiderman men bare ud fra trailerne synes jeg da ikke alle effekterne er op til dagens standard. Men nu er det jo også en noget større opgave at kunne få Spiderman til at se realistisk ud i forhold til robotter i Transformers og en flyvende mand i en jerndragt :P
Og den her passer vist godt ind her
#106 BN 12 år siden
*Dybt suk* .... For sidste gang: Fordi jeg taler om, hvad JEG har lyst til at se, og hvad jeg bruger som guide eller tips i den forbindelse.
#107 BN 12 år siden
If it ain't broke, don't fix it.
Vrøvl. Min Top 200 ændrer sig indimellem, og der er kommet en masse nye film med på den.
#108 Babo84 12 år siden
Nogen har så en bedre visuel forståelse end andre. Jeg er med på, at nogle ting er sværere end andre, men det ændrer ikke ved, at de vælger at animere hele byen og lave SpiderMAN CGI, når man kan lave tingene mere praktisk, ihvertfald den slags, hvor vi skal tro på manden..
#109 Babo84 12 år siden
En kliche.. måske kan det ligeså godt dreje sig om andet take på samme figur?
#110 Collateral 12 år siden
Enig. Man fornemmer virkelig det rush Stark oplever og den usikkerhed der er forbundet med hans første flyvetur.