Lad være med at bruge penge på denne film. Gå hellere ned til din lokale videoforhandler og anskaf de film som “The Amityville Horror” på den mest uinteressante facon stjæler fra med arme og ben. Skulle du alligevel forvilde dig ind og se den, ja, så prøv at husk på filmens danske tagline, som ironisk nok lyder: ”For Guds skyld – se at komme ud!”
#21 DjBeau 19 år siden
Angående film som får 1/6... Jeg er helt enig med de folk, der mener, at 1/6 kun skal gives i ekstremt sjældne tilfælde, og det er da også første gang, jeg har prøvet det. Normalt mener jeg ikke, at en film burde kunne få 1/6 bortset fra hvis den selv teknisk set var miserabel. Men når man kommer ud af biografen og er decideret irriteret over, at en film kan være så intetsigende og ligegyldig, så er der for mig at se ikke rigtigt nogen anden karakter at give.
#22 Spanner 19 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#23 Spanner 19 år siden
Jeg har da set Amityville, men at den får 1 af 6 imod én af årets aller ringeste film White Noise som får 2 af 6 forstår jeg ikke
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#24 filmz-vassago 19 år siden
#25 filmz-michael_l 19 år siden
#21 "Men når man kommer ud af biografen og er decideret irriteret over, at en film kan være så intetsigende og ligegyldig, så er der for mig at se ikke rigtigt nogen anden karakter at give." Jeg tror, at denne kommentar rammer lige i plet. Går man f.eks. ind og ser en actionfilm så forventer man at blive underholdt (action = underholdning). Hvis man sidder og kigger på uret og tænker på, hvor ringe filmen egentlig er, så er det ærlig talt lige meget, om effekterne er ok og Jessica Alba er med....så er 1/6 helt i orden!
Og er man i øvrigt utilfreds med karakteren, så fuck det! Der er ingen der nogensinde har påstået, at det er den eviggyldige sandheden, man netop har læst.
#26 filmz-Martin Schou 19 år siden
"Som læser af en anmeldelse kan man bare vælge at se helt bort fra karakteren, for man får en meget bedre fornemmelse af filmens indhold og kvalitet ved bare at læse teksten."
Okay, så lad os da gøre det ...
1. afsnit, 152 ord, en kort introduktion til filmen.
2. afsnit, 84 ord, en ret plat joke.
3. afsnit, 114 ord, lidt mere om filmens handling.
4. afsnit, 160 ord, henvisninger til filmens filmhenvisninger.
5. afsnit, 111 ord, noget om filmens virkemidler.
5. afsnit, 65 ord, "Run, Forrest! Run!"
Totalt 686 ord. Hvis du havde været smart, havde du droppet tyve ord ud ...
Jeg læser din anmeldelse på samme måde, som jeg læser overstående. Det er plat, enormt overfladisk, og fortæller mig egentligt bare, at du tilsyneladende skrev din anmeldelse på bland-selv-slikposepapiret i biografens mørke, for at få tiden til at gå med noget andet end at se filmen.
Misforstå mig nu ikke - jeg har absolut intet imod, at man rakker film ned. Mit bedste minde om Ole Michelsen er fra Krunsh, søndagen efter hans sidste Bogart-udsendelse var blevet vist. Han blev spurgt, om han havde lyst til at give en film nul hatte. Nej, for nu var skalaen sådan indrettet, at de fik mindst én hat. Jamen, hvis han nu kunne give det til en film, hvilken skulle det så være? "Anaconda!" lyder det under et kvart sekund senere. Den film var simpelthen det værste lort, han havde set i sit liv, og det lagde han ikke skjul på.
Nu har jeg ikke set hans anmeldelse af Anaconda, men jeg vil offentligt stille op og spise en lakridsefterligning af Bogart-hatten, hvis hans anmeldelse var så plat og overfladisk som din, og det burde jo ikke være umuligt at finde ud af.
Det jeg finder mest irriterende ved din anmeldelse (ikke din stil, jeg har ikke kigget på dine andre), er at det lyder som noget, jeg kan høre fra mine halvfulde kollegiekammerater, når de prøver at være morsomme på en films bekostning - der er ikke noget substans i det.
HVORFOR fejler gysene? Du beskriver virkemidlerne, som ser ud til at fungere i så godt som alle andre gysere, så hvorfor ikke her?
Du skriver: "og eftersom alle chok bliver indledt af dyster musik, er de meget lidt overraskende". Og? Jeg synes at errindre en meget berømt bas-strofe, som virkede MEGET overbevisende i en af verdenshistoriens mest berømte fiskefilm ...
HVAD er der galt med handlingen, ud over at den følger det, du beskriver som: "Ja, man kunne næsten komme til at tænke, at denne opbygning er tyvstjålet fra 80'ernes ungdomsgyserfilm med lalleglade unge på lejrskole, som én efter én bliver slagtet."
Her kan jeg så igen henvise til ovennævnte fiskefilm, men i stedet for lalleglade unge på en lejrskole i en skov, er de her taget en tur til stranden. Okay, fair nok, den film er så fra 1975, men den følger samme handlingsmønster.
Er det kæmpe plothuller? Deus Ex-løsninger? Skuespillernes totale fejlslagne forsøg på at se skræmte ud? HVAD FANDEN ER DER GALT MED DEN??? Ud over at den altså minder lidt meget om en af "80'ernes ungdomsgyserfilm med lalleglade unge på lejrskole, som én efter én bliver slagtet."
Så nej, du har ikke gjort dit job godt nok. Du har ikke givet os, dine læsere, en fyldestgørende forklaring på, hvorfor den her film ikke er god nok.
Du skriver "Alt i alt er 'The Amityville Horror' det endelige bevis på, at gyseren som genre om nogen trænger til en revolution. Publikum kender simpelthen konventionerne for godt, og der er intet kedeligere end en forudsigelig gyser."
Vil det sige, at hvis vi sætter os ned og ser en gyser (eller film med snert derhenad), som f.eks. Alien, så vil vi ikke blive skræmte, når ungen sprænger sig vej ud af John Hurts brystkasse? Naturligvis ikke så meget som første gang vi så den, for vi ved det kommer, men gør det noget, at vi ved, enten gennem hukommelse eller vink med en vognstang som i ovennævnte fiskefilm, at lige om lidt - "så sker der sgu noget, der vil få håret til at rejse sig på dig!"?
Og sidst men ikke mindst synes jeg også, det er lidt dårligt, at jeg kan skrive en meta-anmeldelse (der i mine egne øjne naturligvis har mere substans end din anmeldelse), der ganske vist har en del citater fra din andmeldelse med, men som alligelvel er længere - og kun på ~20 minutter. Fjerner vi dine citater, er den endda kun 46 ord kortere. Kunne du virkelig ikke afsætte mere tid til det?
#27 filmz-hejmanden 19 år siden
#28 filmz-Kadann 19 år siden
Så er det jo smart at du har gjort dig så uheldigt bemærket herinde, at der sikkert er ingen der tager dine indlæg alvorligt. :)
#29 filmz-vassago 19 år siden
#30 filmz-Martin Schou 19 år siden