Lad være med at bruge penge på denne film. Gå hellere ned til din lokale videoforhandler og anskaf de film som “The Amityville Horror” på den mest uinteressante facon stjæler fra med arme og ben. Skulle du alligevel forvilde dig ind og se den, ja, så prøv at husk på filmens danske tagline, som ironisk nok lyder: ”For Guds skyld – se at komme ud!”
Skriv ny kommentar:
#41 filmz-Martin Schou 19 år siden
:)
Okay, min pointe i at henvise til Jaws gik vist tabt et eller andet sted - sikkert på min side af tastaturet.
Ja, Jaws startede RIGTIGT meget - men selv i dag er den skræmmende. Jeg har vist den til folk, der aldrig har set den før, og de sidder skræmt fra vid og sans, selvom den helt klart (naturligvis endda) har en masse ting, som ses i senere gysere.
Så hvorfor virker en film som Jaws, når en film som bruger de samme virkemidler ikke, når de vises til et publikum, der ikke har set de pågældende film. Der må jo være en grund.
Det var min pointe, som åbenbart forsvandt et sted.
Og det er mit primære klagepunkt ved din anmeldelse. Den er uoriginal, men det er næsten umuligt at lave en original film i vores tid, desuden virker masser af uoriginale gysere fint.
Ser man bort fra din anke over uoriginalitet, er der ingen forklaring på, hvorfor filmen stinker. Altså, som at høre en halvfuld kollegiegut sige "ja *hick*, den fijlm stinKER! Ikke en skjID original! *bøvs*".
#42 DjBeau 19 år siden
Selvfølgelig skal det lige stå klart, at jeg taler helt på mine egne vegne og ikke på vegne af filmz.dk, da de andre anmeldere selvfølgelig har deres egen måde at dreje en anmeldelse ¨på.
Hvorom alting er, så er det godt at høre noget kritik, både positiv og negativ, og selvfølgelig tager jeg det også til mig. Man skal jo lære hele tiden :-)
#43 filmz-Martin Schou 19 år siden
Og jeg er godt klar over, at film er en smagssag. Jeg har ikke set The Amityville Horror, og jeg er egentlig ligeglad med, om den får 0 eller 6 stjerner - jeg har ikke noget investeret i det :)
#44 Old Son 19 år siden
I stedet bruger de "the true story" som en alt for tyndslidt undskyldning til at lave The Shining én gang til og fylder den med en slags Greatest Hits af triste klichéer fra gamle horrorfilm. Er du med nu?
#45 jessup 19 år siden
#46 filmz-hejmanden 19 år siden
Kort sagt, jeg var utilfreds over den aldeles amatøragitige anmeldelse, som på ingen måder burde være lagt ud på Filmz.dk jeg var lige kommet hjem fra biografen og var fuldt ud tilfreds med filmen og så ser jeg denne her anmeldelse som til dels bundede ud i at anmeldeleren ikke havde særligt meget indblik i hvad der rent faktisk var foregået i filmen.
Og dertil fortsatte han i samme stil gennem tråden, med at hagle folks meninger ned, helt uden belæg.
#47 Yoda 19 år siden
Hvis du, som du skriver i din præsentation, kun er herinde for at glo, og du samtidig er af den opfattelse, at janteloven dominerer på sitet, hvorfor spilder du så din tid herinde?
#48 filmz-vassago 19 år siden
Da du skrev dit indlæg, havde anmelderen skrevet et enkelt indlæg, og det er da på ingen måde arrogant, eller hagler folks mening ned. Der står at hvis man ikke kan forstå karakteren så kan man måske bare nøjes med teksten.
#49 filmz-hejmanden 19 år siden
#48 Da jeg skrev mit indlæg første gang stod der "Skod anmeldelse" for derefter vendte jeg tilbage og rettede det, timer efter, da jeg kunne se hvilken retning det gik mod.
At man begynder at argumentere for sin dårlige anmeldelse er for plat, og jeg syntes bestemt i burde have en ny anmeldelse, og ikke den nuværende, som ligner noget en lille sur folkeskoleelev har sat sammen, uden på noget tidspunkt at gå i dybden med filmen, kun overfladisk bullshit, som bunder ud i anmelderen udfra hvad jeg kan se af hans kommentarer her på sitet på ingen måder har hang til gyserfilm.
#50 filmz-Kadann 19 år siden
Så endnu en gang har du bevist at din mening er i orden, men andres mening ikke er i orden.