Fortjener “The Artist” en Oscar for bedste film i år, som den er nomineret (og endda favorit) til? Ikke helt. Hertil vil den alligevel for lidt og er en anelse for luftig. Men det er en morsom og særdeles behagelig filmoplevelse i en tid, hvor det måske er meget sundt at se tilbage på oprindelsen af filmmediet, der i dag sommetider virker overrendt af special effects. Spørgsmålet er nu, hvad den næste gimmickagtige filmidé bliver… Sort/hvid stumfilm i 3D? Sandheden er nemlig, at en film som “The Artist” kun kan laves succesfuldt én gang i nyere tid, men med en idé så modig har Hazanavicius skabt en lille perle. Nu må man så stille det samme spørgsmål, som de i fortidens Hollywood: Hvad bliver filmmediets næste skridt mon?

Se også: Filmz TV: Interview med “The Artist”-instruktøren Michel Hazanavicius

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Nicki52 12 år siden

Troede slet ikke den vil være noget for mig. Jeg kedede mig i de første fem minutter og så kom den igang. Og hvem skulle tro stumfilm i 2012 skulle blive så godt. Det er lang tid siden man har lavet en film med næsten ingen replikker. Men den skal helt klart ejes.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#12 IK 12 år siden


Tusind tak! :)
Jeg mangler: Hugo, Extremely Loud & Incredibly Close og The Descendants



Samme her. Dog mangler jeg også War Horse, som jeg slet ikke orker. Troede aldrig jeg skulle sige det om en Spielberg film. :)
Gravatar

#13 Collateral 12 år siden

IK (12) skrev:
Samme her. Dog mangler jeg også War Horse, som jeg slet ikke orker. Troede aldrig jeg skulle sige det om en Spielberg film. :)


Du går heller ikke glip af noget godt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14 MMB 12 år siden

IK (12) skrev:

Tusind tak! :)
Jeg mangler: Hugo, Extremely Loud & Incredibly Close og The Descendants



Samme her. Dog mangler jeg også War Horse, som jeg slet ikke orker. Troede aldrig jeg skulle sige det om en Spielberg film. :)


Haha, jeg kan godt forstå, du ikke orker den. :) Det er også en sløj omgang. Men det er nu ikke, fordi den er hård at komme igennem.
Gravatar

#15 Collateral 12 år siden

Foeller (14) skrev:
Haha, jeg kan godt forstå, du ikke orker den. :) Det er også en sløj omgang. Men det er nu ikke, fordi den er hård at komme igennem.


Det synes jeg godt nok den var! Den føltes usigeligt lang for mig. Muligvis den dårligste biografoplevelse jeg nogensinde har haft.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16 MMB 12 år siden

Collateral (15) skrev:
Det synes jeg godt nok den var! Den føltes usigeligt lang for mig. Muligvis den dårligste biografoplevelse jeg nogensinde har haft.


Haha, really? Jeg kan sgu godt finde nogle værre...
Gravatar

#17 Collateral 12 år siden

Foeller (16) skrev:
Haha, really? Jeg kan sgu godt finde nogle værre...


Nu understregede jeg netop biografdelen fordi jeg bestemt har set mange værre film, men det er ikke særlig ofte jeg har kedet mig så bravt i biografen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#18 MMB 12 år siden

Collateral (17) skrev:
Nu understregede jeg netop biografdelen fordi jeg bestemt har set mange værre film, men det er ikke særlig ofte jeg har kedet mig så bravt i biografen.


Yes, yes, den er jeg med på. ;)
Gravatar

#19 Nicki52 12 år siden

Collateral (17) skrev:
men det er ikke særlig ofte jeg har kedet mig så bravt i biografen

Har kun prøvet det to gange. Ved Sherlock Holmes og Tintin: Enhjørningens hemmelighed. Så også ved Find Nemo på Disney Channel. Men jeg kedet mig slet ikke ved The Artist. Jeg blev fanget.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#20 Collateral 12 år siden

Nicki52 (19) skrev:
Har kun prøvet det to gange. Ved Sherlock Holmes og Tintin: Enhjørningens hemmelighed. Så også ved Find Nemo på Disney Channel. Men jeg kedet mig slet ikke ved The Artist. Jeg blev fanget.


Jeg har ikke set "The Artist" endnu, men var lidt off topic og snakkede om "War Horse". Hvordan du kan kede dig til Tintin forstår jeg dog ikke. Fandt den ekstremt underholdende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: