Instruktøren Joss Whedon har præsteret det umulige: Han har samlet en lang række af Marvels største tegneseriefigurer i én film, der fornemt sammenvæver drilsk humor og nervepirrende action, og som giver hver eneste karakter den helt rette mængde spilletid i rampelyset. Filmen ser fuldkommen fantastisk ud i HD, og den lyder nøjagtig lige så godt, men skiven måtte gerne have rummet mere ekstramateriale. Hvorom alting er, så er denne udgivelse simpelthen et must – uanset om man har hang til superheltegenren eller ej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Slettet Bruger [3727133888] 11 år siden

#40 -

Agenten er jo netop ikke anonym, hvilket er hele pointen. :)

Han introduceres i Iron Man, er med i Iron Man 2 og er tæt på Pepper Potts og Tony Stark, hvilket etableres yderligere i The Avengers. Han er desuden involveret i at finde Thors hammer og Thors første besøg på Jorden og til sidst etableres det i The Avengers, at han var tilstede, da SHIELD havde fundet Captain America.

Da han er agent i SHIELD, nærmest er Nick Furys højre hånd, må man jo også formode, at han har et intimt kendskab til Black Widow og Hawkeye, da de også er agenter i SHIELD.
Gravatar

#42 JokerzReality 11 år siden

Doc Doom (34) skrev:
Medvind får jeg næppe :-)

Det er til tider svært at sætte ord på. Men for det første synes jeg simpelthen hele setup'et med fire så aparte figurer, der skulle fungere sammen, grundlæggende var komisk.


Når man har dømt en film ude på forhånd, netop på dens præmis som ikke kan laves om, lige meget hvordan filmen så er skrevet og instrueret, ja så er det jo nærmest umuligt at ændre sin mening.

Ikke fordi jeg vil sammenligne dig med religiøse fundamentalister, men det er lidt det samme med dem. De har dømt muligheden om at gud ikke eksisterer og at evolution modbeviser biblem ude(I hvert fald hvis man skal tage den som et historisk korrekt dokument og ikke metaforisk som nogen gør), så kan man ikke sælge ideen til dem, lige meget hvad, med mindre de er åbne overfor den til at starte med.

Det virker ikke som om du har været åben overfor The Avengers, især ikke når man tænker på at du ikke kunne lide de film som ledte op til den. Også er det svært at sælge ideen til dig, når du ikke kunne lide ideen til at starte med.

Så der er ikke så meget at sige til at du ikke kunne lide filmen :)

TheDudeAbides (40) skrev:
Må faktisk sige, at jeg er enig med Doc Doom. Jeg kunne egentlig meget godt lide filmen, da jeg så den i biffen, men da jeg genså den for nylig, fandt jeg den gabende kedelig og uinteressant. Ved gensyn er der simpelthen for mange ting, der irriterer. For det første er der hele plottet. At hele filmens handling bliver skubbet frem af så håbløs en McGuffin (the tesseract) er til at dø af grin over, og lugter altså gevaldig meget af Michael Bay på en dårlig dag.

Der er heller ikke rigtig nogen kemi mellem skuespillerne - kun forcerede jokes og en Robert Downey Jr., der kører den af på rutinen. Og så er det virkelig dårlig skrevet, at hele grundlaget for superheltenes samarbejde bliver etableret, fordi en eller anden anonym agent bliver dræbt.

Måske var Avengers så dårlig anden gang, fordi jeg så den lige efter Mission Impossible: Ghost Protocol. Den film er et godt eksempel på, hvordan man skriver og instruerer en hæsblæsende actionfilm.


De kunne godt have fundet en mere original McGuffin, det giver jeg dig ret i. Personligt syntes jeg det fungerede, da alt andet i filmen fungerede rigtig godt i min optik.

Er total uenig i din påstand om at der ikke var kemi mellem skuespillerne... Hvis man har set de andre film og virkelig fulgt med i alle detaljer, så syntes jeg det er overraskende hvor perfekte og dybe karakterne er skrevet og hvor tro de er overfor kildematerialet, om end det er udført subtilt, med en utrolig sans for detaljer.

Hvis du havde fulgt med i hele MCU tingen, så ville du også vide det, samt at agent coulson er alt andet end en anonym agent.

Jeg ved godt Whedon ønskede at lave filmen så det var mulig at se og forstå alting uden at have fulgt med i MCU's andre film, kortfilm og tegneserie, men jeg begynder at tro mere og mere at man bliver nød til at se/læse alt det andet Marvel Cinematiske Univers har produceret for virkelig at sætte pris på det hele.

Desuden, hvis man er tegneserie fan, så burde man også forstå hvorfor utrolig mange magasiner, hjemmesider og tegneserie fan sider, osv har kåret The Avengers til den bedste superheltefilm nogensinde... Ikke at TDK ikke er en bedre film generelt, men The Avengers er bare en bedre superheltefilm. Som superheltefilm, så når TDK ikke Avengers til sokkeholderne, men som film er TDK klart overlegen ;)
Gravatar

#43 Andreas Ebbesen Jensen 11 år siden

Du kan have en pointe i, at man skal være inde i hele Marvel-universet for at sætte ordentlig pris på filmen. Men det er altså også lidt en falliterklæring fra instruktørens side, synes jeg.

Det er fair nok, at man hinter til de tidligere film i serien undervejs, men jeg synes bare at det virker som om at folkene bag Avengers har tænkt, at de ikke behøvede nogen historie eller karakterudvikling, så længe de havde de andre film i ryggen og kunne koncentrere sig 100% om action.

Jeg forventer ikke 'Citizen Kane', når jeg ser Avengers, men jeg forventer et minimum af engagmement i det, der foregår på skærmen, og det fik jeg ikke på noget tidspunkt. Derfor synes jeg filmen fejler.

But, Hey, that's just me :)
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#44 Slettet Bruger [3727133888] 11 år siden

TheDudeAbides (43) skrev:
Det er fair nok, at man hinter til de tidligere film i serien undervejs, men jeg synes bare at det virker som om at folkene bag Avengers har tænkt, at de ikke behøvede nogen historie eller karakterudvikling, så længe de havde de andre film i ryggen og kunne koncentrere sig 100% om action.


Jamen, hele formålet med at de bærende figurer har fået hver deres film (Iron Man har så fået to) og andre figurer er blevet præsenteret undervejs, Coulson i særdeleshed, men også Black Widow og Hawkeye, er jo netop for at undgå behovet for at give hver person en grundig præsentation i The Avengers, så man NETOP kan hoppe direkte ind i hvad filmen bør handle om: en gruppe superhelte der står overfor en massiv fare, som de kun kan klare som et hold.

At historien ikke fungerer for dig, helt fint, men jeg føler lidt, at du har misset hele pointen med de fem foregående film, selvom det er blevet udpenslet grundigt af Marvel undervejs i processen. :)
Gravatar

#45 doom WAD 11 år siden

#42:

"Ikke fordi jeg vil sammenligne dig med religiøse fundamentalister, men det er lidt det samme med dem. De har dømt muligheden om at gud ikke eksisterer og at evolution modbeviser biblem ude(I hvert fald hvis man skal tage den som et historisk korrekt dokument og ikke metaforisk som nogen gør), så kan man ikke sælge ideen til dem, lige meget hvad, med mindre de er åbne overfor den til at starte med.

Det virker ikke som om du har været åben overfor The Avengers, især ikke når man tænker på at du ikke kunne lide de film som ledte op til den. Også er det svært at sælge ideen til dig, når du ikke kunne lide ideen til at starte med.

Så der er ikke så meget at sige til at du ikke kunne lide filmen :)"

Jeg vil faktisk argumentere for præcis det modsatte. Jeg gik ikke ind med ringe forventninger, idet filmen jo netop var mega hypet. Kogt ned så synes jeg ren og skær det var en plat lortefilm pakket med tidens revl og krat fra effektboden. Jeg prøvede ovenfor at sætte ord på hvorfor, men som jeg indledningsvis skrev, kan det være svært, da film jo er en kunstform, ligesom det kan være svært at sige, præcis hvorfor du røres af et bestemt stykke musik eller maleri. Jeg synes den var røvsyg og uendeligt plat, kort sagt. Hvis jeg havde været helt vild med ophavsfilmene, så kan jeg garantere dig, at jeg ikke havde fundet den mindre røvsyg; formentlig nærmere det modsatte, da jeg så havde forventet mere. Nu du nævner religion, så har du muligvis selv så svært ved at acceptere, at jeg synes det var crap, fordi det er religion for dig, at den er fantastisk.
Gravatar

#46 Kyllingebenet 11 år siden

For mig var den mangelfulde historie ikke problemet. Jeg kan sagtens forholde mig til en magisk terning, ligesom jeg kunne forholde mig til the cube i Transformers filmene.

Problemet for mig er, at der ikke var nogen væsentlig fare til stede i filmen, og det skyldes nok den anonyme horde af aliens, der ikke virkede specielt faretruende. Herre gud, de var da mange og på længere sigt, havde de nok overmandet The Avengers, men derfor fremstod hæren stadig anonym. Vi så ikke rigtig nogen vilde opgør, ingen Avengers i knibe, der var ingen sindssyge skurke, der gav dem kamp til stregen..

.. jeg synes at det var en meget overfladisk film.
Gravatar

#47 doom WAD 11 år siden

utyske (39) skrev:
#35 -

Hulk med Eric Bana er så ikke en af optaktsfilmene. :)


Jeg har kun set hver Hulk-film en gang og det var i biffen, så jeg er lidt rusten udi det grønne univers. Hvorfor er Bana-filmen mindre en optakt til Avengers end Norton-filmen? Som jeg husker det, så starter Norton-filmen dernede et sted i Amazon, hvor Bana-filmen sluttede, og derfor opfatter jeg i og for sig Norton-filmen som en form for fortsættelse. Det er sikkert helt forkert, og jeg er ret sikker på, at du brænder for at forklare mig hvorfor :-) er det forskellige producenter eller hva? Det er jo i hvert fald ikke grundet at hovedrolleskuespilleren genbruges fra Norton-filmen til Avengers, da det jo nu pludselig er Ruffalo Gals Go Around The Outside, der er den grønlige grynter.
Gravatar

#48 Andreas Ebbesen Jensen 11 år siden

#44
Men fordi de netop har præsenteret figurerne i de tidligere film, burde man netop tro (og forvente) at der ville være plads til en mere vedkommende og interessant historie og en udbygning af de karakterer, man i forvejen kender. Men Avengers gør, efter min ydmyge mening, det modsatte. Der er sket et skred i Hollywood, hvor det er blevet acceptabelt at lave Blockbusters uden hjerte og hjerne, så længe der er fede effekter og karakterer vi kender i forvejen. Måske er det bare mig, der er blevet en gammel, mavesur mand, der længes tilbage til de Blockbusters, der rent faktisk har mere på hjerte end at se, hvordan man hurtigst kan forvandle 1 mia. kr. til fede CGI-effekter :)
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#49 doom WAD 11 år siden

TheDudeAbides (48) skrev:
Der er sket et skred i Hollywood, hvor det er blevet acceptabelt at lave Blockbusters uden hjerte og hjerne, så længe der er fede effekter...


Nuf said! Der er langt mellem actionsnapse som som Heat, Bourne og MI4.
Gravatar

#50 Hr. Nielsen 11 år siden

TheDudeAbides (43) skrev:
Men det er altså også lidt en falliterklæring fra instruktørens side, synes jeg.
Jeg kender nu flere der ikke har set de andre og som uden problemer kunne både leve sig ind i det og følge med, så måske er filmen blot for krævende for dig, uden du har bemærket det?

TheDudeAbides (48) skrev:
Der er sket et skred i Hollywood, hvor det er blevet acceptabelt at lave Blockbusters uden hjerte og hjerne, så længe der er fede effekter og karakterer vi kender i forvejen. Måske er det bare mig,
Jep, det er bare dig, for jeg er netop ikke vild med ret mange af disse nye store blockbusters, men denne her holder, fordi der netop er lagt både hjertet og hjerne i den og karaktererne er så velfungerende. Så hvilken tidligere blockbusters du mener ved jeg ikke, men den her lever i hvert fald om nogen op til disse!
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: