Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 Hr. Nielsen 12 år siden

SIR Ridley Scott (92) skrev:
Synes det var noget lort.

Men måske synes jeg den er bedre, når jeg har set den her til eftermiddag!
Det er verdens bedste superheltefilm, basta!!!! (I hvert fald indtil jeg har set den, så kan det godt være den bare er som jeg tror, altså ganske god;)

Jeg prøvede blot at forestille mig hvordan det var at være Nolan/Batman-fanboy:-D Næste gang prøver jeg det med Batman 3, som jeg dog trods alt har en smule større forventninger til, indtil andet er bevist i hvert fald.
Men i virkeligheden ser jeg ingen grund til at køre VS. på sådanne film. Det er jo latterligt. Næste gang laver vi 'battle' på Trier Vs. Vinterberg:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#102 Babo84 12 år siden

En karakter skal jo afspejle det skrevne i et indlæg. Uanset genre. En film skal jo dømmes ud fra egne præmisser, og jeg kan godt lide at sætte karakter på MIN oplevelse, men forstår godt dem der ikke gør.

Thomas

Du er bare langt ude :)
Gravatar

#103 didriksen86 12 år siden

Super god film men kan være lidt langtrukken engang imellem men heldigvis er der masser af grine ad(På den gode) så det opvejer det lidt langtrukne.. :)
Gravatar

#104 Nicki52 12 år siden

Så The Avengers i går - overgik fuldstændig alle mine forventninger. De var ret høje.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#105 JokerzReality 12 år siden

Det er virkelig en fantastisk film, den er helt sikkert røget helt i top. For lige at sætte det i perspektiv:

Af film fra Mavel Studios lægger den:

1. Avengers
2. Iron Man
3. Thor
4. Captain America
5. The Incredible Hulk
6. Iron Man 2

Af alle Marvel film lægger den:

1. The Avengers
2. Kick Ass
3. Spider-Man 2
4. X-Men 2
5. Iron Man
6. X-Men: First Class
7. Blade II
8. Thor
9. Spider-Man
10. Captain America: The First Avenger
11. X-Men
12. Transformers
13. The Incredible Hulk
14. Blade
15. Hulk(2003)
16. X-Men 3
17. The Punisher(2004)Hasn't seen the other punisher movies
18. Fantastic Four: The Rise Of The Silver Surfer
19. Spider-Man 3
20. Fantastic Four
21. Iron Man 2
22: Ghost Rider 2
23. X-Men Origins: Wolverine
24. Blade: Trinity
25. Daredevil

Bland andre tegneseriefilm lægger den

1. The Avengers/The Dark Knight - Uagjort
2. Sin City
3. Kick Ass
4. Batman Begins
5. Spider-Man 2
6. X-Men 2
7. Iron Man
8. X-Men: First Class
09. Hellboy 2
10. Watchmen/Blade II - Uagjort
11. Thor
12. Batman(1989)/Spider-Man - Uagjort
13. Captain America: The First Avenger
14. X-men
15. Batman Returns
Gravatar

#106 JokerzReality 12 år siden

Men det er virkelig en film som næsten er umulig at brokke sig over før man har set den et par gange imo. Jeg var irriteret over nogle ting, som jeg så som plot huller lige efter jeg forlod biografen, men fandt hurtig ud af efterfølgende at det var fordi jeg overså nogle ting da jeg var fanget af filmens epikshed og humor.

Filmen kræver alligevel at du følger med og tænker selv nogle steder og det kan måske overraske nogle fra publikum. Næsten alle de dårlige anmeldelser jeg har læst fra filmen kom ned til brok omkring småting som anmelderen ikke følte blev forklaret og jeg var enig i mange af tingene lige efter jeg forlod biografen. Men efter at jeg søgte lidt på det da jeg kom hjem, kunne jeg godt se at det egentlig blev forklaret, jeg skulle bare have fulgt ordentlig med og lagt to og to sammen.

Jeg bliver nød til at se den igen for at kunne give en 100 % ærlig anmeldelse. Men den kører stadig i mit baghoved som en episk film, så derfor får den den nuværende plads på listen.

Derudover var det fedt at opleve at publikum klappede så meget som de gjorde. Der blev skreget og klappet da filmen startede, det samme blev der da Avengers logoet blev vist og det blev mindst gjort 5-6 gange under filmen, hver gang en af superheltene gjorde et eller andet uventet, sjovt eller overlevede en farlig situation. Også var der selvfølgelig stående bifald efter filmen.

Jeg kan bestemt anbefale den. Dens action scener mindede mig meget om Ringenes Herre, det var virkelig godt lavet. Der er lige et enkelt øjeblik eller to hvor det bliver for meget CGI under de sidste 40 minutter, det er sekunder jeg snakker om, men ellers syntes jeg at det hele har en rigtig god balance. Også bruger de måske lidt for meget tid på karakter interaktion og introduktion i første akt.

Det var måske sådan her det forløb

Prolog(Kom for sent ind i biografen, så prologen nåede lige akkurat at slutte da jeg havde sat mig ned)

Spetakulær Action sekvens(Dette havde man set intet om i trailerne nærmest)

Snak

Action

Snak

Snak

Snak

En af de fedeste og mest opfindsomme action sekvenser jeg nogensinde har set på film.

Blanding af Black Hawk Down og Ringenes Herre Krig på Manhatten

Meget lidt snak

Slut

Scene som lægger op til forsættelse

En sidste ting, man her virkelig INTET set i trailerne. I alle trailere og klip til sammen har man måske set 5 % af filmen. Jeg kan ikke beskrive hvor fedt det var at komme ind og se en film også blive virkelig overrasket over hvor lidt der virkelig var blevet spoleret i trailer og klips.

Hulk havde nogle virkelig geniale scener og Mark Ruffalo gjorde det fandme godt.

Denne film SKAL ses i biografen.
Gravatar

#107 Therien 12 år siden

Nåh.. Jeg fik endelig overtalt en, under den forudsætning at jeg gir biletterne.. Spændt på om det er hypen eller kvalitet der driver "værket"..
Gravatar

#108 JokerzReality 12 år siden

En sidste ting. Nogle vil måske finde den lidt plat nogle steder, da den referere virkelig meget til tegneserierne. Det er virkelig den første superhelte film som giver følelsen af at læse en tegneserie efter min egen personlige erfaring. Eller i hvert fald den der giver følelsen allerbedst.
Gravatar

#109 NightHawk 12 år siden

En stor tak til The Insider for en herlig underholdende og velskrevet anmeldelse lige i Josh Whedons ånd! :)

Skal selv først ind og se "The Avengers" i næste uge og holy crap hvor jeg glæder mig med alle de positive anmeldelser filmen har med i bagagen. Og hvor er det bare fedt at læse, at den konsensus der huserer blandt de mange rosende ord netop, som filmens største force, fremhæver de ting der nu i godt og vel 20 år har været synonym med Josh Whedon, der efterhånden har sat en tyk streg under hvor kreativ og visionær en kunstner han i bund og grund er. Med "The Cabin In The Woods", som ligeledes har fået forrygende anmeldelser, lige på trapperne tyder alt på, at 2012 bliver Whedons år på det store lærred og hurra for det, for han fortjener sgu alt den succes, han overhovedet kan få.

http://www.rottentomatoes.com/m/the_cabin_in_the_w...
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#110 Ericmase 12 år siden

JokerzReality (105) skrev:
Af alle Marvel film lægger den:

1. The Avengers
2. Kick Ass
3. Spider-Man 2
4. X-Men 2
5. Iron Man
6. X-Men: First Class
7. Blade II
8. Thor