Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.
Skriv ny kommentar:
#111 Hr. Nielsen 12 år siden
Wtf, The Avengers blev sgu for mig den bedste superheltefilm nogensinde, altså sammen med TDK. Mage til kulørt herlighed, der fungerer så optimalt finder jeg desværre alt for lidt af. Men det er KULØRT (and I love it!!!!!!!!!!!!!), sjovt, underholdende og STORT!
#112 Richard Burton 12 år siden
Det bedste er dog, at det skinner igennem, at Joss Whedon står bag og der er en fin uhøjtidelig og legesyg tone filmen igennem, uden at underminere indholdet. Sådan foretrækker jeg absolut superhelte film.
Så alt i alt en rigtig god humør- og effektbombe, som nok skal have løftet Whedons navn op i stratosfæren, hvor de store budgetter findes.
3D'en. Tja, jeg fatter efterhånden ikke grunden til det mere. De eneste sekvenser, som jeg synes gav lidt på "opleveren", var perspektivet i gadeniveau, når Iron Man fløj gennem gaderne. Ellers føler jeg, at effekten er ret så ligegyldig og absolut ikke værd at sidde med briller på for at opleve, ifht. hvad der opgives på billedkvalitetssiden. Ser frem til 2D versionen på BD.
Datter: 8/10
Nevø: 8/10
Far: 7/10
Og det bedste var, at jeg endelig fik set traileren til Prometheus i 3D. Meget svært at sige, om det bliver godt. Den store prøve må blive Klovborg.
#113 Hr. Nielsen 12 år siden
#114 Richard Burton 12 år siden
Som formentlig fremtidig 2D mand må jeg blot indse at løbet er kørt og jeg bliver endegyldigt pulet og kn.... i rø... af 3D, som fuldstændig suger sig til al biograftid. Der er intet godt alternativ til at se filmen på BD hjemme.
#115 Takfornu 12 år siden
Og hvorfor nævnes aldrig film fra 90erne som fx The Shadow med Alec Baldwin ;)
Mht. Ja Klovborg blive den ultimative 3D test også for mig, selvom jeg faktisk helst så Prometheus i 2D.
Valgte også at se TA i 2D er slet ikke til 3D, hverken hjemme i eller i biografen. Hvorfor betale mere for noget, som slet ikke interesserer mig.
#116 Richard Burton 12 år siden
#117 Hr. Nielsen 12 år siden
#118 Takfornu 12 år siden
#119 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden
I hvilken sammenhæng tænker du? :)
The Shadow er ganske vist en superhelt på sin vis, men det er jo ikke en superhelt, baseret på en tegneserie, ligesom Marvel-filmene fx. :)
Nå ja, så er filmen faktisk heller ikke specielt god, desværre. Der er en del ting i filmen, jeg godt kan lide, men desværre også en masse, der slet ikke fungerer.
#120 Hr. Nielsen 12 år siden