Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

@SIR Scott -

Jeg kom lige til at tænke på, at herr Whedon nok er mere økonomisk med sine effekter end herr Singer, se hvad han fik ud af "Serenity". :)

Selvfølgelig er tingene blevet bedre og billigere, men hans erfaring med at lave en masse med et lavt budget, skader nok ikke.
Gravatar

#132 Takfornu 12 år siden

Well ... Serenity havde da meget at byde på;) ....og ... nu vil jeg tage i hjemmebiografen og se In The Name of The Father og The Shadow ... begge på VHS fra min fars samling ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#133 Slettet Bruger [1956300289] 12 år siden

Der er jo også altid "The Phantom" med Billy Zane. Jeg er helt sikker på at det var filmen som inspirerede Cameron til at hyre Zane.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#134 Richard Burton 12 år siden

#131 Helt enig!

#132 Ja han fik Serenity til at se ud af meget for sølle $40 mio
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#135 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

Whispering Horse (133) skrev:
Der er jo også altid "The Phantom" med Billy Zane. Jeg er helt sikker på at det var filmen som inspirerede Cameron til at hyre Zane.

Ja, der er ikke noget der siger "bad guy", som en lilla heldragt.....
Gravatar

#136 MOVIE1000 12 år siden

Hvordan er det nu rækkefølgen er med Marvel filmene, hvis man skal se dem inden the avengers?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#137 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

#136 -

Udgivelsesdato, vil jeg mene er det mest logiske.
Gravatar

#138 Richard Burton 12 år siden

Damn jeg kan se, at underskønne Jenny Agutter var et "council member" i Avengers. Men brillerne gjorde det hele så sort, når man så det council, at jeg kun kunne se Powers Boothe :(
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#139 the_paki_don 12 år siden

Movie1000

Gå ind på imdb's FAQ og se svaret. Hvis du ikke har set The Avengers, LAD VÆRE MED AT GÅ IND I FORUMMET. Spoiler trolls are plentiful!
Gravatar

#140 Batsy 12 år siden

MOVIE1000 (136) skrev:
Hvordan er det nu rækkefølgen er med Marvel filmene, hvis man skal se dem inden the avengers?

Jeg vil sige Iron man, Nortons Hulk, Iron man 2, Thor og så Cpt America :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: