Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.
Skriv ny kommentar:
#131 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden
Jeg kom lige til at tænke på, at herr Whedon nok er mere økonomisk med sine effekter end herr Singer, se hvad han fik ud af "Serenity". :)
Selvfølgelig er tingene blevet bedre og billigere, men hans erfaring med at lave en masse med et lavt budget, skader nok ikke.
#132 Takfornu 12 år siden
#133 Slettet Bruger [1956300289] 12 år siden
#134 Richard Burton 12 år siden
#132 Ja han fik Serenity til at se ud af meget for sølle $40 mio
#135 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden
Ja, der er ikke noget der siger "bad guy", som en lilla heldragt.....
#136 MOVIE1000 12 år siden
#137 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden
Udgivelsesdato, vil jeg mene er det mest logiske.
#138 Richard Burton 12 år siden
#139 the_paki_don 12 år siden
Gå ind på imdb's FAQ og se svaret. Hvis du ikke har set The Avengers, LAD VÆRE MED AT GÅ IND I FORUMMET. Spoiler trolls are plentiful!
#140 Batsy 12 år siden
Jeg vil sige Iron man, Nortons Hulk, Iron man 2, Thor og så Cpt America :P