Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#191 JokerzReality 12 år siden

blahblah (188) skrev:

Coultons død som motivation var et farce-agtigt greb. Hvis Thanos ville have fat i Cosmic Cube var der langt bedre måder at gøre det på, med den teknologi han havde. Hvorfor var Banner vigtig for Loke?
Hvorfor var det vigtigt for Loke at tæske Avengers i New York? Stark smider det ud som om det er fordi han har brug for at slå dem (hvorfor det?) og han har brug for et publikum? Og hvorfor har han det?
Og hvilket publikum? Der er sgu da ingen civile der så noget af hvad der foregik. Hvad var Chitaris plan? Bare at smadre New York eller hvad? Hvor fanden var hæren? Skal jeg virkeligt tro på at USA ikke kunne mobilisere deres hær når New York var under angreb? Hvorfor var The Avengers så vigtig? Med det teknologi vi har set hæren besidde i det her univers, virker det egentligt som om de godt kunne have klaret den selv.
Hvorfor ville Loke gerne om bord på skibet? De fik det til at virke som om han gik efter Banner, men det blev aldrig brugt til noget.
Hvorfor kunne Banner styre Hulk i NY, men ikke på skibet? Hvorfor fanden har Nick Fury valgt at gemme alt sit hydra halløj, tilfældigvis, på det skib der? Shield må da have flere baser.
Hvorfor vælger Iron Man at angribe Thor i starten, når han bare kunne have hentet Loke. Hvorfor vælger de at holde op med at slås, bare fordi de har ødelagt lidt træer? Hvorfor flyver Thor ikke op og hjælper Iron Man når han har bomben, det er fake drama. Hvorfor sender Loke først en orm ind, og så venter han med resten. Hvad fanden var Thanos plan? hvad var rumvæsenernes plan?

Det her er så et typisk eksempel på en der ikke rigtig har fulgt med og lagt to og to sammen. Jeg sad tilbage med præcis samme spørgsmål efter jeg havde set den første gang, men fandt hurtigt ud af efterfølgende at stort set alle mine spørgsmål blev besvaret i filmen, jeg havde bare ikke fuldt rigtig med.

Kan lige svare på dine spørgsmål step by step snere, når jeg har mere tid :)
Gravatar

#192 Babo84 12 år siden

the_paki_don (179) skrev:
Jeg tror desværre, at jeg ved hvorfor, Babo. Du er en af dem, der forstyrrer. Og det forstyrrer ikke dig. :D

haha din skøre bandit. Næh nej, det er jo fordi jeg viser min store gun, når jeg træder ind i biografen :)
Gravatar

#193 Batsy 12 år siden

Babo84 (192) skrev:
haha din skøre bandit. Næh nej, det er jo fordi jeg viser min store gun, når jeg træder ind i biografen :)

Du forstyrre jo stadig så, silly bean! :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#194 Babo84 12 år siden

Thomas E. Nielsen (181) skrev:
Ha ha ha, godt svar:) Jeg må dog sige, at de par gange jeg har været i biografen med Babo84 (som desværre er alt for lidt), der har han opført sig eksemplarisk på alle måder. Ja han gider ikke engang æde slik, så han kan vist ikke forstyrre mindre end han gør:) Kun en gang har han siddet uroligt efterhånden som filmen skred frem. Det var under Inland Empire, hvor han fik ondt i røven:-D

haha! Ja, det er ikke blevet så mange ture, men måske fordi du har skræmt mig for livet da du gav en gratis billet til Indland Empire :) Jeg sover stadig ikke godt om natten :)
Gravatar

#195 Babo84 12 år siden

Batsy (193) skrev:
Du forstyrre jo stadig så, silly bean! :D

Hov, nej nej. Det er jo INDEN filmen begynder, at jeg viser den frem :) Så kan man enten vælge at savle, eller forlade biffen i frygt :)
Gravatar

#196 Hr. Nielsen 12 år siden

Babo84 (192) skrev:
det er jo fordi jeg viser min store gun, når jeg træder ind i biografen :)
Jeg har set dig nøgen efter styrketræning, så nu er jeg lidt forvirret over hvor du så gemte denne 'big gun';-)

Babo84 (194) skrev:
du gav en gratis billet til Indland Empire
Heh, var det alt det krævede og det kostede mig intet:) Jeg giver dog gerne igen, til noget bedre!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#197 the_paki_don 12 år siden

Undskyld, jeg var lige ude og masse masturbere over "The Avengers". Er jeg gået glip af noget?
Gravatar

#198 Batsy 12 år siden

Babo84 (195) skrev:
Hov, nej nej. Det er jo INDEN filmen begynder, at jeg viser den frem :) Så kan man enten vælge at savle, eller forlade biffen i frygt :)

Hehe :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#199 Gridlock 12 år siden

Hvis Avengers bliver en kæmpe succes rent pengemæssigt (og med de her anmeldelser mon ikke det sker) gad vide om andre film vil prøve ligne stunts.

Som MovieBob nævnte i The Big Picture kunne det jo være at vi ser flere cross overs fra forskellige film.

Et eksempel kunne jo være karakterende fra RED kikker forbi en anden action film vil du vide hvem de mærkelige karaktere er se RED der bliver de forklaret og så videre.

Det bliver i hvert fald spændene og se hvor det her føre hen af, måske endda til en ordentlig Alien vs Predator film.........næppe men man har da lov til og håbe.
Gravatar

#200 Babo84 12 år siden

Thomas E. Nielsen (196) skrev:
over hvor du så gemte denne 'big gun';-)

Det er på din egen regning, at du tolker noget seksuelt ud af mine sætninger :)

Thomas E. Nielsen (196) skrev:
var det alt det krævede og det kostede mig intet:) Jeg giver dog gerne igen, til noget bedre!

Det kan det næsten også kun blive, ellers giver jeg gerne, for at slippe for at pines, når du giver :)

Skriv ny kommentar: