Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.
Skriv ny kommentar:
#181 Hr. Nielsen 12 år siden
#182 blahblah 12 år siden
Det her er en sjov action film. Spas og gak og gøgl. Og der er sjov dialog, og sjove jokes. Men det er et dovent skrevet manuskript. Det er fyldt med plothuller. Det her er fandeme ikke en 6/6 film, og det er direkte frustrerende at se publikum æde den råt. Hvor fanden er den kritiske sans? Hvor er den mentalitet der kræver at filmfolk gør deres arbejde ordentligt?
Den her film har haft en premiere dato, og Whedon er nået så langt han nu kunne nå med manus, men det er tydeligt at det manuskript krævede mere arbejde.
Man kan diskutere om en film behøver karakterudvikling, det gør den jo nok ikke når det bare skal være en blockbuster. Men der er fandeme meget dovent arbejde i den her, der er meget der logisk og rent strutkurelt ikke holder. Der er karaktermotivation der fejler. Der er huller i plottet.
Man skulle tro der var flere kritiske krævende tanker inde på Danmarks største filmsite, men den masse masturbation af The Avengers er da uudholdelig. Det er da den bedste film Marvel har produceret, men det siger heller ikke vildt meget.
Og det er en god og sjov film.
Men 6/6? Mesterværk? Perfekt film? Hold nu kæft.
#183 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden
#184 kisame 12 år siden
var nu godt underholdt da jeg så den :)
#185 blahblah 12 år siden
Har ikke noget med gloværdighed eller sandhed at gøre. Vi kan godt begynde at diskutere om Captain America ser dum ud i blå tights, eller om man behøver karakterudvikling i sådan en type film.
Men du kan ikke diskutere om der er plothuller eller utroværdig karaktermotivation.
#186 misuma 12 år siden
Undskyld. Det eneste jeg læste var blah blah.
Mere seriøst, hvilke dele holder ikke logisk og strukturelt? Hvor fejler karaktermotivationen? Hvilke plothuller?
Jeg spørger ganske ukritisk og mere af nysgerrighed.
#187 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden
I beg to differ.
Med alle ovenstående sætninger, afskriver du 100% andre folks meninger og ophøjer din mening til at være den absolutte sandhed, som alle bør følge.
Man kan sagtens bruge masser af tid på at diskutere en film og evt. svage punkter i den. Det er endda helt tilladt at mene, at der ikke er tale om et mesterværk, hvis man argumenterer for det, men din argumentation er.. "det er ikke et mesterværk, I er nogle idioter" og så er diskussionen allerede død.
Hvorfor skulle man bruge tid på at diskutere en film med dig, når du allerede har taget det standpunkt?
#188 blahblah 12 år siden
Folk må gerne synes det er en fantastisk film. Jeg synes den var god. Men jeg synes bare det er ærgeligt at folk lader sig nøje med så dovent et manuskript. Hvis man vil diskutere filmen, så gå da ind i diskussionen. Kig kritisk på det der bliver serveret, i stedet for at klappe i hænderne af endeligt at få en Marvel film der ikke er under middel.
Iron Man undtaget.
Coultons død som motivation var et farce-agtigt greb. Hvis Thanos ville have fat i Cosmic Cube var der langt bedre måder at gøre det på, med den teknologi han havde. Hvorfor var Banner vigtig for Loke?
Hvorfor var det vigtigt for Loke at tæske Avengers i New York? Stark smider det ud som om det er fordi han har brug for at slå dem (hvorfor det?) og han har brug for et publikum? Og hvorfor har han det?
Og hvilket publikum? Der er sgu da ingen civile der så noget af hvad der foregik. Hvad var Chitaris plan? Bare at smadre New York eller hvad? Hvor fanden var hæren? Skal jeg virkeligt tro på at USA ikke kunne mobilisere deres hær når New York var under angreb? Hvorfor var The Avengers så vigtig? Med det teknologi vi har set hæren besidde i det her univers, virker det egentligt som om de godt kunne have klaret den selv.
Hvorfor ville Loke gerne om bord på skibet? De fik det til at virke som om han gik efter Banner, men det blev aldrig brugt til noget.
Hvorfor kunne Banner styre Hulk i NY, men ikke på skibet? Hvorfor fanden har Nick Fury valgt at gemme alt sit hydra halløj, tilfældigvis, på det skib der? Shield må da have flere baser.
Hvorfor vælger Iron Man at angribe Thor i starten, når han bare kunne have hentet Loke. Hvorfor vælger de at holde op med at slås, bare fordi de har ødelagt lidt træer? Hvorfor flyver Thor ikke op og hjælper Iron Man når han har bomben, det er fake drama. Hvorfor sender Loke først en orm ind, og så venter han med resten. Hvad fanden var Thanos plan? hvad var rumvæsenernes plan?
Og så er der alle smagstingene som, at jeg personligt synes det var for nemt at spydet lige pludseligt kunne bruges til at lukke porten. Dovent skrevet. Det er første ide, og hvis Whedon havde haft længere tid kunne han selvfølgeligt have fundet på noget der rent faktisk var overraskende og originalt.
Jeg synes også det var ærgeligt at man bruger så lang tid på at opbygge Loke som skurk, for ved sidste slag at finde ud af at han alligevel ikke kan en skid, og så bliver fjenden pludseligt til nogle computerspilsagtige rumvæsener som jeg ikke føler noget for.
Der var i det mindste lidt følelser involveret i Lokes konflikt, men det blev udvandet, og han stopper ret hurtigt med at være farlig.
Det var hvad jeg lige kunne komme på, på fem minutter. Hvis man gad, kunne man sikkert se filmen igen, og komme i tanke om resten.
Gør jeg en anden gang.
Undskylder for al galden, men al den blinde ros blev for meget :) I wont be back.
#189 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden
Min første ledetråd er, at du skriver på et diskussionsboard. :)
#190 Hr. Nielsen 12 år siden
En gang selvfed pladder er hvad jeg hører her!
Jeg kigger som jeg vil, ikke som du mener, så kan du kige som du vil. Måske du burde tage et kritisk selvsyn, fremfor blot at sætte alle andre i bås som ikke deler din mening.
Det er ikke blind ros, det var ægte begejstring fra min side tak og mon ikke andre har det som jeg!
Dine kritikpunkter, eller kritikpunkter er det vel ikke engang, det er mere spekulationer som du ridser op. Man kan for mig at se ridse den slags op om alle film, hvis man vil det og man kan gøre alt til kritikpunkter, men det gør dem ikke til negative sandheder uden for dig.
Størstedelen af de ting der undrer dig, gav mening her! Nævn mig en favorit af dine, så skal jeg hurtigt gøre det samme, hvis jeg har set den!