Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#201 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

#199 -

Det tror jeg ikke du skal regne med. Alle figurerne i Avengers eksisterer jo i samme tegneserieunivers og eksemplet med AvP eksisterede jo før filmene, både i tegneserier og i spil.

Og så er der jo selvfølgelig det aspekt, at Iron Man, Thor, Hulk og Captain America er lavet specifikt for at lede frem til Avengers-filmen.

Det er dog ikke umuligt, at man er mere villige til at lave film om sådanne superheltegrupper, som fx. Justice League, Teen Titans og Gen13, når det er bevist, at man godt kan få et godt resultat ud af det.
Gravatar

#202 Hr. Nielsen 12 år siden

Babo84 (200) skrev:
Det er på din egen regning, at du tolker noget seksuelt ud af mine sætninger :)
Seksuelt???

Nu vi snakker om cross-overs, selv om jeg ikke ser den her helt så meget som dette, så ville jeg gerne en dag se en filmatisering af Superman Vs. Spiderman. Det sker nok næppe, da det jo er henholdsvis DC og Marvel, men det skete engang (eller flere) som tegneserie og husker jeg læste den som barn og elskede den (tror det var den første der kom på dansk, men det kan utyske nok fortælle mere om:) Jeg har den dog et eller andet sted i min vanvids samlig af film, bøger og tegneserier!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#203 BN 12 år siden

misuma (165) skrev:
jeg får alligevel en fornemmelse af at fordi TDK er tungere og mere dyster så er den tættere på at være "kunst" end en farverig og humoristisk film som Avengers.

Ikke i min bog. Det lyse, lette og kulørte er akkurat ligeså meget kunst som det mørke, tunge og mere alvorsbetonede.

Babo84 (168) skrev:
kommer dog snart med forhammeren :)

Det var så den "forhammer" ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#204 Uncanny 12 år siden

Ja, det kunne være fedt hvis der på et tidspunkt blev lavet en Avengers vs. JLA.

One can only Dream!!
"Eh, don't. Every joke, every pun, done to death, seriously".
Gravatar

#205 BN 12 år siden

blahblah (182) skrev:
Det her er fandeme ikke en 6/6 film, og det er direkte frustrerende at se publikum æde den råt. Hvor fanden er den kritiske sans? Hvor er den mentalitet der kræver at filmfolk gør deres arbejde ordentligt?

Tjah, jeg vil da gætte på, at de mange, der er så begejstrede for den her film, giver den så høje karakterer og så positive anmeldelser, fordi de til fulde har fået tilfredsstillet deres kriterier for en rigtigt god film. Og dér - ja, lige præcist dér - er deres kritiske sans.

Spørgsmålet er så: Findes der nogen film, som alle jordens ca. 7 milliarder indbyggere er enige om om kvaliteten af? Næh ... så derfor burde det ikke undre dig, at din EGEN kritiske sans får dig til at give 'The Avengers' en mindre positiv bedømmelse end mange andre her gør.

Jeg har iøvrigt ikke selv set filmen, men én ting ved jeg, og det er, at filmz-brugernes kritiske sans bestemt ikke fejler noget.
Gravatar

#206 Babo84 12 år siden

BN (205) skrev:
filmz-brugernes kritiske sans bestemt ikke fejler noget.

Den var go' BN :)
Gravatar

#207 BN 12 år siden

Babo84 (206) skrev:
Den var go' BN :)

Hvad mener du? Er du uenig?
Gravatar

#208 doom WAD 12 år siden

Therien (15) skrev:
Thor er den værste.. Ja det er ret imponerende, så den skal ses! Om end ikke andet, så for at se hvordan en fjollet prolog og CGI hullumhej (Det samme som CGI helvede når det gælder alle andre film) kan give 5 stjerner.. Det må være nogle virklig gode one liners..

Den må ses.
Gravatar

#209 turd ferguson 12 år siden

Så den igår og var mægtigt underholdt.

Eneste dårlige ting ved oplevelsen var at de vidste en trailer til prometheus som jeg synes afslørede alt for meget.
Gravatar

#210 m!kkel 12 år siden

Therien (15) skrev:
Thor er den værste.. Ja det er ret imponerende, så den skal ses! Om end ikke andet, så for at se hvordan en fjollet prolog og CGI hullumhej (Det samme som CGI helvede når det gælder alle andre film) kan give 5 stjerner.. Det må være nogle virklig gode one liners..

Der er jeg så uenig, jeg synes faktisk Thor er den bedste. Den overraskede mig meget.

Skriv ny kommentar: