Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.
Skriv ny kommentar:
#211 Spanner 12 år siden
Hele den midterste del af filmen på "Skibet" giver ingen mening i noget af det, der foregår. Man trækker også alt tempo ud af filmen, der er blevet opbygget indtil da.
Jeg synes at det tager for lang tid at få filmen til at komme i gang, og lige da den kommer i gang går den i stå igen. Jeg var fint underholdt i hele klimakset, men det er ikke nok til at jeg kommer til at give filmen mere end 3/6.
3D delen glemte jeg helt undervejs, så jeg vil råde folk til at spare pengene og bare se den i 2D
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#212 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden
Om det er generelt, ved jeg ikke, men umiddelbart lader det til at hvis folk får muligheden for at se filmen 30 kr. billigere, så er de ret ligeglade med 3D.
#213 tiany 12 år siden
GI Jones snakkede om at det var det samme i Århus.
#214 the_paki_don 12 år siden
#215 JokerzReality 12 år siden
Hvad er det du ikke forstår, hvad er du forvirret over?
#216 Kviesgaard 12 år siden
2D versionen var ikke tilgængelig i Kolding i går, hvilket irriterede mig en del, men jeg gad heller ikke at køre til Esbjerg for at se den i 2D. Jeg føler ikke helt at man får det frie valg hvad angår 2D eller 3D, hvorfor jeg heller ikke synes at statistikken med at 85% af salget til filmen er til 3D udgaven. Blev begge udgaver vist nogenlunde samtidig, tror jeg statistikken ville tage sig anderledes ud.
#217 IK 12 år siden
Helt bestemt. Hvis jeg skulle se den i 2d, skulle jeg også køre langt og se den sent, og det orkede jeg sgu ikke. :)
#218 JokerzReality 12 år siden
Men efter jeg var tvunget til at se The Avengers i 3D i Imperial syntes jeg faktisk at det komplimenterede filmen meget godt, især efter jeg så den igen i 2D i Cinemaxx på fisketorvet. Der syntes jeg nærmest at 3D oplevelsen var bedre. Men tror også det handler om hvilken biograf du ser filmene i.
#219 the_paki_don 12 år siden
Meget af det som blahblah skrev, må nok have været, fordi han havde købt den største cola til visningen og skulle derfor på toilettet mindst to gange.
Vel skruet sammen. Simpelt, men godt og så et Mjølnergodt (jeg ville skrive hammer godt og så valgte jeg i stedet Mjølner. I know. Take the suit of armor away from me, what am I? Billionaire, genius, playboy, philantropist) hold af skuespillere, som tror på deres karakterer og universet, som gør det fedt at følge dem.
Jeg synes stadigvæk, at Chitari truslen ikke var så stor og havde håbet på mere. Men resten...
Filmen anbefales til alle, der godt kan lide fed action, seje karakterer, vittige replikker og godt håndværk all around.
#220 Spanner 12 år siden
Og hvis Lokes plan er at Hulken skal smadre det hele, hvordan kan han vide at de vil få Banner ombord på luftskibet (iøvrigt sluttede Banners introscene uden at jeg forstod hvorfor han skulle indvillige i at tage med Black Widow). Særligt når han så lader sig fange, og det i princippet gør Banner overflødig.
Med Hawkeye's magiske pile kunne han ikke bare skyde 4 afsted og så smadre hele hangarskibet?
Hvem lukker Loke ud? At lade en henchman befri ham off screen virkede som det vildeste cop out
De fleste af de ting der irriterede mig var i hele midtersektionen.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem