Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.
Skriv ny kommentar:
#221 JokerzReality 12 år siden
Svar med fed
Er der andre ting du ikke forstår?
#222 wiseguy 12 år siden
Downey Jr er imho stadig, den mest interessante figur, men jeg var positivt overrasket over Mark Ruffalos Hulk. Jeg kan godt lide den lidt underfundige og ganske humoristiske tilgang til Banner.
Thor er også godkendt, men jeg har det stadig lidt svært med Cap. America – den oprindelige film omkring ham er også den eneste af optaktsfilmene, som skuffede mig! Men han hører jo til og det samme gør Shield figurerne, hvor jeg nærmest holder mest af Agent Coulson. Nååh ja og så blev jeg småforelsket i agent Hill ;o)
Tom Hiddleston er helt igennem fantastisk som Loke og jeg er helt enig i at ”slaget” i luftskibet er noget mere interessant end slutopgøret. Det bliver lidt småkedeligt at se dem daske anonyme aliens.
3D effekterne var i min bog ganske overflødige.
Men filmen som helhed er helt klart godkendt og den skal da også hjem på BD, når den tid kommer.
4/6
#223 jessup 12 år siden
Hey !:)
#224 Åkepool 12 år siden
Ganske underholdende og scenerne med Hulk var sgu de bedste, især en bestemt scene med Hulk og Loke.
7/10, meget tæt på 8/10
#225 Spanner 12 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#226 Hr. Nielsen 12 år siden
#227 the_paki_don 12 år siden
Jeg har nu set filmen to gange og her er mine tanker ang. Hulk (læs ikke, hvis du ikke har set filmen):
Det er ligesom, hvis man er en kampsportsmester. Man kan styre sine slag og sin kraft ift. sin træning, men nogle gange så bliver man overrumplet af et eller andet og man mister kontrollen og slår for hårdt eller slår forkert.
Det er min teori. Banner er blevet "sort bælte" i Hulk transformation, men kan stadigvæk godt miste kontrollen. Det var en højspændt situation i SHIELD skibet, som kom pludseligt.
I den sidste kamp havde han tid til at fokusere.
Ang. scepteret... Det er kun, fordi Iron Man reagerer lidt på det, som om han kortvarigt er i en tåge, at han reagerer sådan, men jeg mener, at scepterets primære funktion er, at Lokes redningshold kunne spore ham via den.
#228 misuma 12 år siden
http://geektyrant.com/news/2012/5/3/the-best-iron-...
#229 TheEnd 12 år siden
Og jeg fik hvad jeg kom efter. Jeg finder faktisk mange ligheder mellem Avengers og transformers. Forskellen er blot at skriptet i den her er velfungerende og humoren sidder lige i skabet. Fede one-liners :) Fjenden er meget anonym (bortset fra Loke). De virker som en flok kegler der skal bowles væk.
3D'en var udemærket for det meste, men følte at det var lidt uskarp i visse scener. Filmen er imo indbegrabet af en hjernedød action, en god en af slagsen forståes! Men jeg synes faktisk at det er semipinligt at den ligger så højt på imdb's top liste.
En anden klagepunkt er at superheltenes kræfter virker relativt i forhold til hinanden, men er nok nød til at se filmen igen for at sige noget helt konkret. Alt i alt super underholdning.
7-8/10 får den herfra.
Jeg studsede ogs over det :)
Det forstår jeg ikke :S
#230 TheEnd 12 år siden
enig! en folk hovedløse høner. (eller er det haner? :D )