Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#221 JokerzReality 12 år siden

Spanner (220) skrev:
JokerzReality (215) skrev:
Spanner (211) skrev:
Jeg ved at det er en superhelte-popcorn-læg-hjernen-derhjemme film, men derfor må historien sgu godt give mening. Det hele er så papirstyndt og forkludret at jeg brugte irriterende meget tid på at græmme mig og kigge rundt for at se, om andre var lige så forvirrede over karakterernes handlinger og det generelle forløb.

Hvad er det du ikke forstår, hvad er du forvirret over?

Hvorfor/hvordan fanger de Loke? De fanger Loke pga han skaber kaos i Tyskland's gader, og siden det almindelige politi ikke kan gøre det store, giver det vel mening at de blander sig, ik? Deruodver øger det vel bare chancen for at finde tesserakten, hvis den nu tilfældigvis befandt sig tæt på ham. Gennem top moderne spion udstyr finder de et match som passer 78 % på Loke i Tyskland og da han gerne vil fanges gør han det jo ikke videre svært for dem at finde ham, også lader han sig jo selv fange og snyder dem ved at give dem en lille kamp

De siger, at de vil have ham til at afsløre hvor tesserakten er, men de spørger ham aldrig rigtig om noget. Desuden har de Banner i fuld gang med at spore den.Men det var nu heller ikke den eneste grund til at de fangede ham. Men igen det øger chancen og jeg mindes nu at de spørger ham, men ikke så meget, da de jo godt ved at han ikke vil afsløre det. Når vi som seere kan regne det ud, hvorfor skulle de så ikke kunne regne det ud. Karaktererne er skrevet ret intelligent hvis du spørg mig

Og hvorfor tror de at det at smide Loke (eller Hulken) ud i glasburet vil slå ham ihjel? Og endnu mere underligt: hvorfor tror Loke, at det vil slå Thor ihjel? Det giver ingen mening.Loke og Thor er ikke guder, men rumvæsner i Marvel universet, som bliver misforstået som guder, pga den nordiske mytologi, hvilket vil sige at de ikke er uddødelige. Jeg fik en fornemmelse af et meget kraftigt bur som ville knuse Thor eller Loke hvis det ramte jorden mens de var inde i det. Dog(Som i tegneserierne) har SHIELD undervurderet Hulkens styrke og ved ikke at der skal MEGET mere til at slå ham ihjel(Hvis det da overhovedet er muligt) Men Thor og Loke ville formentlig være knuste(Men det er rent gætværk) Og siden ikke engang Loke eller Thor ved om de ville være det selv, kan jeg ikke svare på om de ville være det

Og hvis Lokes plan er at Hulken skal smadre det hele, hvordan kan han vide at de vil få Banner ombord på luftskibet (iøvrigt sluttede Banners introscene uden at jeg forstod hvorfor han skulle indvillige i at tage med Black Widow). Særligt når han så lader sig fange, og det i princippet gør Banner overflødig.Loke er næsten altid to skridt foran, hvilket er det der gør ham til en farlig fjende, men i dette tilfælde har Hawkeye nok fortalt ham hvad SHIELD gør i tilfælde af sådan situation opstår.... Banner er et godt menneske og ønsker at hjælpe, jeg syntes personligt at man fik et meget godt indtryk af at han havde lyst til at hjælpe før de sluttede scenen, men det er også okay er lade ting være op til fantasien. Det var jo ikke fordi han virkede total imod ideen, han havde nærmere en ironisk tilgang ideen. Banner er overflødig overfor Loke(Hulken er ikke) Mens Banner er den eneste der kan finde tesserakten for SHIELD, han er langt fra overflødig i mine øjne

Med Hawkeye's magiske pile kunne han ikke bare skyde 4 afsted og så smadre hele hangarskibet?Loke's plan var at splitte The Avengers og få dem til at gå imod hinanden, da han vidste de ville være en udfordring for ham(Højst sandsynligt pga hvad Hawkeye har fortalt ham) og ved hjælp af scepteret lykkedes det også næsten, som man kan se i den scene hvor de alle skændes, derudover så er scepteret også grunden til at banner ikke kan kontrollere Hulken på det flyvende Hangarskib, men godt kan da han er i New York(Da det bliver hintet kraftigt til at kan kontrollere den i slutningen af TiH, samt fra dialogen mellem Stark og Banner) Hans plan var ikke at smadre det hele, men at få The Avengers til at splitte op og især få Hulken til forlade de andre. Han havde dog ikke regnet med at Coulson's død ville bringe dem sammen

Hvem lukker Loke ud? At lade en henchman befri ham off screen virkede som det vildeste cop outJa, det kan jeg så ikke svare dig på. jeg havde personligt intet imod det. Kan god lide at man ikke får kastet forklaringer i hovedet hele tiden og man rent faktisk får lov til at tænke lidt selv og bruge fantasien

De fleste af de ting der irriterede mig var i hele midtersektionen.

Svar med fed

Er der andre ting du ikke forstår?
Gravatar

#222 wiseguy 12 år siden

Så den i går aftes og var okay underholdt, uden dog at falde på røven af begejstring. Havde nok desværre fået skruet forventningerne et enkelt nøk for højt op efter at ha’ læst alle lovprisningerne.

Downey Jr er imho stadig, den mest interessante figur, men jeg var positivt overrasket over Mark Ruffalos Hulk. Jeg kan godt lide den lidt underfundige og ganske humoristiske tilgang til Banner.
Thor er også godkendt, men jeg har det stadig lidt svært med Cap. America – den oprindelige film omkring ham er også den eneste af optaktsfilmene, som skuffede mig! Men han hører jo til og det samme gør Shield figurerne, hvor jeg nærmest holder mest af Agent Coulson. Nååh ja og så blev jeg småforelsket i agent Hill ;o)

Tom Hiddleston er helt igennem fantastisk som Loke og jeg er helt enig i at ”slaget” i luftskibet er noget mere interessant end slutopgøret. Det bliver lidt småkedeligt at se dem daske anonyme aliens.

3D effekterne var i min bog ganske overflødige.

Men filmen som helhed er helt klart godkendt og den skal da også hjem på BD, når den tid kommer.

4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#223 jessup 12 år siden

BN (162) skrev:
Så alle scenerne virkede unødvendige?

hehe

Hey !:)
This is just until June
Gravatar

#224 Åkepool 12 år siden

Så den her til eftermiddag, i selskab med ca. 17 andre i Imperial. Altså ikke 17 venner, men det var det antal der var i alt i salen.

Ganske underholdende og scenerne med Hulk var sgu de bedste, især en bestemt scene med Hulk og Loke.

7/10, meget tæt på 8/10

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#225 Spanner 12 år siden

Apropos Hulk...

Jeg forstår stadig ikke hvordan Banner pludselig kunne styre Hulk
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#226 Hr. Nielsen 12 år siden

Spanner (225) skrev:
Det kunne han hele tiden til en hvis grad. Scenen i starten illustrerer dette, hvor han bliver vred, for at teste Black Widow. Han kan ikke på skibet, han er blevet narret af Loke. Hvordan kan vi ikke helt vide, men et godt bud kan være det scepter han rører ved.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#227 the_paki_don 12 år siden

Jeg har nu set filmen to gange og her er mine tanker ang. Hulk (læs ikke, hvis du ikke har set filmen):

Banner har hele tiden (i Avengers filmen) kunne styre, hvornår han SELV ville blive til Hulk. Men (og det er det vigtigste) det betyder ikke, at han stadigvæk ikke kan miste kontrollen. Kan det give mening?

Det er ligesom, hvis man er en kampsportsmester. Man kan styre sine slag og sin kraft ift. sin træning, men nogle gange så bliver man overrumplet af et eller andet og man mister kontrollen og slår for hårdt eller slår forkert.

Det er min teori. Banner er blevet "sort bælte" i Hulk transformation, men kan stadigvæk godt miste kontrollen. Det var en højspændt situation i SHIELD skibet, som kom pludseligt.
I den sidste kamp havde han tid til at fokusere.

Ang. scepteret... Det er kun, fordi Iron Man reagerer lidt på det, som om han kortvarigt er i en tåge, at han reagerer sådan, men jeg mener, at scepterets primære funktion er, at Lokes redningshold kunne spore ham via den.
Gravatar

#228 misuma 12 år siden

Sådan basker man et Iron Man kostume sammen:

http://geektyrant.com/news/2012/5/3/the-best-iron-...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#229 TheEnd 12 år siden

Så fik jeg ogs set monsteret!

Og jeg fik hvad jeg kom efter. Jeg finder faktisk mange ligheder mellem Avengers og transformers. Forskellen er blot at skriptet i den her er velfungerende og humoren sidder lige i skabet. Fede one-liners :) Fjenden er meget anonym (bortset fra Loke). De virker som en flok kegler der skal bowles væk.
3D'en var udemærket for det meste, men følte at det var lidt uskarp i visse scener. Filmen er imo indbegrabet af en hjernedød action, en god en af slagsen forståes! Men jeg synes faktisk at det er semipinligt at den ligger så højt på imdb's top liste.
En anden klagepunkt er at superheltenes kræfter virker relativt i forhold til hinanden, men er nok nød til at se filmen igen for at sige noget helt konkret. Alt i alt super underholdning.

7-8/10 får den herfra.

Spanner (225) skrev:
Apropos Hulk...

Jeg studsede ogs over det :)

Thomas E. Nielsen (226) skrev:
Det kunne han hele tiden til en hvis grad. Scenen i starten illustrerer dette, hvor han bliver vred, for at teste Black Widow.

Det forstår jeg ikke :S
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#230 TheEnd 12 år siden

wiseguy (222) skrev:
Det bliver lidt småkedeligt at se dem daske anonyme aliens.
4/6

enig! en folk hovedløse høner. (eller er det haner? :D )
A bottle! Don't bother.

Skriv ny kommentar: