Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#231 IK 12 år siden

Så har The Avengers endelig smadret rekorden med over 200 millioner dollars i dens opening weekend. 641 millioner på verdensplan. Fandens imponerede.
Gravatar

#232 misuma 12 år siden

Nu hvor Whendon er på vej op i de højere luftlag, bliver det spændende at følge hans kommende projekter.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#233 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

Det bedste overhovedet ved alle de film er, at jeg i dén grad er dykket ned i Marvels bagkatalog på tegneseriefronten og er begyndt at læse en del af de virkelig gode historier fra ca. 2000 og frem, samt naturligvis masser af tegneserier fra andre forlag. :)
Gravatar

#234 misuma 12 år siden

Da jeg var yngre læste jeg dagligt Marvel og DC og husker historierne som værende relative simple, men i dag vil det kræve en indsats at få styr på alle trådene som jeg forestiller mig peger i alle retninger efterhånden.
Gravatar

#235 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

Jep, historierne er blevet ret komplicerede, det kan man ikke komme udenom.
Gravatar

#236 misuma 12 år siden

Bare lav en Alpha Flight-film så kan jeg dø fed og lykkelig :P
Gravatar

#237 akerman 12 år siden

Fatter ikke man giver denne film så høj rating over alt. Så den med to venner i går, og vi var alle enige om at det var en gedigen, forudsigelig, klichéfyldt superhelte film, men så heller ikke mere. 4.5 ud af 6 stjerner.

Synes ikke dialogen fungerede særligt godt, der var for mange one-liners der prøvede for meget på at være sjove - al seriøsitet forsvandt så ud af vinduet, hvilket jo skal gøre at man lever sig ind i filmen.
Gravatar

#238 MMB 12 år siden

4,5 ud af 6 stjerner er jo også en vildt lav karakter...
Gravatar

#239 HelmerJ 12 år siden

hmm, syntes netop det var humoren der gjorde den fantastisk, syntes de superhelte film der fejler værst er netop dem der tager sig selv for seriøse. Der er jo ikke nogen der kan tage en gud der tæver folk med en hammer eller en hulk seriøst. Så det skal gøres med et STORT glimt i øjet ;-P
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#240 Kruse 12 år siden

#238: Den kommentar du kommer med der, er jo vildt overvurderet, klichéfyldt og uden reelt indhold!

Jeg giver dit indlæg karakteren 8,7 ud af 10! ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: