Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#241 PredatorX 12 år siden

akerman (237) skrev:
al seriøsitet forsvandt så ud af vinduet, hvilket jo skal gøre at man lever sig ind i filmen.

Siden hvornår er det blevet en lov?

Jeg kan personligt komme på masser af useriøse film som jeg sagtens kan leve mig ind i :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#242 duuk74 12 år siden

Præcis!

Kunsten er så bare at afbalancere humoren, uden at det bliver for plat. Og der synes jeg Avengers klarer sig fremragende.

Der var kun et enkelt sted hvor jeg syntes at Whedon "prøvede lidt for meget".
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#243 Hr. Nielsen 12 år siden

duuk74 (242) skrev:
Kunsten er så bare at afbalancere humoren, uden at det bliver for plat. Og der synes jeg Avengers klarer sig fremragende.
Enig!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#244 IK 12 år siden

Jeg genså filmen i går, og den er stadig lige så god som første gang. Denne gang så jeg den i Cinemaxx 2d, og billedet var simpelthen så dårligt. Tænker seriøst på at boycotte Cinemaxx, da jeg gang på gang bliver irriteret over det ringe billede. Noget jeg virkelig lagde mærke til ved gensynet, var Captain Americas outfit. Altså hvad fanden har de gang i? Er jeg virkelig den eneste der synes, at det ligner en pyjamas? Den respektive film havde en smart og fed dragt, og jeg ville sgu have ønsket at de havde brugt den samme i The Avengers. Hvad synes i?
Gravatar

#245 Åkepool 12 år siden

Den "gamle" dragt var mere rå og casual, hvor den nye er mere strømlinet og nok mere superhelte-agtig. Men jeg kan nu også bedst li' den gamle, den er lidt mere sej i det.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#246 Batsy 12 år siden

Agent Coulsen blev nok smidt ud af mode akademiet!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#247 Hr. Nielsen 12 år siden

#244 Nope, hans oprindelige dragt var langt federe!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#248 Høegh 12 år siden

Jeg synes heldigvis at man lidt vender sig til dragten som filmen skrider frem.
Men ja, de første par gange hvor man så Cap A i fuld gear kunne jeg heller ikke lade være med at trække på smilebåndet. Særligt da han dukker op mit i fighten mellem Ironman og Thor - Her ser han direkte fjollet ud.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#249 Batsy 12 år siden

Høegh (248) skrev:
Jeg synes heldigvis at man lidt vender sig til dragten som filmen skrider frem.
Men ja, de første par gange hvor man så Cap A i fuld gear kunne jeg heller ikke lade være med at trække på smilebåndet. Særligt da han dukker op mit i fighten mellem Ironman og Thor - Her ser han direkte fjollet ud.

Iron man "I didnt know this was a pyjames party?" Cpt America"Coulsen made it.", Iron man "oh that explains it"

Ja min pointe er, hvorfor der ikke kom en rapkæftet replik om hans outfit, fra Stark af :(
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#250 the_paki_don 12 år siden

Der er tilføjet en EKSTRA scene efter credits til filmen, så for dem, der endnu ikke har set den, lyt til Arnold Schwarzenegger i Predator:

"Stick around!"

Har set den to gange, men begge gange FØR scenen blev indsat (det gjorde den vist fra d. 4. maj)

Skriv ny kommentar: