Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#261 MOVIE1000 12 år siden

Go film :P

Rart endelig at se Captain America kan slå fra sig. Loke er stadig ligeså en god skurk som han var i Thor. Hulk var AWESOME, når han var på stjal han fuldstændigt billede. Og humoren var også genial.

Det hele er vel nævnt før.
Glæder mig til at se den forlængede version, da jeg synes at tiden gik alt for hurtigt. Men se den i 2D. Der var få rigtig gode scener i 3D, men man kunne ikke nyde dem, fordi der blev klippet ret hurtigt.

JEg var så dum at tage mine 3D briller af, i klippet i rulleteksterne. Men var det ikke Red Skull? Og hvis det var giver det da ingen mening?.

The Avengers 8/10
Thor 8/10
Iron Man 7/10
Iron Man 2 4/10
The Incredible Hulk 4/10
Captain America 6/10

The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#262 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

#261 -

Nope.

Det er hamher: ]http://en.wikipedia.org/wiki/Thanos
Gravatar

#263 Batsy 12 år siden

utyske (262) skrev:
#261 -

Nope.

Det nu lidt træls hvis Red Skull er er fuldstændig død, håber egentlig lidt at han på en måde kommer ud, og så har den der cubes kræfter. Synes ikke de leverede de fulde ud med ham, i Cpt America, og jeg vil aldrig blive træt i at se Hugo spille skurk.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#264 MOVIE1000 12 år siden

utyske (262) skrev:
#261 -

Nope.

Ok tak :) Man kan jo ikke se uden briller :P
Gravatar

#265 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg er MEGET glad for The Avengers. Det jeg er mest imponeret over, er hvordan filmen formår at fungere uden at have en enkelt egentlig hovedperson... og så er den jo pisseunderholdende og spækket med glimrende humor. Sådan her ser min liste (foreløbig) ud:

The Avengers - 9/10
Thor - 7/10
Captain America - 7/10
Iron Man - 7/10
The Incredible Hulk - 5/10
Hulk - 5/10
Iron Man 2 - 4/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#266 Slettet Bruger [37990408] 12 år siden

#263 -

Jeg tvivler stærkt på at Red Skull er død, da han er en ret gennemgående figur, der ofte dukker op i tegneserierne.
Gravatar

#267 Batsy 12 år siden

utyske (266) skrev:
#263 -

Jeg tvivler stærkt på at Red Skull er død, da han er en ret gennemgående figur, der ofte dukker op i tegneserierne.

han må gerne vende tilbage i The Avengers eller Captain America 2!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#268 Highland Park 12 år siden

MOVIE1000 (261) skrev:
JEg var så dum at tage mine 3D briller af...

De kan tages på igen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#269 MOVIE1000 12 år siden

Highland Park (268) skrev:
De kan tages på igen.

Selvfølgelig.....er bare lidt svært med hænderne fulde.
Gravatar

#270 The Insider 12 år siden

#269, af 3D-briller?
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: