Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#311 The Insider 10 år siden

#310, hehe, det skal jeg faktisk! :-) 80% done med "Big"-anmeldelsen. Filmen holder sgu stadig!
War. War never changes.
Gravatar

#312 Fredag 10 år siden

The Insider (311) skrev:
Filmen holder sgu stadig!
Ja, det må siges at være stort;)
Gravatar

#313 The Insider 10 år siden

Ja, det er ikke bare Tom' kalorier!
War. War never changes.
Gravatar

#314 Fredag 10 år siden

Hanks on hvor du kan...(okay den var tynd:)
Gravatar

#315 The Insider 10 år siden

Jeg er ikke engang sikker på, at jeg forstod den! Måske fordi, jeg er så træt, fordi det er så mørkt udenfor - ser frem til sommeren og Sankt Hanks!
War. War never changes.
Gravatar

#316 Fredag 10 år siden

The Insider (315) skrev:
Jeg er ikke engang sikker på, at jeg forstod den!
Det var en The Julekalender omskrivning af Hold fast hvor du kan, her med forsøg på lidt insider jokes;)

The Insider (315) skrev:
frem til sommeren og Sankt Hanks!
Ha, good one....:-D
Gravatar

#317 The Insider 10 år siden

Ah, så er jeg med! Jeg husker ikke The Julekalender så godt - endnu en tilføjelse til must-rewatch listen!
War. War never changes.
Gravatar

#318 BN 10 år siden

Ispep (303) skrev:
et brag af en underholdningsfilm uden at Whedon glemmer sine mange figurer, som hver især får screentime og baggrundshistorie.

Baggrundshistorie til de seks er der da nærmest ikke noget af - det finder man kun i hver enkelt superhelts egen film. ... Men jeg er enig i, at Whedon formår at give dem lige meget screentime.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#319 Ispep 10 år siden

Ja og nej. Ja til, at figurerne er blevet introduceret i deres selvstændige film, men de har ikke alle fået den rette behandling. Derudover er karakteren Black Widow mere udformet i The Avengers, hvor hendes tidligere optræden var ret anonym. Loki som skurk fungerer også bedre her end i "Thor" og Hulken ligesådan, som fik en noget kedelig behandling i 2008 versionen. Iron-Man, Thor og C. America fik dog ganske fin oprindelseshistorie i deres selvstædige film.
Gravatar

#320 hgoenge81 7 år siden

doom WAD (285) skrev:
Fik endelig "The Avengers" og må konstatere, at den er på top 10 over de ubetinget ringeste film, jeg nogensinde har set. Jeg blev til den bitre ende, fordi jeg simpelthen måtte se, om den var lige rærlig hele vejen, og det var den så desværre. Klimaks var, da Scarlett midt i det store slut-slag fyldt med al slags ødelæggende megavåben trak sine to små damepistoler og skød efter fjendens gliders eller måske efter intet bestemt, så det nærmere ud til. Der knækkede jeg decideret sammen af grin. Trods Scarlett, Downey, Jackson og Ruffalo samt et gigantisk budget har man formået at gøre en bæ, der sjældent har set lige. Loke var decideret latterligt og lignede en på vej til gay parade med et stop på vejen til tandblegning. Den varede 2 1/2 time, men det føltes som 4. Fuck en spand lort, der endnu engang bekræfter, at specialeffekter ikke gør stor kunst i sig selv. 1:6 stjerner herfra.

Hørt! Hold kæft ,mange folk ævler om Loke som en super skurk, men han gør jo intet decideret ondt her. Han får tæsk eller bliver snøret af samtlige Avengers! Altså hvis Thor ku styre ham ene mand, hvor svært ka det så være for et helt hold? Utroligt overvurderet film i min opti
---intet er så godt, der ikke er noget galt med det---

Skriv ny kommentar: