Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Therien 12 år siden

Du har sgu tabt småkagen Predator :) Nyd nu bare din Avengers..
Gravatar

#82 Batsy 12 år siden

Therien (81) skrev:
Du har sgu tabt småkagen Predator :) Nyd nu bare din Avengers..

Can i haz teh cookiez?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#83 Therien 12 år siden

Batsy (82) skrev:
Can i haz teh cookiez?

Indy: This is more food than these people will have in a month.. Eat it..

Short Round: Eat it..

Gammel inder: Eat!
Gravatar

#84 Batsy 12 år siden

Therien (83) skrev:
Indy: This is more food than these people will have in a month.. Eat it..

Short Round: Eat it..

Gammel inder: Eat!

*Ome nom nom*
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#85 Sverkel 12 år siden

Jeg så filmen i går og må sige jeg er overrasket. Jeg havde kæmpe forventninger til filmen og er på ingen måde skuffet!! :D:D

Bedst syntes jeg dog om Loke's kommentar lige inden Thor kommer med i filmen :D
Gravatar

#86 Takfornu 12 år siden

Helig film - skal afgjort genses ved lejlighed :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#87 the_paki_don 12 år siden

"I don't mind the lightning... It's what usually comes along that I'm not too fond of." eller noget i den dur. :)

Skal se filmen igen tirsdag!
Gravatar

#88 Takfornu 12 år siden

Tony Stark: I thought I didn't qualify. I was considered, what was it... volatile, self-centred, and I don't play well with others.

Den film er spækket med gode one liners - Godt det var Joss Whedon som fik til opgave at lave den :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#89 Moog 12 år siden

Bedste one liner:

Puny god...

:)
Gravatar

#90 enfilmnørd 12 år siden

Så fik jeg set den, og komme rhelt sikkert til at se den igen

Det var god underholdning. Virkelig tynd historie, men resten var fantatisk. God dialog, godt skuespil, massere af god aktion, og humoer. Jeg syntes virkelig der var god kemi imellem de forskellige figure, og selv om filmen var lang, føltes det aldrig langtrukkent

Jeg så den i 3D, og jeg var godt tilfreds. Meget atmosfærisk, gav en god dybte i billede, og nogle enkelte ud i hovedet effekter. Meget i stil med den fra Transformers 3, bare lidt bedre.

én ting der undrede mig, var dog scenen efter teksterne

Nu er jeg ikke super tegneserielæser, men

Det føltes som om, jeg skulle vide, hvem ham gutten var til sidste. Jeg vedgodt det var ham Loe talte med tidligere, var i ledtog med, og hans hær der angreb jorden, men det var første gang vi så hans ansigt, og det virkede som om det var vigtigt?
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: