“Batman Begins” er ikke blot en glimrende og velfortalt nyfortolkning af Batman-sagaen – det er hyperunderholdning med både dybde og hjerte – uden tvivl den bedste Batman-film til dato. Så grib flagermusekappen, gør Batmobilen klar, og skynd dig ind i biografen: The Dark Knight has returned!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 maniac 19 år siden

Netop som jeg gik og troede Joel Schumacher uigenkaldeligt havde dræbt flagermuse-manden, viser Nolan at Batman er mere hårdfør!

"Why do we fall, sir? So that we might better learn to pick ourselves up."

Damn straight! Denne film lever mere end op til hypen, og har efter faldet under Schumachers regime for alvor rejst sig igen.

Er enig med Nicolai(Angel Eyes) i karakteren: 5/6, men på nippet til 6/6 :)

Det eneste der trak ned for mig var de til tider forvirrende kampe, og selvom soundtracket var fint, mangler det et tema, hvor jeg ikke synes det havde været en skam at tage Elfmans tema ind og opdatere det til at passe ind i det nye soundtrack.
Gravatar

#92 mimic 19 år siden

har ik set den nye batman endnu, men ville lige spørge noget, for synes selv at batman og robin filmen var noget være makværk, men hva synes i der i vejen med Batman Forever? synes den var ret fed, og val kilmer gjorde et ret godt job som batman i den synes jeg.
Gravatar

#93 filmz-fiemie 19 år siden

jeg må give #88 ret den er noget flad og kedelig,historien er lavet masser af gange med søn mister forældre og tager firmaet tilbage fra den onde bestyrelsesformand tilsidst,dårlige kampscener som i de fleste film nu om dage :o( jeg forstår ikke den kan få 5/6 men vi har jo forskellig smag...heldigvis
Gravatar

#94 filmz-Angel Eyes 19 år siden

#91: Helt sikkert en film der var tæt på at ende på 6/6 - kan ikke slå ned på noget desideret dårligt ved filmen, men den mangler bare det der sidste "je nais ce quois" for at komme helt op og ringe - synes i øvrigt det er et godt valg ikke at genbruge Elfmans gamle batman-tema, da vi har at gøre med en helt ny version; et nyt take på figuren og universet, og derfor bør den ikke kædes sammen med det ellers fantastiske tema som kendetegner "Batman" og "Batman Returns".
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#95 erikjust 19 år siden

har ikke set den endnu men jeg tror alle her inde er ening i at batman filmene og DC trængte voldsomt til den oprejsning de har fået her.

jeg behøves vel ikke at nævne catwoman og det midelmådige hvis ikke dårlige oplevelse den sidste batman film efterlod.

så jeg ser frem til den det eneste negative jeg har hørt om den er at de har ændret morderens navn så det ikke længere er Jokeren der er den skyldige ham som dræbte batmans forældre i den gyde.

hvis det passer må man sige det er lidt synd for det havde ellers gjort cirklen perfekt du kunne se batman begins og så batman.
Gravatar

#96 filmz-jakob.joergensen 19 år siden

... Var lidt skuffet. Den var ikke super super. Historien var klart bedre end nogle af de andre Batmans lavet, men det er stadig ingen undskyldning for at lave et direkte plagiat af en endnu dårlige Spiderman 1. Lighederne var slående og gjorde filmen næsten underholdende. Skuespillet var ok, mens slutningen var,, amerikansk ?

Kunne godt lide, at det i den grad virkede som om, at de havde lavet fysiske specialeffects og ikke kun computeranimeret.

80 kr. for at se denne filmz var nok lidt overtakst, men kan da glæde mig over, at de viste forfilmen til Fantastic 4.

Anticlockwise
Peace, love and Miss Kittin
Gravatar

#97 filmz-Bluhm 19 år siden

#95 Men eftersom det IKKE var Jokeren som slog Batmans forældre ihjel (en af de helt åndsvage ting ved Burtons film), så var det fantastisk at se at Nolan tog afstand til denne forteelse!
Gravatar

#98 akerman 19 år siden

Ja kampscenerne var også skuffende.. det er som om det er en dille der lige skal overstås, men alle skal have prøvet det af inden - ala bullet time.

"Je ne sais quoi" :)
Gravatar

#99 filmz-mathiaslandbo 19 år siden

Jeg synes det var meget fed...! Der er måske ikke den fedste måde han bliver til batman på. der går for lang tid før han bliver til batman, men det siger titlen også den får 4.5 ud af 6
Gravatar

#100 El vez 19 år siden

#96 Jeg forstår slet ikke dine argumenter:

Var lidt skuffet. Den var ikke super super. Historien var klart bedre end nogle af de andre Batmans lavet, men det er stadig ingen undskyldning for at lave et direkte plagiat af en endnu dårlige "Spider-Man". Lighederne var slående og gjorde filmen næsten underholdende.
Udover at jeg ikke helt forstår hvad du skriver, er jeg ikke enig i at Spiderman 1 er dårlig - jeg synes den er meget menneskelig, hvilket Batman Begins også er, men her synes jeg også at sammenligningerne holder op og jeg synes bestemt ikke det er et plagiat. Det er et forsøg på at vise Batmans skabelse og til en vis grad følger man handlingen i tegneserien. Der hvor den afviger, er mht Ra's Al Ghul...
..da det bliver kædet sammen med resten af filmen og dette synes jeg også fungerer glimrende
Hvis du ser f.eks den animerede Batman film "Mask Of The Phantasm", vil du se en meget lignende skabelsesberetning, blot uden Ra's/Ducard, men som også fokuserer på menneskelighed og som derfor har en vis lighed med "Spider-Man". Forskellen er bare at "Mask Of The Phantasm" er fra 1993.

Skuespillet var ok, mens slutningen var,, amerikansk ?
Igen er jeg ikke helt med.
Med 'amerikansk' går jeg ud fra du mener en happy end, men jeg synes netop ikke den ender som en typisk amerikansk film. Han får jo netop ikke pigen. På trods af hendes happy nipples, siger hun noget i retning af at 'Den mand hun engang elskede findes ikke mere. Måske hvis han kommer tilbage, vil hun igen kunne elske ham'. Hans hus er brændt ned, han skal starte helt forfra, Gordon er stadig kun Lieutenant (der er stadig et stykke op til Commish) og byen er fuld af galninge der er sluppet fri fra Arkham. Dette er Batman Begins og tydeligvis blot en begyndelse. Filmen er afrundet men med en åben slutning, herfra kan ske hvad som helst og det er ikke særlig amerikansk i mine øjne. Udover det gav 'joker' afslutningen mig gåsehud, den scene var simpelthen en af de fedeste nogensinde i Batman sammenhæng.

Kunne godt lide, at det i den grad virkede som om, at de havde lavet fysiske specialeffects og ikke kun computeranimeret.
That's Nolan for ya.

80 kr. for at se denne filmz var nok lidt overtakst, men kan da glæde mig over, at de viste forfilmen til Fantastic 4.
Tre gange har jeg været i biffen og se BB, de har heldigvis kun vist F4 traileren den ene af gangene.

Konklusion: Vi er vist ikke helt anige ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: