“Batman Begins” er ikke blot en glimrende og velfortalt nyfortolkning af Batman-sagaen – det er hyperunderholdning med både dybde og hjerte – uden tvivl den bedste Batman-film til dato. Så grib flagermusekappen, gør Batmobilen klar, og skynd dig ind i biografen: The Dark Knight has returned!
Skriv ny kommentar:
#101 evermind 19 år siden
#102 filmz-sikorab 19 år siden
Dog var der en ting jeg undrede mig over: (Batman fans kan sikkert svare her)
En anden ting, kan det passe Lucius Fox bliver ond på et tidspunkt?
Og.. Var politimanden, Gordon ikke korrupt? Det forstod jeg ikke helt..
#103 dyg 19 år siden
#104 Spanner 19 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#105 filmz-sikorab 19 år siden
#106 filmz-origo 19 år siden
Den første halvdel af filmen, hvor Bruce Wayne bliver til Batman, fungerer rigtig godt. Det er troværdigt. Jeg frygtede at filmen derefter ville blive domineret af filmiske, ikoniske slowmotion-scener ledsaget af et halvdårligt musikalsk helte-tema. (*host* Con Air *host*) Det er heldigvis ikke tilfældet! Den holder den røde tråd hele vejen igennem, og Batman er lige så sej som han er i tegneserien.
Det eneste kritikpunkt er Katie Holmes. Jeg synes i forvejen hun var fejlcastet, da hun bare er en middelmådig skuespiller. Og hun levede også ned til mine forventninger. Det er jo ikke troværdigt, at hun er DA. hver gang hun åbnede munden, sad jeg og tænkte "Yeah right". Skuffende. Men hun formår slet ikke at trække filmen ned, da Christian Bale er med i de fleste af de scener, som hun er med i.
Alt i alt, er det nok den bedste film jeg har set i biografen i år. Jeg skal helt klart have den på dvd, når den udkommer.
#107 fasslars 19 år siden
#108 SteeN! 19 år siden
#109 filmz-grev_michal 19 år siden
#110 filmz-donprehn 19 år siden
Slip-up fra mig. Sorry!!!