“Batman Begins” er ikke blot en glimrende og velfortalt nyfortolkning af Batman-sagaen – det er hyperunderholdning med både dybde og hjerte – uden tvivl den bedste Batman-film til dato. Så grib flagermusekappen, gør Batmobilen klar, og skynd dig ind i biografen: The Dark Knight has returned!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 The Insider 19 år siden

Så filmen igen i dag. Den bliver desværre ikke bedre anden gang. Jeg ligger stadig relativt solidt på de 5 stjerner, men hælder langt mere mod de 4 end mod de 6. Kameraarbejdet i slåsscenerne fungerer altså bare ikke. Det når slet ikke op på samme guddommelige højder som i fx det nylige action-mesterværk Bourne Supremacy, hvor det fungerer fortræffeligt. Ligesom andre har nævnt, lugter det lidt væk af mangel på ordentlig koreografi, akkurat som i de tre LOTR film (den trilogis eneste virkelige stærke svaghed, IMHO).

Samtidigt var klipningen heller ikke særlig god. Især dialogscenerne led ad lettere panisk og hektisk klipning. Et enkelt skift i personens blikretning eller en enkelt vejrtrækningspause og klippet faldt med det samme. Jeg ville egentlig ikke have haft noget imod, hvis filmen havde været måske bare 10 minutter længere, og havde besidet mere tålmodighed i både dialog- og slåsscenerne, samt udvidet scenerne der fortalte om Bruces barndom.

Well, stadigvæk en aldeles mageløs film. Er nu stadigvæk mere til Burtons første film, men BB er stadig mit bud på den 5. bedste superheltefilmatisering til dato :-)
War. War never changes.
Gravatar

#112 JannikAnd 19 år siden

*Nysgerighedsfunktion on*

Hvilke film indtager 1., 2., 3. og 4. pladsen? :)
Gravatar

#113 filmz-playstation 19 år siden

Batman - Batman Returns - X-men 2 - Spider-Man 2
Gravatar

#114 El vez 19 år siden

Sin City, X-Men, Batman Returns, Batman
- ville være mine bud. Med Batman Begins som 1'er dog :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#115 mr gaijin 19 år siden

The Powerpuff Girls Movie, Mystery Men, Flash Gordon, Orgazmo, er naturligvis de fire bedste superheltefilm :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#116 The Insider 19 år siden

#112, #113 har næsten ret, bortset fra at "Batman Returns" skal erstattes af "Superman 2", og "Sin City" gælder ikke, da jeg sagde "superheltefilmatisering" (anyways, mener jeg alligevel at de andre film er bedre end "Sin City") :-)

#115, hey! "Mystery Men" er sgu da en fed film! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#117 SteeN! 19 år siden

Batman Begins er da klart en 1'er. Den er da gennemtænkt, uden tvivl.. Og jeg tror faktisk at meningen var at klippene skulle komme hurtigt..

"Ja ja - du flyver og hvad så?"
Gravatar

#118 filmz-Kadann 19 år siden

#116 -

Ja, "Mystery Men" er overdrevet underholdende. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#119 The Insider 19 år siden

#117, ja, jeg tvivler da naturligvis også på at klipperne associeret med en film med et budget på ca. 1 milliard kroner "kommer til" at lade klippene falde hurtigt ved et uheld. Og nu nævnte jeg jo især dialogscenerne, hvor manglen på fysisk action bestemt ikke nødvendigvis nødvendiggør brugen af hurtige klip.
War. War never changes.
Gravatar

#120 weebs 19 år siden

Fantastisk film! Kort og godt...
Eneste hage er Katie Holmes...hun er indbegrebet af "made for TV"

5/6
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport

Skriv ny kommentar: