Ligesom i flere af de allerbedste actionfilm er plottet blot et springbræt for et mægtigt miskmask af spektakulær action (med lydeffekter og CGI i særklasse), pragtfulde punchlines (popstjernen Rihanna leverer endda den bedste af slagsen med manér) og muntert samspil mellem charmerende karakterer, og “Battleship” har det hele i spandevis. Canadiske Kitsch oser af karisma, Liam Neeson er i topform i en mindre birolle, og de unge skuespillere har en fornem kemi – måske fordi flere af dem tidligere har samarbejdet med hinanden og Berg på den fremragende tv-serie “Friday Night Lights”. Uden at give slip på speederen får Berg fornemt introduceret de elskværdige matroser, så vi når at falde for dem, før rumvæsnerne angriber, og rendyrket action stryger til tops på filmmagernes dagsorden, uden at karaktererne nogensinde fortrænges. Hvor er det herligt at blive mødt med en mainstreamfilm, der vægter mennesker højere end pixels.

Hånden på hjertet: Jeg havde ikke forventet meget fra “Sænke slagskibe: The Movie”. En film baseret på et brætspil? Med sangere og modeller i flere af de bærende hovedroller? Det lugtede ærlig talt langt væk af en kynisk og kommerciel stiløvelse. Men da rulleteksterne rundede af, og lyset gik op i biografsalen, gik der flere minutter, før jeg omsider fik tørret smilet af ansigtet. “Battleship” er bogstaveligt talt en af nyere Hollywood-histories største positive overraskelser.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 PredatorX 12 år siden

#29

Jeg må jo få den set så :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#32 HonoDelLoce 12 år siden

Babo84 (18) skrev:
Måske har han bare god humor?


Det er jo ret meget en smagssag, men i mine øjne er hans platte påfund på ingen som helst måde bare i nærheden af at være sjovt.

Riqon (25) skrev:
Og det er der måske heller ingen af de mange andre anmeldere, der sabler filmen ned, der har?


Haha, tal da lige om at lægge for meget i en sætning :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#33 the_paki_don 12 år siden

Så snart jeg så den følgende sætning:

The Insider skrev:
Bergs karakteristiske brug af håndholdt kamera indgyder en uventet, men velkommen realisme


Så forstod jeg karakteren. Enhver følelse af "Paul Greenhouse Effect", som kan fremmanes i film, skal hyldes med de allerhøjeste karakterer! :)

Jeg har bestilt billet til filmen, men er ikke sikker på, om jeg vil ind og se den. Samtidig... Hvis det er som Transformers, bare med bedre humor... Jeg så jo alle Transformers filmene i biffen... Så bør jeg vel give denne en chance? Jeg kunne ikke lide humoren i Transformers 2 især.

Nogle gange har man dog også brug for at se ting eksplodere højlydt.

Gravatar

#34 Richard Burton 12 år siden

the_paki_don (33) skrev:
Nogle gange har man dog også brug for at se ting eksplodere højlydt.


Enig! Glæder mig vildt til SF's landsmøde i weekenden.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#35 Nicki52 12 år siden

the_paki_don (33) skrev:
Hvis det er som Transformers, bare med bedre humor... Jeg så jo alle Transformers filmene i biffen... Så bør jeg vel give denne en chance? Jeg kunne ikke lide humoren i Transformers 2 især.

Det på plakaten "Fra folkene der bragte dig Transformers" står der også Hasbro, så de mener legetøjet.

Kig på instruktørens CV. "The Kingdom", "Friday Night Lights".
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#36 the_paki_don 12 år siden

#35

Det ved jeg godt. Jeg mente bare ift. sammenligningen med Transformers i anmeldelsen (og generelt, at det er Transformers, der er trukket over Sænke Slagskibe).

Jeg har kun set hans Hancock og The Rundown. Jeg var meget glad for The Rundown.
Fin humor og godt cast.

Gravatar

#37 tiany 12 år siden

Nicki52 (35) skrev:

Kig på instruktørens CV. "The Kingdom", "Friday Night Lights".


Hvor vi også finder Hancock !
Valar morghulis
Gravatar

#38 Geekalot 12 år siden

Blir så den første film siden abrams star trek der skal ses i biffen :)
Gravatar

#39 Babo84 12 år siden

#32

Jeg morede mig nu over hans Battleship anmeldelse. Humor er smagssag. Men der er altså forskel på platheder og mere raffineret humor. Battleship formoder jeg er dybt plat.
Gravatar

#40 Batsy 12 år siden

Babo84 (39) skrev:
#32

Jeg morede mig nu over hans Battleship anmeldelse. Humor er smagssag. Men der er altså forskel på platheder og mere raffineret humor. Battleship formoder jeg er dybt plat.


The insider fandt Transformeres humoren dyb plat, så håber egentlig du bliver overrasket over filme. Jeg har ikke set den, men tror at du bliver overrasket! but who knows :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: