Ligesom i flere af de allerbedste actionfilm er plottet blot et springbræt for et mægtigt miskmask af spektakulær action (med lydeffekter og CGI i særklasse), pragtfulde punchlines (popstjernen Rihanna leverer endda den bedste af slagsen med manér) og muntert samspil mellem charmerende karakterer, og “Battleship” har det hele i spandevis. Canadiske Kitsch oser af karisma, Liam Neeson er i topform i en mindre birolle, og de unge skuespillere har en fornem kemi – måske fordi flere af dem tidligere har samarbejdet med hinanden og Berg på den fremragende tv-serie “Friday Night Lights”. Uden at give slip på speederen får Berg fornemt introduceret de elskværdige matroser, så vi når at falde for dem, før rumvæsnerne angriber, og rendyrket action stryger til tops på filmmagernes dagsorden, uden at karaktererne nogensinde fortrænges. Hvor er det herligt at blive mødt med en mainstreamfilm, der vægter mennesker højere end pixels.

Hånden på hjertet: Jeg havde ikke forventet meget fra “Sænke slagskibe: The Movie”. En film baseret på et brætspil? Med sangere og modeller i flere af de bærende hovedroller? Det lugtede ærlig talt langt væk af en kynisk og kommerciel stiløvelse. Men da rulleteksterne rundede af, og lyset gik op i biografsalen, gik der flere minutter, før jeg omsider fik tørret smilet af ansigtet. “Battleship” er bogstaveligt talt en af nyere Hollywood-histories største positive overraskelser.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Riqon 12 år siden

#32 -

Du læste, manden gav filmen dårlige karakterer og konkluderede, det var fordi han ikke havde humor. I just followed the logic, bro :P
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#42 Glacier 12 år siden

Jeg kan kun være totalt uenig med denne anmeldelse. Imo er denne film udelukkede et sfx showcase (lidt lige som jeg regner med Ironsky bliver).
Skuespillet grænser sig til det pinlige og selve historien er MEGET tynd.

Humoren er da også til at overse, med mindre man tæller de gange med hvor man ikke kan andet end at grine over hvor dårlige jokesne, klicherne og dialogen er.

Det er dog meget cool den måde de får integreret "sænke slagskib" temaet, men det er et meget lille plaster på et åbent benbrud.

2/6
Gravatar

#43 HonoDelLoce 12 år siden

Riqon (41) skrev:
#32 -

Du læste, manden gav filmen dårlige karakterer og konkluderede, det var fordi han ikke havde humor. I just followed the logic, bro :P


Næh næh, jeg skrev dårlig humor, don't you dare twist my words ;) Der er stor forskel på ikke at have humor og så have dårlig humor ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#44 Babo84 12 år siden

Batsy (40) skrev:
The insider fandt Transformeres humoren dyb plat


Ja, det ved jeg, og det tror jeg også er tilfældet i battleship efter det jeg kan læse mig frem til. Men ligeså snart det er Bay, så er kritikken mere hård, og laver andre tilsvarende "dårlig humor" er det straks bedre og mere subtil end bays :)
Gravatar

#45 HonoDelLoce 12 år siden

Babo84 (44) skrev:
Ja, det ved jeg, og det tror jeg også er tilfældet i battleship efter det jeg kan læse mig frem til. Men ligeså snart det er Bay, så er kritikken mere hård, og laver andre tilsvarende "dårlig humor" er det straks bedre og mere subtil end bays :)


Men hvorfor tror du det?

The Insider beskriver jo lige nøjagtig forskellen på humoren i de to film (eller husker jeg forkert?)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#46 Babo84 12 år siden

#45

Fordi Bay ganske enkelt ikke har et godt ry herinde. Og jeg føler, at uanset hvad Bay gør (som så sandelig kan kritiseres) så er andet bedre, selvom jeg tvivler en film som Battleship overhovedet er bedre end det Bay normalt laver. Jeg er sikker på Insider mener det, men tror ikke det nu forholder sig således, hvis vi virkelig går ind og "måler" kvaliteten. Insider skrev: "hysteriske fjolser og gakkede accenter, er Bergs humor langt mere raffineret" Nu har jeg som sagt ikke set filmen, men ud fra hvad jeg kan læse, er der ikke just en bred enighed om dette. Tværtimod virker filmen mig ligeså plat, stupid og ulogisk, som meget af det Bay laver og i bedste fald kan betragtes som "hjernedød underholdning". Jeg tror ikke jeg vil kunne lide denne her mere end bays seneste transformers film, overhovedet.
Gravatar

#47 HonoDelLoce 12 år siden

#46

Så svaret på mit spørgsmål er, kort og godt, fordi det indtryk har du fået andre steder fra.

Man kan jo ikke "kritisere" en anmeldelse for at være usaglig, upassende eller "forkert", fordi en anden film/instruktør har et dårligt ry? Hvis Insider mener, at humoren er en anden, så må vi vel gå ud fra, at det er baseret på lige nøjagtig humoren, og det så er ligegyldig hvem instruktøren er på nogle af filmene. Andet er at skyde nogen noget i skoen, som du overhovedet ikke har belæg for.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#48 NightFlow 12 år siden

Var inde og se Battleship i går, og må sige at den var bedre... MEGET bedre end forventet!!!
Jeg synes den har det en rigtig action film skal have:
Action
Humor
Gode computer lavede effekter
- En lille historie

Jeg ved godt at historien ikke er den bedste, men den er fin nok til at holde Battleship "sejlende" og det er hvad man kan forvente når de slemme alinens endnu engang står og banker på moder jords dør.

Hvad angår humoren, synes jeg det er noget pis at skrive den er dårlig...
Man kan ikke vurdere humor, da det er en personlig smag.

Til dem der godt kan lide en ACTION film, som er fyldt men en historie der kan bære filmen igennem, vildeste effekter og det lille brætspil sænkeslagskib. Ja, så er Battleship en godt bud.

Jeg var gik ud af biografen med et STORT smil på læben ;)

9/10 her fra!!

Hilsen Andreas

Gravatar

#49 BN 12 år siden

NightFlow (48) skrev:

Hvad angår humoren, synes jeg det er noget pis at skrive den er dårlig...
Man kan ikke vurdere humor, da det er en personlig smag.



Alt hvad der handler om personlig smag, kan vel vurderes og dermed også kaldes god eller dårlig.

Hvis man synes, en film er dårlig, skal man da skrive det. Hvis man synes, at effekterne er dårlige, at skuespillet er dårligt og at humoren er dårlig (eller ikke fungerer efter hensigten), skal man da skrive det. Og omvendt: Hvis man synes, at alle disse ting er gode i en film, så skal man naturligvis skrive dét. Ellers kan andre da ikke bruge anmeldelsen til noget som helst.

Hvorfor skulle nogen som helst del eller ingrediens i en film været fredet eller hævet over kritik?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#50 Richard Burton 12 år siden

Alt kan kritiseres for og imod og da især "smag" :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: