Ligesom i flere af de allerbedste actionfilm er plottet blot et springbræt for et mægtigt miskmask af spektakulær action (med lydeffekter og CGI i særklasse), pragtfulde punchlines (popstjernen Rihanna leverer endda den bedste af slagsen med manér) og muntert samspil mellem charmerende karakterer, og “Battleship” har det hele i spandevis. Canadiske Kitsch oser af karisma, Liam Neeson er i topform i en mindre birolle, og de unge skuespillere har en fornem kemi – måske fordi flere af dem tidligere har samarbejdet med hinanden og Berg på den fremragende tv-serie “Friday Night Lights”. Uden at give slip på speederen får Berg fornemt introduceret de elskværdige matroser, så vi når at falde for dem, før rumvæsnerne angriber, og rendyrket action stryger til tops på filmmagernes dagsorden, uden at karaktererne nogensinde fortrænges. Hvor er det herligt at blive mødt med en mainstreamfilm, der vægter mennesker højere end pixels.

Hånden på hjertet: Jeg havde ikke forventet meget fra “Sænke slagskibe: The Movie”. En film baseret på et brætspil? Med sangere og modeller i flere af de bærende hovedroller? Det lugtede ærlig talt langt væk af en kynisk og kommerciel stiløvelse. Men da rulleteksterne rundede af, og lyset gik op i biografsalen, gik der flere minutter, før jeg omsider fik tørret smilet af ansigtet. “Battleship” er bogstaveligt talt en af nyere Hollywood-histories største positive overraskelser.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 wiseguy 12 år siden

Hvad skete der lige der?? Den anmeldelse er da dagens største overraskelse! Den havde jeg sku ikke set komme ;o)

Men det lyder da altsammen godt.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#22 wiseguy 12 år siden

Et hurtigt kig på Scope, får dog Insider til at stå lidt ensom med sine 5 stjerner - det skal blive sjovt at læse, hvad den menige Filmz'er synes
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#23 Richard Burton 12 år siden

Det var lige før jeg blev overbevist, men jeg synes ikke ligefrem, at det er det "billede", jeg ellers ser tegnet rundt omkring :) Så den bliver måske set engang på "skive" :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#24 loki 12 år siden

Overraskende må man sige.

#1
Ja Chronicle, Avengers, Prometheus og nu Battleships bliver vist også mine biofilm.
www.peakoil.dk
Gravatar

#25 Riqon 12 år siden

HonoDelLoce (13) skrev:
Den mand har jo heller aldrig haft humor....


Og det er der måske heller ingen af de mange andre anmeldere, der sabler filmen ned, der har? Derudover sagde han ligesom Johan, at filmen var vanvittig underholdende. Det er vel mere et spørgsmål om, hvorvidt man vil belønne en film for at være en "guilty pleasure".
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#26 PredatorX 12 år siden

The Insider (2) skrev:
#1, tusind tak for de venlige ord! :-) Det føles stadigvæk en kende underligt at skamrose en film, der er baseret på noget så fjollet som et brætspil, og som har Rihanna på rollelisten. Jeg krydser bare fingre for, at det ikke skyldes momentan sindssyge ;-)


Jeg tror det skyldes momentan sindssyge ;) I hvert fald ud fra, som Sir Scott nævner det, hvad der ellers bliver sagt og skrevet om filmen. Spørgsmålet er så, om den i virkeligheden er så ringe, at du fandt den underholdende? Jeg håber jeg selv netop får det ud af den. Især efter den skuffende G.I Joe som kun havde ringe underholdningsværdi i sidste ende :/
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#27 Slettet Bruger [498890985] 12 år siden

Well, det er da i hvert fald en interessant anmeldelse. :)

Det er jo ikke sikkert, at jeg er enig med Johan, men filmen får da nok en chance på et tidspunkt. Det er sket før, at jeg har været uenig med størstedelen af anmelderne derude, selvom det som regel plejer at være noget om det, hvis størstedelen kalder en film enten god eller lort.
Gravatar

#28 Babo84 12 år siden

PredatorX (26) skrev:
så ringe, at du fandt den underholdende


Det kunne tyde på det, ja.. Men 5 stjerner synes jeg godt nok virker meget, men nu går jeg heller ikke udelukkende efter en enkelt anmeldelse. Andre aviser giver den mellem 2-3, så..
Gravatar

#29 The Insider 12 år siden

#26, jeg syntes faktisk ikke, at den endte i kategorien "så dårlig, at den er god". Jeg syntes vitterligt, at den var god :-) Det er ikke ligesom "Street Fighter", der er så sindssygt elendig, at man morer sig kosteligt (ville dog stadigvæk give den bundkarakter, fordi den fejler der, hvor den selv håber på at "sejre"), mens jeg er helt enig med dig omkring "G.I. Joe", den er så dårlig, at den bare... well, forbliver dårlig :-)
War. War never changes.
Gravatar

#30 Nicki52 12 år siden

Surprise, surprise, nu må jeg hive fat i min ven og sige at vi skal se den.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: