Efterhånden som vi kommer længere ind i fortællingen, presser Aronofsky vedvarende grænserne for, hvad man kan vise, og hver gang man tror, at nu er han alligevel gået lidt for langt, presser han dem lige en anelse længere – og får det til at virke. Storslåede dansescener blandes med kulsort humor og nogle virkelig foruroligende billeder – aldrig har negleklipning været så skrækindjagende – og som filmen skrider frem, og Aronofskys kamera vipper febrilsk med danserinden, føles det som om ikke bare Nina, men også selve filmen er blevet sindssyg. Det er ikke ligefrem særlig subtilt eller underspillet, men til gengæld så er det en forrygende demonstration af, hvad film kan gøre som intet andet medie, og en mesterlig opførsel i ren filmpower. Det er muligt, at “The Social Network” kommer til at skovle de allerstørste priser ind ved årets Oscar-uddeling – og det er den bestemt også vel undt – men i mine øjne er dette alligevel et langt større værk.
#21 Bruce 13 år siden
#22 Lord Beef Jerky 13 år siden
#23 Yossarian 13 år siden
#24 McPeter 13 år siden
For den udnytter virkeligt filmmediet til fulde - den historie ville ikke kunne være fortalt på samme måde via teater, bøger, billeder, eller lignende.
Helhedsindtrykket af denne film er helt i top - den mest intense og bedste film jeg har set længe.
#25 Barnebarn 13 år siden
Jeg mener, Black Swan burde vel først komme med næste år?
#26 Lars.dk 13 år siden
Den udkom i USA i December.
#27 krille 13 år siden
#28 filmzkim 13 år siden
Men hvorfan faen går den ikke på Bornholm :'(
#29 Shadow_Dude 13 år siden
Istedet fylder de meget middelmådige drama elementer for meget så når det til sidst går hen og burde blive rigtig spændene føler man slet ikke nok med personerne til at det rigtig har nogen virkning.. Og nu bliver den af flere herinde sammenlignet med The Social Network så jeg vil lige nævne at jeg synes den er langt mere effektfuld og jeg levede mig end del mere med i den end i Black Swan..
Øv bøv det kunne ellers have været en fremragende film..
#30 DjBeau 13 år siden