“Blood Diamond” er veltilrettelagt underholdning med noget så sjældent som et politisk budskab. Om end fortællingen flere steder virker en kende konstrueret, og den løftede pegefinger er lidt for evident, er dramaets integritet intakt. Skuespillet er veloplagt, actionscenerne fængslende, og om ikke andet vinder filmen på sin hjertesag. Denne udgivelse er desuden suppleret af en større omgang ekstramateriale, der ligesom filmens audiovisuelle sider er af en høj standard.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-mortenk 16 år siden

konge film! denne dvd skal ses meget snart...
Gravatar

#2 filmz-Is 16 år siden

Blood Diamond var en god film oplevelse... Det er en film jeg vil anbefale til alle... Filmen er rigtig godt lavet , og er også meget barsk..
5/6
Gravatar

#3 filmz-Scarface 16 år siden

Filmen er rigtig, rigtig god, og man bliver endnu større fan af Leonardo DiCaprio efter at have set denne film. Filmen mixer perfekt blandingen mellem underholdning og action, og det politiske og sociale budskab, der ligger bag.

6/6

PS. Mener stadig, DiCaprio fortjente sin Oscar for denne film.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#4 icetea 16 år siden

Ja DiCaprio viser genial skuespil i denne film, og han får da godt nok også røget nogle cigaretter :D næsten hver scene i hvertfald den første halvdel af filmen ryger han, eller tænder op for en smøg.
Gravatar

#5 filmz-xlarti 16 år siden

ALLE ville da falde for Jennifer Connelly, det er der da ikke noget ulogisk i! ;)
6/6 Herfra, jeg var rystet over dens dækning af børnesoldaterne - det er noget jeg aldrig rigtigt har forstået hvordan det kunne hænge sammen. Denne film giver indblik.
Gravatar

#6 Skeloboy 16 år siden

Ja, det er helt klart en fed film med masser af stærke scener. Dog som anmelderen skriver, så er romancen lidt i overkanten. Filmene er helt oppe i topkarakter til tider, for så at synke ned i så klicheeagtige scener, at det ødelægger stemningen.
Og selvom det er total yndlingsskuespillerinde, så måtte hun gerne udelades for min skyld.
Gravatar

#7 MTK 16 år siden

Jeps, det er også den fesne kærlighedshistorie der bringer den ned på "middel" for mig. Synd, for det er en til tider stærk film.
Gravatar

#8 dh-ad 16 år siden

Jeg synes ikke, at romancen er fejlplaceret, og den behøver for mig ingen forklaring. Men for dem, der insisterer: "Modsætninger mødes."

Jeg har aldrig brudt mig sønderligt om DiCaprio, men i denne film fungerer han fint. Dog skurrer hans rhodesiske dialekt (var det ikke, der han kom fra?) noget i ørene, men det kan han jo ikke gøre ved...
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#9 filmz-Bruce 16 år siden

Og den kan eftersigende ikke anbefales på HD, da den har fået en meget skidt bitrate, så billedet er langt fra topkvalitet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 duuk74 16 år siden

#8 Sjovt, han har ellers fået rigtig god kritik for sin accent. Folk fra Sydafrika mener han rammer den lige på kornet.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: