Robert Ludlum har skrevet endnu en bog i serien om Jason Bourne, kaldet “The Bourne Ultimatum”, og Universal Pictures kan nok ikke finde ud af at stoppe, mens legen er god, for der er bestemt stadig penge i Bourne. Men hvis en eventuel ny film i serien kan holde standarden, så er der i hvert fald mindst én anmelder der allerede glæder sig. Til sidst er der kun én ting at sige: “Bourne Duellen” sparker røv, men det er ikke en drengerøvs-film – det er den simpelthen for intelligent til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Zikor4 19 år siden

Jeg vil give dig helt ret ks. Det er præcis det jeg mener, har du set Chronicles Of Riddick, der er shakycam sindsygt!
Gravatar

#22 DjBeau 19 år siden

#20 Jeg var faktisk specielt imponeret over slagsmål-scenen, som du nævner. Kameraføringen blandet med den totale mangel på stemningsskabende musik trak på en eller anden måde publikum ind i slagsmålet. Næsten som at være der selv :-) Der var en eller anden form for ondskab over det.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#23 The Insider 19 år siden

Jeg glæder mig virkelig til at se filmen igen. Jeg var ALDRIG på noget som helst tidspunkt distraheret eller på kanten til at blive det. Må lige se den igen og prøve at finde ud af what all the fuss is about.
War. War never changes.
Gravatar

#24 filmz-d4||3 19 år siden

Hmm undskyld var der en biljagt og slåskamp i the bourne supremacy? Må jeg have overset af det rystende kamera.. Det var da sagt lige ud til at brække sig over.. Sys helt klart 1eren er den bedste.. KAmeraet i 2eren trækker virkelig meget ned fra min side, filmen er fed i sig selv, selve historien.. Og Bourne er en rigtigt sej kold person.. Men jeg sad virkelig og tænkte om jeg sku ligge mig til at sove for jeg kan virkelig ik ta det "shakycam" der... I CoR er det også meget slemt, men sys det er værrere i Bourne Supremacy.. Man kan jo ik se hvem det er der får tæsk osv som i 1eren... 1eren har de fedeste kampscener hvor man kan se hvad der foregår. Sådan Sys JEG at kampscener ska være.. Ik det hurtige "lige på og håårdt" halløj der :D
Gravatar

#25 ks 19 år siden

#22, Det var en utrolig dynamisk scene, og jeg synes også det fungerede fantastisk at der ingen musik var på scenen. For mig personligt var det bare svær at holde et overblik over hvem der tæskede hvem, hvilket jeg fandt lidt frustrerende på det tidspunkt.
Gravatar

#26 filmz-d4||3 19 år siden

Kan bare bedst lide når man kan se deres små hurtige slag og moves osv. Hvis i forstår. Og det kunne man på intet tidspunkt desværre
Gravatar

#27 filmz-rupert giles 19 år siden

Normalt er jeg heller ikke til alt for rystede action-scener, da jeg godt kan lide at kunne se koreografien. Men i den her film virker det! Slagsmålscenerne/biljagterne bliver gritty, beskidte og meget intense af at være en smule uoverskuelige. Alligevel havde jeg på intet tidspunkt svært ved at se, hvad der foregik (hvilket ellers har været et problem i andre film). Alt i alt mener jeg, at Supremacy er en bedre film end Identity (som jeg også var ret vild med!), og jeg gik begejstret ud af biffen. Jeg kan godt lide, at den er så mørk, som den er og klipningen, musikken etc gjorde filmen til en meget intens oplevelse. Og så kunne jeg ikke lade være med at overveje, om det ikke ville være en interessant retning at tage James Bond serien i...?

Matt Damon bliver bedre og bedre og Joan Allen er ganske fantastisk! Man kan ikke rigtigt gå så galt i byen som instruktør, når man sætter hende og Brian Cox i samme scene :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#28 ks 19 år siden

#27 - Med hensyn til musikken, så var det også noget jeg bemærkede, fordi musikken fungerede rigtig godt og var virkelig med til at skabe den rette atmosfære i mange af scenerne.

Jeg mindes specielt en scene i starten af filmen hvor Damon motionsløber på stranden mens der spiller noget trommemusik i baggrunden, det fungerede perfekt.
Gravatar

#29 filmz-Bluhm 19 år siden

#28
Der er jeg for en gangs skyld fuldstændig uenig med dig, jeg så Bourne Identity på DVD umiddelbart inden, vi tog i Imperial og så Supremacy. Jeg mener klart, at Identity er en bedre film end Supremacy, vi får lidt mere at vide ja, men ikke meget i forhold til Identity.

Kamp- og actionscenerne pisser mig så meget af, man bliver jo helt søsyg til tider! og jeg synes ikke det der rystehalløj holder fint til fx Saving Private Ryan, hvor det skal illustrere at de implicerede ikke har nogen anelse om hvad der sker. Men i Supremacy taler vi altså om den perfekte dræbermaskine, som har styr på det shit. Og når vi nu var blevet tudet ørerne fulde med hvor meget Matt Damon havde trænet af bla og bla, hvorfor skal vi så ikke se, hvad han kan!?! Fri mig for det dogme pis ;-)
Gravatar

#30 filmz-rupert giles 19 år siden

Jaså. Stakkels Bluhm blev søsyg :-)

Dybt uenig med dig, knægt. Jeg blev ikke søsyg og kunne sagtens se, hvad der foregik, men det er måske bare mig, der er blevet for vant til "det der dogme pis"... Hvem ved? Nu er jeg også selv usandsynligt træt af dogme, men jeg er endnu mere træt af at alle film, der er filmet håndholdt, bliver kaldt dogme. Von Trier og gutterne OPFANDT nu engang ikke det håndholdte kamera :-)

Desuden er der arbejdet meget med belysning etc i Supremacy.

Men lad det nu ligge. Jeg elskede Bourne Supremacy og alt rystehalløjet. Hvis man vil se en film, hvor shaky-cam og hurtig klipning ikke virker, så skal man se Resident Evil 2 (on second thought: DONT!!).
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo

Skriv ny kommentar: