Robert Ludlum har skrevet endnu en bog i serien om Jason Bourne, kaldet “The Bourne Ultimatum”, og Universal Pictures kan nok ikke finde ud af at stoppe, mens legen er god, for der er bestemt stadig penge i Bourne. Men hvis en eventuel ny film i serien kan holde standarden, så er der i hvert fald mindst én anmelder der allerede glæder sig. Til sidst er der kun én ting at sige: “Bourne Duellen” sparker røv, men det er ikke en drengerøvs-film – det er den simpelthen for intelligent til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Bluhm 19 år siden

Hej morfar
Du ved, at jeg ved, at du ved, at jeg ved at Bourne Supremacy ikke er en dogmefilm, det var ment som en spøg, som du i din forkalkede tilstand valgte at overhøre ;-)
Jeg syntes dog, at Supremacy var en udmærket film sådan omkring de 4 stykker, mit argument går mere på, at jeg synes, at Identity er en BEDRE film, især fordi action scenerne virkede bedre i denne.
Jeg synes fx ikke, at Supremacy får nok ud af sine tilbagevendende skuespillere: Julia stiles og Brian Cox.

Og så kan jeg ikke lade være med at fnise lidt over Karl Urban, den mand er så ALVORLIG, at jeg ikke kan tage det seriøst - i det mindste har de fjernet hans Eomer panderynker, botox eller CGI, who knows?
Gravatar

#32 filmz-rupert giles 19 år siden

Hr. Bluhm

Det kan godt være, at jeg er forkalket, men jeg kan da i det mindste følge med, når det går hurtigt i Bourne Supremacy :-) Endnu har der ikke været brug for et gangstativ til mig. Hvad med dig?

Jeg er nogenlunde enig med den karakter, du har givet filmen, så det ser ud til, at hele denne diskussion handler om halve stjerner (har vi ikke prøvet det før??). Jeg er dog nok tilbøjelig til at læne mig mere op af en fem-stjernet anmeldelse, men nu har jeg så også en forkærlighed for genren. Og det er sgu længe siden, vi har set en seriøs agent-film i bifferne. Ellers har det været ren Halle Berry-Bond og Vin Diesel på et snowboard på det sidste. Jeg har ikke nydt en agent-film så meget siden Mission Impossible (den første).

Men ak, du har ret. Karl Urban var ret irriterende. Lighten up, dude! Man kunne næsten ikke vente med at se Damon klaske ham kold!!

Men ser man på de to Bourne film, så kan jeg godt lide kontrasten i stil imellem de to. Doug Liman er en instruktør med en meget ren stil, rene linier etc. Greengrass derimod har en dirrty og gritty stil, der passer til den mørkere historie.

Hilsen Morfar :-x
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#33 filmz-Zikor4 19 år siden

Mon ikke i skulle stoppe jeres diskussion her, inden den går for vidt? :P

Men jeg syntes da du siger noget rigtigt rupert giles, jeg syntes nu også det fungerede sådan nogenlunde med det shaky-cam, ihvertfald bedere end i andre film, og jeg har nævnt den før men gør det lige igen, chronicles of riddick... puuuha!
Gravatar

#34 filmz-Bluhm 19 år siden

Ja vi er jo desværre (?) nok meget enige. Jeg vil give den første Bourne film 5 stjerner og Supremacy 4 stjerner, fordi jeg nød den mindre end Identity. Jeg er generelt enig i dine tanker/længsler omkring agent genren, selv havde jeg dog en glimrende oplevelse med "xXx", selvom den helt klart hører til i den lette ende af genren. Jack Ryan filmene i deres forskellige inkarnationer er da også meget gode.
Gravatar

#35 filmz-Lovechild 19 år siden

Bil jagten var over toppen i action delen, men jeg elsker seriens særpræg biljagter med almindelige biler, resten af filmen var dog genial.. Jeg synes ikke rigtigt at den russiske lejemorders rolle blev udnyttet optimal, der var spilrum til meget mere i hans historie, og så var besøget hos den anden Threadstone agent iøvrigt lidt overflødigt, vi fik ikke flere informationer, eksplosionen var cool nok.

Der er plads til meget mere polish i Bourne Supremecy men det er stadigvæk en rigtig god film - klart pengene værd.

Kom så.. trods mig filmatiser Bourne Ultimatium
Gravatar

#36 filmz-rupert giles 19 år siden

#33 Jeg tror godt at både mig og hr Bluhm er indforstået med, at det altsammen bare er for sjov :-)Han plejer at kunne tage det... Men det er meget sympatisk af dig at ville forhindre, at det går helt galt. I den ånd:

Og jeg er da ganske enig angående Jack Ryan filmene, der helt klart hører til i den gode ende. Selv havde jeg heller ikke noget imod xXx, men jeg må indrømme, at jeg ikke kan huske en eneste scene fra den nu. Og jeg så den for første gang i sidste uge :-)

Hvorom alting er, så er den her diskussion ret letbenet, da vi vist allesammen er enige om, at det drejer sig om to rigtigt gode film. Hvilken en af de to man så foretrækker er vel i bund og grund ligemeget?

Men jo, som Lovechild siger, bring on Bourne Ultimatum! Og imens vi venter på den kan vi så glæde os til Mission Impossible 3 af JJ Abrahms :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#37 filmz-atheist 19 år siden

jeg er dybt imponeret af filmene, rent filmisk... Scenerne er fede og biljagten er ren GTA (jeg ville nok taget noget andet end en taxa, men whatever:))

Hvad det historiemæssige gælder, er jeg dybt skuffet, min far overtalte mig en gang for længe siden, til at læse bøgerne af Robert Ludlum. Bøgerne var suveræne, som de fleste andre af Ludlums ("Omega" og "kodenavn icarus" undtaget), men manuskriptforfatteren har tydeligvis valgt at ignorere dem, hvilket er en kæmpe skam.
How do I set a laserprinter to stun?
Gravatar

#38 filmz-Bluhm 19 år siden

# 36 Lad my genopfriske din hukommelse: "The things I'm gonna do for my country" ;-)
Gravatar

#39 filmz-rupert giles 19 år siden

Bluhm... ja, jeg ved godt, at du har en hard on for den replik, men sådan er der jo så meget... :-) :-)

Og Atheist: Jeg kan godt forstå din skuffelse, hvis du elsker bøgerne. Jeg har ikke selv læst dem, så jeg har ikke problemer med filmenes historier, men jeg ved, hvordan jeg ville have det, hvis William Gibsons Neuromancer blev maltrakteret i en Hollywood film. Yikes.

Det skal dog lige nævnes at Ludlum selv var involveret i den første films produktion inden sin død. Det betyder naturligvis ikke, at man som fan skal kunne lide ændringerne :-)

Det kunne være, jeg skulle læse bøgerne...
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#40 filmz-Bluhm 19 år siden

# 39 Scenen hvor "James Bond" bliver slagtet er da også fantastisk

#37 Det er jo den samme gamle diskussion omkring filmatiserineger af bøger, man skal bare huske at filmene er baseret på bøgerne. Jeg har ikke læst Bourne bøgerne, men et par andre af Ludlum, jeg vil dog sige, at jeg generelt ikke er så imponeret. Han har nogen gode ideer, men han skrev ikke synderligt fantastisk efter min mening. Jeg vil dog give Boune bøgerne en chance, da de jo skulle være noget ef det bedste, han skrev.

Skriv ny kommentar: