Mest klodset er dog filmens afslutning, der føles dybt utilfredsstillende – som om fortælleren blev afbrudt midt i en sætning. Det er egentlig ret sigende for et indslag, der på alle måder virker som en overflødig parentes i filmserien, og som man har så godt som glemt det øjeblik, man forlader biografen. “Hvad, vi gør, er fuldstændig nødvendigt,” snerrer Edward Norton beslutsomt. Det samme kan bestemt ikke siges om denne film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Høegh 11 år siden

Therien (30) skrev:
Hmm.. 95% af denne anmeldelse - inklusiv overskrift - kan også bruges på Supremacy og Ultimatum..


How so ?
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#32 Ericmase 11 år siden

Høegh (31) skrev:
How so ?


+1
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#33 Slettet Bruger [5254640] 11 år siden

Er der en af jer, som har set filmen, der kan fortælle mig, om man godt kan se - og forstå - filmen uden i forvejen at have set de tre andre, som jo egentlig er en afsluttet trilogi i mine øjne? :-)
Gravatar

#34 Frederik 11 år siden

SimonS (33) skrev:
Er der en af jer, som har set filmen, der kan fortælle mig, om man godt kan se - og forstå - filmen uden i forvejen at have set de tre andre, som jo egentlig er en afsluttet trilogi i mine øjne? :-)



Det vil jeg virkelig anbefale dig at gøre - Helst lige inden du hopper ind og ser "The Bourne Legacy". Filmen begynder faktisk under "The Bourne Ultimatum" og fortsætter så derfra.
Gravatar

#35 gladiator 11 år siden

Så hamrende skuffet...

Filmen tager egentlig stadig udgangspunkt i at Bourne er hovedrollen, da den skal forståes som sideløbende med Ultimatum.
Renner får aldrig lov til at være mere end blot en 'asset' som bare skal af vejen, men jagtens kører på Bourne i baggrunden, på TV skærme mm.
Der er ikke nogen større konklusion til regnestykket. Og samtidig med det, så er Renner kun
på jagt efter piller.... PILLER!? Doping bliver sat i et helt nyt lys...


Historien er plat, da den bruger over en halv time på at starte, med sideløbende forklarende sekvenser, som i og for sig kunne være undværet med et bedre manuskript. Dertil går det meget hurtigt op for hovedrollerne, hvorfor de er der hvor de er, i den suppedas de nu er i.

Renner, Wiesz, Norton osv. gør det hæderligt, som de nu altid gør, men derfra til at redde et manuskript som er for langt, kedeligt og trægt, er desværre umuligt. Specielt da Gilroy åbenbart mener at det som filmene er kendt for - fabelagtige actionscener - slet ikke skal være med.

Savner Grengrass, savner Damon. Men har det fint med, hvis de holder fast i at der ikke skal komme flere. Ultimatum var intet mindre end genial!
Gravatar

#36 Ericmase 11 år siden

gladiator (35) skrev:
Så hamrende skuffet...

Filmen tager egentlig stadig udgangspunkt i at Bourne er hovedrollen, da den skal forståes som sideløbende med Ultimatum.
Renner får aldrig lov til at være mere end blot en 'asset' som bare skal af vejen, men jagtens kører på Bourne i baggrunden, på TV skærme mm.
Der er ikke nogen større konklusion til regnestykket. Og samtidig med det, så er Renner kun
på jagt efter piller.... PILLER!? Doping bliver sat i et helt nyt lys...


Historien er plat, da den bruger over en halv time på at starte, med sideløbende forklarende sekvenser, som i og for sig kunne være undværet med et bedre manuskript. Dertil går det meget hurtigt op for hovedrollerne, hvorfor de er der hvor de er, i den suppedas de nu er i.

Renner, Wiesz, Norton osv. gør det hæderligt, som de nu altid gør, men derfra til at redde et manuskript som er for langt, kedeligt og trægt, er desværre umuligt. Specielt da Gilroy åbenbart mener at det som filmene er kendt for - fabelagtige actionscener - slet ikke skal være med.

Savner Grengrass, savner Damon. Men har det fint med, hvis de holder fast i at der ikke skal komme flere. Ultimatum var intet mindre end genial!


Hørt!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#37 Aggeri 11 år siden

Jeg var inde og se den i går, og aldrig har jeg nogensinde følt at mine penge decideret er blevet tyvstjålet fra mig i sådan en grad som ved denne film. Der er simpelthen så mange løse ender, unødvendige sekvenser, latterlige kommentarer og herreste gud hvor er slutningen bare dårlig. Vi sad seriøst 6 drenge alle sammen med åben mund og tænkte nej, nej nu begynder musikken bare ikke at spille, og dette kan da forhelvede ikke være slutningen. Men jo, og det er en decideret skamplet på Bourne triologien, og jeg forstår ikke at man hovedet har fået lov til at bruge navnet. Filmen virker overilet simpelthen som om den skulle nå en deadline, også var det det.

Min favorit kommentar fra filmen er noget ala det her: "If he doesn't get the chems, he is gonna run out of brain"

Helt seriøst, RUN OUT OF BRAIN? You've got to be shitting me! Det er så uendeligt dårligt, og decideret elendigt, jamen jeg kan ikke finde ord.

Jeg ved ikke hvad Renner, Weisz og Norton laver i dette makværk. Spar jeres penge, og se først denne film når i en kedelig aften virkelig, virkeeeeeelig ikke har andet at lave, for i bliver så skuffet.

0/6.
Gravatar

#38 Kyllingebenet 11 år siden

Jeg skal ind og se den i aften, så må vi se om den virkelig kun har fortjent de to stjerner.
Gravatar

#39 pleuph 11 år siden

4 stjerner herfra. Jeg har aldrig været den store fan af Bourne-filmene, men jeg synes de alle har haft noget rimeligt gedigent action. Selvom det måske lige er hektisk nok indimellem med det såkaldte 'shaky-cam'.

Jeg synes denne film følger formen fra de andre film fint, og det der er godt og skidt ved denne her er også at finde i de andre. Så jeg kan kun stille mig uforstående overfor dem som dem som elsker trilogien og hader denne her. Vi har her for første gang en actionbetonet hovedperson og en attraktiv kvindelig hovedrolle. Og hele det hysteriske administrator-cirkus er præcis det samme som tidligere, så hvorfor er det nu lige pludseligt negativt?
Pløf?

Oink!
Gravatar

#40 Kyllingebenet 11 år siden

Jeg synes den egentlig var okay, men jeg kan overhoved ikke se hvorfor denne film skulle foregå i Bourne's univers? Jeg synes faktisk at første og andet akt var ok-spændende, og det byggede da også op til noget godt - lige indtil plottet blev fucked up:

Aarons jagt efter piller.. seriøst? Jeg havde hellere set at han gik efter Norton og hans team... og hvad skete der for verdens længste motorcykel-jagt? Havde ventet på et final showoff, men det kom aldrig - slutningen var totalt antiklimaks!

Jeg synes måske også at der blev lånt lidt for meget af de tidligere Bourne-film, tænker især på den første scene hvor vi ser Aaron ligge i vandet, hvor han bliver filmet nedefra + Moby's musik i slutningen.


Men skuespillet var habilt, og actionscenerne var godt skruet sammen, og jeg synes også at filmen var flot filmet med fede locations og det hele (hvis det giver nogen mening) - især starten gjorde et godt indtryk på mig.

3/6

Skriv ny kommentar: