Mest klodset er dog filmens afslutning, der føles dybt utilfredsstillende – som om fortælleren blev afbrudt midt i en sætning. Det er egentlig ret sigende for et indslag, der på alle måder virker som en overflødig parentes i filmserien, og som man har så godt som glemt det øjeblik, man forlader biografen. “Hvad, vi gør, er fuldstændig nødvendigt,” snerrer Edward Norton beslutsomt. Det samme kan bestemt ikke siges om denne film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 moulder666 11 år siden

The Insider (6) skrev:
#4, gad dæleme godt se en film, der skildrer verdenen gennem en kokainpåvirket hamsters øjne!


Well, "Sandheden om Rødhætte" har et egern, der næsten ville kunne leve op til dine krav! :-)

Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#42 The Insider 11 år siden

Feeeeeeedt!
War. War never changes.
Gravatar

#43 Richard Burton 11 år siden

Jeg havde ingen særlige forventninger, men blev positivt overrasket, da filmen bevægede sig ganske interessant fremad og i et adstadigt tempo, som gav signal om, at Gilroy havde til hensigt at lave en Bourne film, som stilmæssigt brød ganske meget med "the Greengrass way".

Modsat Greengrass, fokuserer Gilroy mere på detaljerne i det obligatoriske eftersøgningsarbejde, som nu engang er blevet en del af "en Bourne film" og forfalder ikke til lette duperingspoints udi Sherlock Holmes'k udnyttelse af de teknologiske muligheder. Der var nogle intense øjeblikke undervejs, som absolut ikke var koreograferet af en second rate punk instruktør og havde det ikke været for afslutningen, var jeg ... trods dette Bourne kapitels indtil videre ganske ligegyldige udfald ... endt med et stort 7 tal.

Desværre røg Gilroy i selvsamme fælde, som Marc Forster begik harakiri i med Bond filmen Quantum of Solace og måtte eksekvere den klimaktiske finale i ægte æstetisk ækelhed a la Greengrass, når det er værst, med en scene, som ikke kun tangerede Bourne Supremacy i koreografi for begyndere med Parkinsons syge i stadie 4, men tilmed var endnu værre.

Et webcam på kasketten af Stevie Wonder, ville til sammenligning have været en Kubrick sekvens fra Barry Lyndon.

Så alt i alt, et 85% gedigent forsøg på at lave noget hæderligt i Bourne genren, men desværre skæmmet af en visuel nedsmeltning. For fanden Gilroy. Michael Clayton var perfekt i alle henseender og Greengrass burde have suget dig af og ikke omvendt.

6/10
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#44 The Insider 11 år siden

Visuel nedsmeltning lyder lovende! Nu fanger jeg den måske alligevel i biffen... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#45 Richard Burton 11 år siden

#44 Tillad mig at kondolere på forhånd! :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#46 JannikAnd 11 år siden

Jeg begriber ikke al den hetz mod Greengrass' stil. Han er da seriens helt store stjerne, og især Supremacy er da helt sublimt koreograferet, skudt og ikke mindst klippet.
Gravatar

#47 BN 11 år siden

#43:

Nå, hvis én eneste scene med heftig shaky-cam virkelig er den eneste indvending mod denne film, så lover det da godt!

Min egen største bekymring går på, om filmen vil føles nødvendig eller blot som et rent "lad os malke successen"-symptom, og om det er korrekt, som nogle siger, at man ikke føler, at man kender personen Aaron Cross nok til at interessere sig for hans skæbne.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#48 Richard Burton 11 år siden

#46 Den er en visuel katastrofe. De 537 klip i biljagten i Moskva, er et studie udi undervisningsmateriale for autister og folk med fotohukommelse. Men som lydbånd er jeg sikker på, at den er effektiv.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#49 JannikAnd 11 år siden

SIR Ridley Scott (48) skrev:
#46 Den er en visuel katastrofe. De 537 klip i biljagten i Moskva, er et studie udi undervisningsmateriale for autister og folk med fotohukommelse. Men som lydbånd er jeg sikker på, at den er effektiv.
Går det for tjept for dig, gamle mand?
Gravatar

#50 The Insider 11 år siden

#46, amen!

#48, Bedste. Biljagt. Ever.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: