Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 davenport 18 år siden

Er det ikke den der med de cowboybøsser? ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 Bates 18 år siden

Jo *hi hi fnis fnis*
Gravatar

#3 filmz-tom welling 18 år siden

Hmm, smag og behag.
Gravatar

#4 BN 18 år siden

jeg er bedøvende ligeglad med den politiske korrekthed:

Jeg gider godt nok ikke se endnu en film der lige skal reklamere for noget unaturligt som homoseksualitet!! .. Da jeg var blot en stor dreng, blev jeg antastet af en homoseksuel, ældre herre, som tilbød mig et lift i sin bil, fordi jeg var til fods. Jeg VAR fyldt 15 år og var dermed ikke længere under den seksuelle lavalder, men jeg betragter aldeles IKKE hans vamle forsøg på at lægge an på mig (ved direkte fysisk berøring omend ikke vold på nogen måde) som en naturlig eller acceptabel flirt på ligefod med når en mand prøver lykken hos en kvinde.

Jeg var skrækslagen og lammet af frygt. Heldigvis holdt han op efter 2-3 forsøg, og jeg bad om at blive sat af langt hjemmefra, så han ikke kunne finde ud af hvor jeg boede. Fem år efter, da jeg var ældre og stærkere, prøvede at opstøve ham for at give ham et lag tæsk, men desværre fandt jeg ham aldrig.

At mænd lægger an på deres eget køn bliver forhåbentlig aldrig en ligeså dagligdags ting som når en mand lægger an på en kvinde (eller omvendt), for så er alting godt nok af lave. ... Naturligt eller normalt kan man ihvertfald ikke kalde det!

Jeg synes, det er sygt og perverst.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 filmz-yoshimura 18 år siden

#4 Al respekt for din ubehagelige oplevelse, men tror du ikke lige, du kunne sætte dig lidt ud over den i stedet for at skære alle over én kam og udnævne alle homoseksuelle til at være syge og perverse?

Bare fordi man er homoseksuel, betyder det jo ikke, at man forgriber sig på folk, der ikke er det. Homoseksuelle af begge køn har vel de samme behøv og ønsker mht. parforhold, som heteroseksuelle har - de vil bare være sammen med en af det samme køn i stedet for en af det modsatte køn.

Jeg troede egentlig, at indædt modstand mod homoseksualitet var ved at være udfaset og gået af mode, men det er den åbenbart ikke.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#6 caks 18 år siden

#4 l0ll0rz

anyway.

yderst velskreven anmeldelse. 5/6 herfra, vil gerne give den 6/6 men skal lige se den igen.
Gravatar

#7 myshkin 18 år siden

#4

Du synes, at det er sygt og perverst på grund af det du oplevede som barn. Og det kan man jo ikke bebrejde dig, men har du tænkt udover det eller er det overgreb det eneste du klynger dig til når nogen nævner ordet 'homoseksualitet' og du væmmes for bare ordet får minderne til at vrimle rundt omkring dig?

Jeg er sådan set ligeglad med den film. Regner dog med at se den på fjerneren, når den engang kommer, hvis ikke der er noget bedre den dag. Jeg fryder mig dog over hvor meget ballade den har forudsaget i USA.. lol. Ej heller overrasker det mig at filmen har fået gode karakterer. Det er en kontroversiel film og kræver mod og hjerte at lave. Det er ikke en typisk Hollywood film, der er blevet spyttet ud.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#8 BN 18 år siden

#7:

Bemærk lige, at det manden foretog sig, IKKE var et overgreb: (1) Jeg var ikke mindreårig. (2) Og han brugte ikke vold.

Jeg ved, at mange tænker det samme som mig, men pga. tiden politiske korrekthed, tør de ikke åbne munden.

Jeg ønsker mig en verden uden homoseksualitet - det vil jeg slet ikke lægge skjul på. Der er en grund til at vi er to køn, mand og kvinde. Alt andet er en skævvridning af naturen ... men hvad - det er mennesker jo blevet mestre i her i det 21. århundrede. :-(

#5:

Det skyldes også min oplevelse af den aparte opførsel jeg som voksen har set mænd, i dokumentar-udsendelser og andet, lægge for dagen, f.eks. når den ene mand i et bøsse-parforhold imiterer kvinden, eller når den ene af to lesbiske imiterer manden. Og eftersom alle forældre regner med en dag at se deres søn komme hjem med en pige og deres datter komme hjem med en dreng, så kan man altså ikke kalde det hverken intolerant eller gammeldags (som man ofte gør), at nogle forældre reagerer med chok, hvis det sker at sønnen kommer hjem med en af eget køn. ... Man har da vel lov til at forvente det NORMALE og naturlige af sine børn? Eller hvad? ... Nå nej, så er man diskriminerende og ukærlig, formoder jeg!!

Nej, du ... jeg vil aldrig tale godt om den afvigelse/pevertering det er at være homoseksuel.

Og hermed lægger jeg låg på debatten for mit eget vedkommende.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 myshkin 18 år siden

#8

Det var et overgreb for dig, bn. Det er tydligt for enhver herinde. Han overskred din grænse og på grund af dette skal alle homoseksuelle stemples sådan? Er det sådan du konkluderer? Ved at generaliserer dig frem?

Synes det er forkert, men det er ikke homoseksualitet vi skal diskuttere, i hver fald ikke hvis det ikke har med filmen at gøre.

Jeg lægger også låg på (hvis du tør? lol)
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#10 Patriarch 18 år siden

Langsom - men rigtig god film
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: