Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.
Skriv ny kommentar:
#51 filmz-barnebarn 18 år siden
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
#52 dyg 18 år siden
Jeg synes, at denne debat er komplet håbløs, diskriminerende og nedladende, forstår ikke at voksne mennesker kan komme med sådanne udtalelser.
"Homoseksualitet er en sygdom". Så vil jeg sige, at det at være fordomsfuld også er en sygdom.
#53 filmz-barnebarn 18 år siden
Men resten er jeg sikker på, at de fleste er enige i.
Derudover ved jeg ikke om fordomsfuld er en sygdom - men jeg mener ikke selv, at jeg er fordomsfuld på lige dette område. Måske skulle du slå ordet fordomsfuld op for lige helt at forstå, hvad det indebærer at være fordomsfuld.
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
#54 filmz-712 18 år siden
54 indlæg i diskussionen, og hvor mange handler egentlig om selve filmen eller anmeldelse? Men det siges jo godt nok, at de som er meget "bange" eller har fordomme overfor homoseksualitet, bare er nervøse for følelser de har. Så vi ses nok på Jail House senere i livet! ;)
#55 davenport 18 år siden
#56 NightHawk 18 år siden
Og hva så om det er to mænd, der blir forelskede i hinanden. Det kan da være fuldstændig ligegyldigt hvis, kærligheds historen bare er godt skrevet og skuespillerne gør det godt, hvilket jeg ikke er et sekund i tvivl om at de gør.
Burde man egentlig ikke bare droppe de efterhånden forældede kasser der hedder hetero/homo/bi seksuel og så bare se det hele, som to personer ligyldigt køn, der blir forelskede.
Jeg kan sgu ikke rigtigt, hvis jeg lige skal ind over det emne, blive foraget over folk der er homoseksuelle. Det må de sgu da selv om. Det ødelægger da ikke min dag fordi to mænd eller kvinder gir hinanden et snav. Det burde alle da ku ta med sindsro og istedet passe sig selv og la være med at gå så meget op i hvad andre gør.
#57 Bobby Singer 18 år siden
Nu er det faktisk sådan, at jeg ikke bor så langt væk fra Århus, jeg bor i Risskov hvis der da er nogen herinde som hved hvor det ligger.
Jeg går i skole i Århus, og har aldrig nogensinde set to mænd/kvinder kysse eller holde hinanden i hånden i Århus.
Tilgengæld så når jeg har været i København, så har jeg altid set mindst to mænd eller kvinder, som har kysset hinanden.
Men når det kommer til min egen holdning omkring homoseksuelle, så synes jeg bare ikke at det virker naturligt for to mænd eller kvinder at være kærester, jeg kender ikke nogen som er homoseksuel, men jeg så engang en dokumentar om homoseksuelle par, og noget som var ens hved mange af dem var, at hved kvinderne f.eks., den ene af kvinderne gik i mande tøj og prøvede også at ligne en mand og det synes jeg bare virker unaturligt.
#58 filmz-Bruce 18 år siden
MEN! Jeg har en grænse og det hedder ægteskab og mulighed for at adoptere eller ad anden vej, få børn sammen. Jeg vil til min dødsdag ikke anse det for naturligt, at et barn bliver opdraget af to homoseksuelle. Registreret partnerskab på rådhuset er helt fint, men giftes i en kirke, nej!
Og for at snakke om noget helt andet, trådens emne, så skal filmen da ses. Men jeg vil nok forbeholde mig vetoret og skulle kalde den et episk værk i "Borte med Blæsten" genren! :)
#59 filmz-Martin Schou 18 år siden
Hvis vi generaliserer så kraftigt som han nu gør, så må man vel sige at hetrosexualitet er klamt, ulækkert og unaturligt. I det mindste, hvis vi f.eks. spøger de to svenske tøser, der er omtalt i følgende artikel.
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=3264...
#60 filmz-vassago 18 år siden
Hvis en af mine venner en dag sprang ud som bøsse, vil jeg da på ingen måde slå hånden af ham, og kalde ham en syg galning, hvis han var god nok til at være en ven i 27 år - så ville han da også god nok i fremtiden.