Ang Lee har skruet et bevægende, dybfølt værk sammen, der tager sit emne seriøst og håndterer det med respekt og kærlighed. “Brokeback Mountain” er en af de potentielt vigtigste, tapreste og mest inspirerende film, der længe er set. Den er desværre en tand for lang, og filmens sidste scene synes desværre at stjæle lidt af opmærksomheden fra filmens næstsidste scene, som ville have været et stærkt og rørende punktum. Filmens midterdel synes også at halte en smule, men man bliver aldrig smidt af hesten. Lee og co. har brugt en af filmverdenens mest machobetonede genrer til at skabe rammen om en fortælling om en kærlighed, der er hinsides både tid og køn. Resultatet er mange guldstatuetter værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Corgan 18 år siden

Shit. Jeg var godt nok ikke klar over at der fandtes så mange fordomsfulde og intolerante mennesker i nutidens Danmark.

At snakke om at kærligheden til det samme køn er en sygdom, er virkelig en forskruet og gammeldags holdning IMO.

#4:
At du blev antastet af en ældre mand da du var barn, gør ham ikke nødvendigvis til homo. Mere sandsynligt er det nok at han tænder på børn... hvilket nok er grunden til at du ikke så mere til ham efter du blev voksen.

#39:
Husk så også at fortælle din kæreste at munden er til at spise og snakke med. :-)
Gravatar

#62 danschier.dk 18 år siden

#11 Sad lige og læste det du skrev igen, og det følgende vil sikkert forandre dit livssyn og filmsmag for resten af livet, men jeg bliver nød til at skrive det alligevel:

Du slutter din deltagelse af diskutionen af med et citat, der blev sagt af en 100% homoseksuel mand! Tænk over det næste gang du sætte Monty Python på DVD'en. God jul!
Gravatar

#63 davenport 18 år siden

ROFL
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#64 ks 18 år siden

Jeg er selv ofte blevet beskyldt for at være lettere homofobisk, og se meget sort/hvidt på homoseksualitet. Men, jeg er da målls overfor nogle af de udtalelser folk kommer med her. Hvis man har lyst til at elske en fra sit eget køn, så skal man sq da have lov til det uden at nogle stempler en som syg og pervers, eller ligefrem kaster en sygdom i ens retning. barnebarn, hvis du forventer en kur til denne "sygdom". Sig mig, vil du så også have tvangsbehandling overfor denne sygdom, der tilsyneladende truer hele menneskets eksistens (hvis vi nu alle sammen blev homo'er)?

Jeg er skræmt til døde over folks snæversynhed overfor andre end deres egne holdninger her. Og til "bn", er det ikke dig, der tidligere åbent har erkendt, at du er meget kristen? (hvilken vel også ville forklare hvorfor du ser det som en naturforvridning).

bruce: Hvad skulle forskellen dog være mellem at få sit parforhold registreret på et rådhus, men absolut ikke i en kirke? Udover diverse kristne traditioner.
Gravatar

#65 davenport 18 år siden

Den kriste tradition/ livssyn velsagtens... Hvis jeg må bryde ind..

Homobrylluper har ikke noget med kirken at gøre, ligemeget hvor tolerant man er. Der gifter man mand og kvinde, som det står skrevet.

Det andet, som er iorden, gør man på et rådhus.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#66 Bobby Singer 18 år siden

Jeg hved godt at det her, ikke har noget med diskussionen at gøre, men hvad betyder ROFL?, det bruger i ret tit herinde, og det iriterer mig, for jeg hved ikke hvad det betyder.
Idjit
Gravatar

#67 filmz-Kadann 18 år siden

http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#68 filmz-gimleno1 18 år siden

Sad lige og læste denne tråd fra indslag #1, og hold da op, der bliver udvist massiv uvidenhed blandt nogle mennesker herinde...det er faktisk lidt sørgeligt!
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#69 Bobby Singer 18 år siden

# 67 thanks.=)
Idjit
Gravatar

#70 filmz-Bruce 18 år siden

bruce: Hvad skulle forskellen dog være mellem at få sit parforhold registreret på et rådhus, men absolut ikke i en kirke? Udover diverse kristne traditioner.

For mig har folkekirken og religion trods alt en betydning udover traditioner og er mere end blot 4 mærkedage i livet og en juleaften hvert år. Med mindre man har gjort nogle seriøse opdagelser i de kristne skrifter de senere år, så mener jeg ikke homoseksuelle vielser hører til i en kirke. Hvis det tillades, så bliver det fordi vi gerne vil opfattes som tolerante mennesker. Det er sammenblanding af politik og religion og forsøg på at få de sidste 40 års øgede frisind ind på et domæne, hvor det i mine øjne ikke hører til.

Det er muligt det sker, men så skrider grundlaget for kirkens betydning og mister al troværdighed. Så indretter vi blot vores religion efter forgodtbefindende. Det er meget bekvemt, at vi kan forme vores religion efter tiderne, men alt i alt er det blot dansen om guldkalven i nye klæder, mens man stadig påberåber sig at tro.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: