Det hele er mere afrundet og afbalanceret end hos “Batman v Superman”. Men også mindre farligt. Mindre ambitiøst. Og når man ikke drømmer stort, så bliver det heller ikke uforglemmeligt. Eller katastrofalt. Men middelmådigt midt imellem. Der er ikke én scene, jeg tager med mig fra “Civil War”. Det er driftsikkert mere af det samme med en lovning om, at alle de mange i kulørte dragter snart vender tilbage igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Nexiz 8 år siden

The_Corrector (2) skrev:
Det godt nok mange gange du bruger og i den her sætning Morten:

Den gang jeg havde dansk i skolen, lærte vi altså at man skal bruge komma i stedet for "og" hele tiden, da det er ukorrekt dansk.


For det første, så synes jeg dette er et virkeligt plat indslag.
For det andet, så er det ret tydeligt for mig at brugen af "og" her er brugt bevidst for at understrege anmelderens syn på det proppede persongalleri - og gør dette ganske effektivt.
Og desuden er der faktisk intet grammatisk ukorrekt i at starte en sætning med og - det er bare et stilistisk valg. Men man må også godt starte en sætning med men; det er der også mange der ikke bryder sig om...

Min pointe var egentlig bare: Fair nok at være uenig med anmelderen - er ganske givet heller ikke altid selv enig med hr. Just - men lad os dog holde det på et lidt højere plan end at (forsøge) at rakke ned på hans stave- og grammatikfejl... Peace
Gravatar

#12 Geekalot 8 år siden

#10 nu vi ikke så privilegerede heroppe i Thy at vi har efter middags forstillinger :) men eller tror jeg også det var endt sådan :)
Gravatar

#13 Nexiz 8 år siden

Vil starte med at sige at jeg synes det var en god film.
Når det er sagt, så endte jeg faktisk med at være en lille smule skuffet. Dette er fordi jeg nok gik ind til filmen med en forventning om samme slags kanten-af-sædet spænding som Russo brødrene leverede i den fantastiske Winter Soldier.
Civil War lægger allerede fra åbningssekvensen op til en noget langsommere og tænkende film. Som andre nævner, så er debatten i filmen ganske interessant - det er det evige "who watches the watcher's"-dilemma.
Chadwick Boseman's Black Panther er super fed, både i og uden for kostume - glæder mig til at se mere til ham.
Ligeledes er jeg også enig med alle andre i at Spider-Man er fed filmen, og specielt i aktion-scenerne. Til gengæld synes jeg at han virker tydeligt påklistret filmen. På samme måde som Wonder Woman i BvS, så fede scener, men det var slet ikke nødvendigt at se ham her og han stjæler tid fra et allerede fyldt narrativ. Og forstår overhovedet ikke Tony Stark's motivation for at gå ud og rekruttere en teenager, midt i en meget højspændt situation hvor folk bliver slået ihjel... men okay, de skulle ha' vist deres nye Spidey frem på én eller anden måde, og dette var da i hvert fald underholdende! Hvis det var fordi de synes filmen manglede flere humoristiske indslag, så skulle de bare have vist mere af Vision's cooking show eller Falconog Bucky's bromance ("I hate you" blev leveret med perfekt komisk timing. Og scenen med sædet der skal rykkes frem i den lille folkevogn. Guld!)
Sikke en smøre. Jeg er enig med karakteren 4/6 - skulle den højere op skulle den have været mere fokuseret og spændingen skulle have været holdt mere stabil end i den forholdsvist sløve opstart på filmen :)
Gravatar

#14 Kviesgaard 8 år siden

#12

Ja man er nu engang underlagt de lokale biografers forhold. Selv har jeg Biocity Kolding inden for rækkevidde, hvilket da øger udbuddet og mulighederne.

Men den slags er jo ikke alle beskåret.

Vil dog stadig varmt anbefale Captain America: CIvil War.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#15 Alex- 8 år siden

Jeg synes både Civil War og Batman v Superman er de bedste Marvel og DC film til dato, de formår begge at ramme en tegneserie nær originalitet som ingen andre film har kunnet håndtere til det fulde før dem.
Noget jeg synes er sjovt er hvordan mængden af helte fungere bedre i Civil War end i BvS, på trods af at Civil War har 12+ store karaktere og BvS kun har 7 stykker, og kun fokus på 4! Det er nok selvfølgelig fordi BvS skal introducere så mange på én gang, hvor Marvel allerede har etableret størstedelen af deres.
Mht tonen i filmen var den spot on, forstår ikke hvorfor folk ønsker den mørke tone fra DC. Dette er en Marvel film, du skal ikke udvikle en depression af at se en Marvel film, tværtimod skal du blive glad, underholdt og rørt, hvor Civil War levere på alle leder og kanter.
Lufthavnsscenen var fænomenal, hands down den bedste scene i MCU til dato. Spider-Mans Star Wars move + kommentar var lige i øjet, er så glad for eksekveringen af ham, så fedt endelig at se Spider-man som han altid har skullet være.
Marvel nåede nye højder med Civil War som bliver svær at komme op på igen, men håber at det lykkes. :)
Gravatar

#16 kblood 8 år siden

Ja, Marvel har brugt lang tid til at opbygge til Civil War, som så også opbygger til Infinity... hedder Infinity filmene også War? Den skulle være delt op i to i hvert fald, hvilket nok er godt, da det vidst er en længere fortælling der ikke burde koges ned til en film.

Virker til at Marvel og DC er gået forskellige veje historie mæssigt, i forhold til deres tegneserier, for Marvel virker til at holde sig nogenlunde til historierne de havde før. Nogle gange har de godt nok ændret en del, men de har godt nok fået meget med synes jeg.

I Batman vs Superman har man da vidst godt nok ændret en hel del. Man har endda gjort stilen noget mørkere end den, så vidt jeg ved, nogensinde har været før. *spoiler* Superman tvunget til at slå en ihjel, og fejlede med at redde sin by, eller en stor del af dem, i Man of Steel og i Batman vs Superman har lyder det til at Batman generelt slår forbrydere ihjel * spoiler *

Men lyder godt nok til at være en god historie de bygger op til i Batman vs Superman, så jeg glæder mig til at se den, og Civil War. Synes Marvel har vidst med Avengers at de er ret gode til at have mange karaktere med i en film. Lyder for mig til at de ikke har gået for langt i denne film heller. Den hedder trods alt Civil War... hvis de kun havde 4-6 helte med, så var jeg nok blevet skuffet...
Gravatar

#17 Geekalot 8 år siden

#16 Metropolis bliver altså smadre med jævne mellemrum i tegneserien Superman. Batman har tit slået ihjel. Folk tænker nok bare ikke lige over at man pænt meget dør når man bliver skubber folk ud og der falder pænt langt ned, eller hvad der sker når man får banket næsen op i kraniet :) Så ud fra de ting har de altså ikke ændret noget. Superman slår ihjel, ja det var lidt mere nyt. Lex Luther taket var også et nyt take i den, mest et skidt et. Historien om Doomsday var også nyt, og detsvære ødelægger den, den mulighed der var for at fortælle et af de bedste historier der er med Superman.
Gravatar

#18 M for Mark 7 år siden

Fremragende! Kan sgu ikke sætte specifikke ord på hvor vild jeg er med filmen, men kan (uden tøven) sige at dette er den bedste Marvel film - hvis ikke, bedste superheltefilm JEG nogensinde har set.
Skal se den for anden gang her på Tirsdag og glæder mig mindstlige så meget som jeg gjorde første gang den skulle ses!
Gravatar

#19 Geekalot 7 år siden

Griner stadig når jeg hører folk sige bedste Marvel film :D Intet over Guardians of the Galaxy, alt under :D
Gravatar

#20 arnem 7 år siden

Helt misforstået at filmen ikke er ambitiøs.

Det er den mest ambitiøse superhelte film vi har haft. Det at den insisterer på at holde konflikten mellem karaktererne, og ikke fordi nogen eller noget er truet af død og ødelæggelse, og lykkedes med det, er imponerende.

Filmen formår nærmest at skabe en ny genre. Det er et nyt kapitel hos Marvel. De lykkes her med at skabe et kapitel i et univers. De har formået at sælge universet, og kan nu fortælle alle de historier de vil i det.

Skriv ny kommentar: