Det hele er mere afrundet og afbalanceret end hos “Batman v Superman”. Men også mindre farligt. Mindre ambitiøst. Og når man ikke drømmer stort, så bliver det heller ikke uforglemmeligt. Eller katastrofalt. Men middelmådigt midt imellem. Der er ikke én scene, jeg tager med mig fra “Civil War”. Det er driftsikkert mere af det samme med en lovning om, at alle de mange i kulørte dragter snart vender tilbage igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Nexiz 7 år siden

#19
HELT enig! Taler vi Marvel:

1: Guardians of the Galaxy
2: Iron-Man
3: Captain American: The Winter Soldier
4: The Avengers

Resten af serien finder jeg næsten altid underholdende, omend sjældent over middelmådige film (i den høje ende af middel nok) :)
Gravatar

#22 Lawman 7 år siden

Morten, hvad mener du med at Batman v Superman er mere ambitiøs end Civil War? Synes sgu ikke der er noget specielt ambitiøst over den.
Ser bare en film der forsøger at proppe så mange figurer fra tegneserieuniverset ind som muligt, og det lugter mere af fanservice og desperation, end af ambitiøsitet?
Gravatar

#23 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#22 Jeg har forsøgt at forklare det her: http://filmz.dk/film/batman-v-superman-dawn-of-jus...

Men jeg synes, at Snyder kræver mere af publikum. Et eksempel er de mystiske 'Knightmares', som ikke forklares, men bare står der. Mystiske. Måske et forsyn til de kommende film? Måske de mest hardcore DC-fans allerede ved, hvad de betyder? Her spiller Marvel altid mere safe, kontrolleret. Det hele er mere tydeligt, men også mere helstøbt. Det er to meget forskellige oplevelser. Jeg så flest nye, men også dårlige ting i BvS, imens jeg så en del mere af det samme i Civil War.

Jeg synes heller ikke, at Justice League-karaktererne blev introduceret elegant. Men på den anden siden så synes jeg heller ikke, at en slåskamp i en nedlagt lufthavn i Tyskland er så ophidsende.

Det kan vel summeres op til, at jeg synes, at DC stiller flere spørgsmål. Både kloge og dumme, imens Marvel aldrig spørger om noget som helst. De gør det samme som sidst. Mere eller mindre.
Gravatar

#24 Geekalot 7 år siden

#22 omfg der er 3 superhelte i den film, 1½ skurk. Civil War ? 12-13 superhelte og hvor mange skurke ? Så brokker du dig over BvsS :) Nu trækker jeg altså lige en anelse på smile båndet :)
Gravatar

#25 kblood 7 år siden

Geekalot (24) skrev:
#22 omfg der er 3 superhelte i den film, 1½ skurk. Civil War ? 12-13 superhelte og hvor mange skurke ? Så brokker du dig over BvsS :) Nu trækker jeg altså lige en anelse på smile båndet :)


Der var da mindst 4 superhelte i Batman vs Superman? Jeg har ikke engang set den, men så meget ved jeg da. Der skulle være 2½ skurk så vidt jeg ved, hvor at den halve så er en skurk man vidst ikke får at se, men... tja, vil måske spoile hvis jeg skriver hvad jeg mener. Okay, når du tæller den ene skurk som ½ så kan den sidste superhelt nok også siges at være ret ½.

Og problemet er jo så at kun 1 af alle de helte bliver kastet ind i denne film uden at man har nogen forhistorie til dem. I Marvel introducere de nye helte og skurke, men synes de gør det i et meget passende tempo.
Gravatar

#26 Geekalot 7 år siden

#25 Supermand,Batmand og Wonder woman syntes ikke lige jeg kan husker der var flere med, kan være jeg tage fejl selv om jeg har set den :) Doomsday spiller den ene skurk og den ½ går til Lex Luther. Det er hvor mange Batman og Superman film ? sidst jeg talte, ret mange :) du mener man har brug for forhistorier til de 2 karakterer hehe Og Wonder Woman kommer der en forhistorie til :)
Hvis der nogen der ha smidt karakterer ind ude og give dem lidt historie med er det da Marvel, Quicksilver, Scarlet Witch, Falcon og Hawkeye alle de 4 helte kunne man da godt trænge til at få fortalt noget mere om. Marvel har en tendens til at smide dem ind i film, så forklare lidt mere om dem jo flere film de er med i, det også fint nok. Selvom jeg er ret så stor fan af begge universer, så er det i mine øjne Marvel der halter lidt bagefter på din kritik her, ikke DC. DC er noget bagefter på andre punkter, og virker lidt til de prøver for meget, for at komme up to date med Marvel, og det er en skam at gøre.
Gravatar

#27 Alex- 7 år siden

Geekalot (26) skrev:
Quicksilver, Scarlet Witch, Falcon og Hawkeye alle de 4 helte kunne man da godt trænge til at få fortalt noget mere om.


QuickSilver og Scarlet Witch's origin bliver fortalt i Age of Ultron, Falcon's bliver fortalt i Winter Soldier, der er ikke meget mere at brygge på her.
Men årsagen til at Marvel kan slippe så godt afsted med at introducere så mange helte og DC ikke kan, er nok fordi Marvel nu har et så godt etableret univers, hvorimod man endnu ikke har den store tiltro til DC, så man forholder sig derved skeptisk til karaktererne, da man endnu ikke har set så meget til universet endnu.
Gravatar

#28 kblood 7 år siden

Geekalot (26) skrev:
#25 Supermand,Batmand og Wonder woman syntes ikke lige jeg kan husker der var flere med, kan være jeg tage fejl selv om jeg har set den :) Doomsday spiller den ene skurk og den ½ går til Lex Luther. Det er hvor mange Batman og Superman film ? sidst jeg talte, ret mange :) du mener man har brug for forhistorier til de 2 karakterer hehe Og Wonder Woman kommer der en forhistorie til :)
Hvis der nogen der ha smidt karakterer ind ude og give dem lidt historie med er det da Marvel, Quicksilver, Scarlet Witch, Falcon og Hawkeye alle de 4 helte kunne man da godt trænge til at få fortalt noget mere om. Marvel har en tendens til at smide dem ind i film, så forklare lidt mere om dem jo flere film de er med i, det også fint nok. Selvom jeg er ret så stor fan af begge universer, så er det i mine øjne Marvel der halter lidt bagefter på din kritik her, ikke DC. DC er noget bagefter på andre punkter, og virker lidt til de prøver for meget, for at komme up to date med Marvel, og det er en skam at gøre.


Men de andre film handler jo bare ikke om denne Batman, de har jo netop ikke vidst den Batman man traditionelt ser. Hvofor er denne Batman anderledes? Wonderwoman har da ikke engang haft en film for nyligt. Flash er også med i filmen, men det er vidst først i slutningen man ser hans scene og så er der referencer til Dark Seid mener jeg han hedder, men ved ikke om man ser ham direkte. Supermand har da godt nok en forhistorie, men det var jo også ret vigtigt, når de har ændret så meget på hans historie.

Hele Avengers 2 synes jeg da nu brugte en del tid på at fortælle om Scarlet Witch og Quicksilver. Hawkeye har været lidt med på sidelinien igennem flere film, og en del af det med ham er at han skal være lidt mystisk. Det mener jeg faktisk også man gjorde i Avengers serien, at hans fortid skulle vidst komme lidt som en overraskelse der.

Falcon har også været med på sidelinien igennem flere film. 3 film har han allerede været med i, og i Winter Soldier synes jeg da Falcon og Winter Soldier fik en del tid til at blive introduceret.

Så det Marvel har gjort, synes jeg, er at introducere 2, måske 3, nye karaktere per film. Der har da været Batman film, men det var jo åbenbart slet ikke den samme Batman som vi ser i Batman vs Superman. Derfor mangler der lidt noget forhistorie til ham vil jeg mene. Når Marvel så introducere flere end 1 ny helt, så er det gerne fordi det ikke er de helte der har haft deres egen serie, som f.eks. Hawkeye og Falcon. Superman, Flash, Wonderwoman og Batman er alle nogen af de større helteroller i DC universet, og det var stadig kun Superman man har introduceret inden Batman vs Superman.
Gravatar

#29 Geekalot 7 år siden

#28 de ser 3-5 sec med de kommende justice league helte, det altså ikke nok i min bog til at sige de er med i en film :) Wonder Womans film kommer næste år. Vil du gerne have en forhistorie til Batman og Superman ? Kan ikke se der er nogen grund til at lave en Spiderman på der her hehe. Er jo ingen der ikke i forvejen godt ved hvordan Batmans og Supermands forhistorier er i forvejen, så hvorfor lave dem igen igen ? :) Tror Suicide Squad foregår før Batman vs Superman, men ved det ikke, men det kan give en forklaring på det med Robins død, hvis det er tilfældet. Som sagt der andre helte Wonder Woman, The flash, Cyborg og Aquaman får også deres film, det bliver bare lidt den omvendte verden ved DC da man går efter at udgive Justice League filmene først, hvilket jeg også finder lidt mystisk.
Gravatar

#30 kblood 7 år siden

#29 Men igen, Batman plejede ikke at slå forbrydere ihjel. Denne Batman er ikke den Batman vi allerede har set i 7 andre film og en gammel serie. Det lyder også til at Wonderwoman ikke rigtig får nogen introduction, hvor at i Marvel finder man jo gerne ud af hvem de er i den film de er med i, hvis det er den første de er med i, og har en betydelig rolle.

Men siden jeg ikke har set den, så er det svært at sige hvor meget bedre de kunne have gjort det, men lyder nu til at de fleste savnede det ved denne film.

Spiderman har haft 6 andre film inden Civil War, og der er ikke blevet ændret på hvem Spiderman er eller hans personlige værdier. Desuden er alle i Civil War vidst ret godt introduceret, så Spiderman er vidst den eneste "nye". Der er nok ikke meget tid til at introducere Spiderman, men igen, heller ikke specielt vigtigt, medmindre det ikke var den samme Spiderman man lige har lavet 6 film om i 2 film serier.

Skriv ny kommentar: