Der virker langt, måske for langt, til X-Men og de andre. På sine egne præmisser fungerer filmen dog upåklageligt. Det er nok sådan noget kaptajnen selv ville sætte på en doven søndag, hvis han altså vidste, hvad et fjernsyn og en DVD var. Ikke for meget eksperiment og dobbelttydige personer, men bare noget gedigen Hollywood-sjov man kan smække støvlerne op til. Han har forresten ca. et år til at få slappet af og kværnet noget flimmer, inden han skal på den igen med de andre Avengers. Det er ham vel undt. Men man kan sgu heller ikke gå ud og beskytte USA imod Ultron uden at have set “The Godfather” eller “Tilbage til fremtiden”. Eller alt det velproducerede underholdning derimellem som den regelrette kaptajn, og den her film, er essensen af.
Skriv ny kommentar:
#71 The-new-meister 10 år siden
Utroligt underholdne action film med et udmærket plot. Der var der nogen små ting som muligvis kan trækkes op ved gensyn. Og som mange herinde allerede har sagt så er toeren langt bedre end etteren.
4,5/6
#72 Gasivodo 10 år siden
Er der eksperter, der kan fortælle mig - hvorvidt kaptajn USA har samme kodeks* som f.eks Super og Batman? Fandt det lidt svært, at skelne, med de mange dødsfald i denne PG13 film;-D
*You shall not kill. only maim.
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#73 Batsy 10 år siden
Der er dog nogen DC helte der dræber og Marvel helte der ikke fortager drab på kriminelle.
Folk med større viden må self gerne rette på mig 8)
#74 Mikkel Abel 10 år siden
#75 Hive 10 år siden
Men rigtigt god og forfriskende anderledes superheltefilm.
8/10
#76 Kviesgaard 10 år siden
Din problematik omkring Batroc kan jeg et eller andet sted godt forstå.
Jeg kender knapt figuren selv ( har kun set ham i et af de nyere Captain America tegneserie ), men var af det indtryk, at Batroc havde en smule superstyrke ( den måde han kan hoppe rundt på i tegneserierne, kunne godt få mig til at tro det var tilfældet ).
Men ifølge Marvels egen hjemmeside, så har Batroc ikke andet end en solid gang træning og kendskab til kampstilen Savate. Så jo, at han kan holde sig så godt mod Captain America er måske lige og strække den lidt.
#77 Driver 10 år siden
Elsker at Batman springer en hel fabrik fyldt med Jokerens lakajer i luften i Burtons første Batman. Den nonchalante måde som Batmobilen bare kører ind i bygningen, lægger en bombe og kører væk igen, mens alt springer i luften, er alt for grineren.
Til problematikken med Batroc og skurke uden superkræfter:
Rumlow har heller ingen superkræfter og han ender altså også med at blive en af Cap Am's skurke (Crossbones), hvilket han også blev kørt i stilling til i denne, tror jeg.
Batroc er i øvrigt spillet af GSP. Tror, det er de færreste, der kan banke ham. Haha :P
#78 Kviesgaard 10 år siden
Ifølge Marvel-Morten ( dansk marvels oversætter og brevkasse bestyrer gennem mere end 2 årtier ), så er Steve Rogers ( aka Captain America ) den i hele Marvel universet, som har mest rygrad. Dvs at ingen overgår ham i moral og retfærdigheds-sans.
Så jo han er vel Marvels svar på DC's Superman og Batman, hvad angår det moralske.
Dette bliver også antydet visse steder i filmen. Her tænker jeg på scenen mellem Captain America og Nick Fury, hvor Nick Fury viser Captain America, hvad projekt Insight går ud på.
#79 Stilund 10 år siden
#80 B.Pedersen 10 år siden