Der virker langt, måske for langt, til X-Men og de andre. På sine egne præmisser fungerer filmen dog upåklageligt. Det er nok sådan noget kaptajnen selv ville sætte på en doven søndag, hvis han altså vidste, hvad et fjernsyn og en DVD var. Ikke for meget eksperiment og dobbelttydige personer, men bare noget gedigen Hollywood-sjov man kan smække støvlerne op til. Han har forresten ca. et år til at få slappet af og kværnet noget flimmer, inden han skal på den igen med de andre Avengers. Det er ham vel undt. Men man kan sgu heller ikke gå ud og beskytte USA imod Ultron uden at have set “The Godfather” eller “Tilbage til fremtiden”. Eller alt det velproducerede underholdning derimellem som den regelrette kaptajn, og den her film, er essensen af.
#1 Kviesgaard 10 år siden
Bedre bliver det heller ikke, da den gode Captain America finder ud af, hvad der er blevet af de fjender, som han bekæmpede i 1940'ernes nazityskland. At hans eget Amerika i den grad har givet køb på moral og idealer, for at bevare førertrøjen ( hvorfor føler jeg pludselig, at der her kan drages paralleller mellem cykelsporten og international politik? ).
Hvorom alting er, så synes jeg selv, at Captain America II er en formidabel fortsættelse til både den første og til dels også the Avengers. Her er efter min mening en bedre 2'er, end den vi fik til både Iron Man og til Thor. Men det her er kun et udtryk for min egen personlige mening.
Ps. husk og blive siddende til rulleteksterne er helt slut. Der er et filmklip efter de er færdige.
#2 didriksen86 10 år siden
#3 Shadow_Dude 10 år siden
#4 Ispep 10 år siden
#5 Kviesgaard 10 år siden
Hvis din film-smag ikke afviger væsentlig fra min, så kan du roligt glæde dig.
#6 bjarke 10 år siden
#7 Ispep 10 år siden
Det var godt ;)
#8 tricopulus 10 år siden
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
#9 Ispep 10 år siden
Actionscenerne er det rene fryd, jeg har sjældent set bedre i Superhelte film. Ja det er sandt... Man skulle tro Michael Mann instruerede dem, for fuck nu af de var lækkert iscenesat; lige fra hektiske og velkoreograferede biljagter, drabelige kampscener, fly-sekvenser og adskillige TOTALT medrivende og vanvittige shoot-outs, er denne film meget vel noget af det ypperste i action genren.
Så altså, en begavet, overraskende, mere end tilfredsstillende og knaldhamrende underholdende action drøn, som også har sine mere følsomme øjeblikke midt i alle intrigerne, stryger denne film til tops over alle tiders bedste superhelte film lavet og en film jeg med garanti vil sætte adskillige gange på, well fucking done, selvom jeg stort set intet kender til instruktørerne bag ;)
10/10
#10 colocho 10 år siden
Det tipper mod det sidste. Captain America kæmper mest imod kompetente, men filmisk uimponerende elitesoldater og så lige titlens hovedskurk,