Der virker langt, måske for langt, til X-Men og de andre. På sine egne præmisser fungerer filmen dog upåklageligt. Det er nok sådan noget kaptajnen selv ville sætte på en doven søndag, hvis han altså vidste, hvad et fjernsyn og en DVD var. Ikke for meget eksperiment og dobbelttydige personer, men bare noget gedigen Hollywood-sjov man kan smække støvlerne op til. Han har forresten ca. et år til at få slappet af og kværnet noget flimmer, inden han skal på den igen med de andre Avengers. Det er ham vel undt. Men man kan sgu heller ikke gå ud og beskytte USA imod Ultron uden at have set “The Godfather” eller “Tilbage til fremtiden”. Eller alt det velproducerede underholdning derimellem som den regelrette kaptajn, og den her film, er essensen af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kviesgaard 10 år siden

#9

Din beskrivelse lyder nogenlunde som den følelse jeg sad tilbage med i fredags. Jeg er allerede klar på et gensyn et af de nærmeste dage. Virkelig en superb superheltefilm.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#12 Ispep 10 år siden

#11

Helt enig. Jeg booker en tid igen i weekenden, selvom 3D'en var en anelse unødvendig her var mit umiddelbare indtryk. Men jeg var sgu klar på at indløse en billet med det samme. Min filmbuddy og mig var henrykte og kunne også høre på publikummet ved udgangen, at det var yderes tilfredsstillende. Savner man en superheltefilm der er en anelse mere jordnær og knap så meget farvelade CGI, så er der fuld valuta for pengene på alle hylder. Kan umuligt skuffe fansene.
Gravatar

#13 Kruse 10 år siden

FFS, Ispep.....Nu tvinger du mig næsten til at tage i biffen og se den :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14 MMB 10 år siden

Ja, det er godt nok store ord, Babo. Det lyder godt. :)
Gravatar

#15 Ispep 10 år siden

#13

Hov, så var der trods alt én der lyttede til mig. Du er min fan, Kruse ;) Men jah, se den... er ret sikker på du også ender i den høje ende af skalaen.
Gravatar

#16 Fredag 10 år siden

Ok, jeg køber billet en af dagene. Det er din skyld Ispep:-)
Gravatar

#17 Ispep 10 år siden

#14

Jep og kan man lide denne type, så er jeg ret overbevist om de fleste vil få fuld valuta for deres penge, for der blev virkelig leveret varen i denne genrefilm. Men er spændt på jeres meninger gutter ;)
Gravatar

#18 Ispep 10 år siden

Fridag (16) skrev:
Ok, jeg køber billet en af dagene. Det er din skyld Ispep:-)


Du kan jo heller ikke sidde hjemme og grille hele tiden, så... kom ud og se film ;)
Gravatar

#19 Fredag 10 år siden

Ha ha ha, grillet kylling var ellers tanken skulle være næste projekt;-)
Gravatar

#20 Brodersalsa 10 år siden

Den bliver helt klart årets første biograftur for mit vedkommende. Jeg er latterligt hyped, og det er grund nok til at indløse billet, så må jeg håbe at den kommer til at leve op til mine forventninger :)

Skriv ny kommentar: