“The Chernobyl Diaries” byder samtidig på elendigt skuespil, der kun får seeren til at længes efter at gense nogle af de meget, meget bedre gysere, som skuespillerne før har medvirket i. Nathan Phillips var i sin tid med i Greg McLeans “Wolf Creek”, der var med til at bryde de gamle gyserkonventioner og virkelig holdt sin seer fast i sit grusomme greb. Norske Ingrid Bolsø Berdal var med i “Fritt Vilt”, der kørte på de gamle traditioner, og som ligeledes var særdeles effektiv. “The Chernobyl Diaries” ejer ikke ét gran det talent, de film havde. I stedet er den fuld af banaliteter, billige effekter og onde østeuropæere. Gab!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 12 år siden

#9, haha! Jeg gav dit første indlæg thumbs up, før du rettede det og indsatte Battleship-kommentaren ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#12 The Insider 12 år siden

#10, det er noget sludder, og jeg skulle lige til at skrive et langt indlæg om hvorfor, men så tog jeg mig selv i at tænke: "Den her samtale har vi allerede haft 1.000 gange herinde, og Kruse er langt bedre til at fyre den af end mig."
War. War never changes.
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 12 år siden

#10 Om en anmeldelse er negativ eller positiv er ligegyldig. Der findes immervæk masser af folk, der mener det modsatte, og netop anmelderen påpeger at være kritisk stemt overfor Paranormal Activity, kan man netop bruge denne sammenligning til en hel del. Alle der føler det samme, vil muligvis tænke, at så er denne film nok heller ikke noget for mig, imens den modsatte grøft tænker, at filmen her måske kunne være noget for dem. Hvis man absolut altid skal fiske efter anmeldere, der er ovenud positivt stemt overfor en bestemt genre, så vil alle anmeldelser som minimum altid være på 4/6, og så ender vi netop i det område, hvor man aldrig kan bruge en anmeldelse til noget som helst.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 Tarantrier 12 år siden

#10, ikke enig - eller dvs., man kan selvfølgelig betvivle hvor relevant en anmeldelse af en gyserfilm er for gyserfans, hvis anmelderen pr. definition er negativt indstillet over for alt gys og betragter genrens succeskriterier som tåbelige. Men det er jo ikke det, der er tilfældet her.

Jeg betragter mig selv som stooor gyser/horror-fan, men fandt Paranormal Activity kedelig og intetsigende - jeg var rent faktisk virkelig skuffet! Diskvalificerer det mig som gyserfan til at anmelde en film i stil med Paranormal Activity? Det synes jeg ikke, ville give nogen mening. F.eks. er en film som Blair Witch Project i samme kategori, og den finder jeg sindsoprivende uhyggelig, fordi den lykkedes med blablabla.

Enhver film må stå for sig selv og det eneste, der kan kræves af anmelderen, synes jeg, er at han/hun er helt åben over for den film, det nu drejer sig om. At synes instruktørens eller manus-forfatterens tidligere film var dårlige, gør ikke nødvendigvis en forudindtaget om hans efterfølgende film. Nadias anmeldelse har blot bekræftet enhver fordom, jeg havde om Chernobyl Diaries - og i øvrigt tak for det, Nadia :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#15 The Insider 12 år siden

#13, [applause.wav]

#14, [applause.wav]
War. War never changes.
Gravatar

#16 vitanemo 12 år siden

#13 og #14, jeres argumenter giver sku meget god mening, så må nok ændre standpunkt.
I just got Lawyered!

Gravatar

#17 Kruse 12 år siden

The Insider (12) skrev:
"Den her samtale har vi allerede haft 1.000 gange herinde, og Kruse er langt bedre til at fyre den af end mig."

Jeg skulle lige til at vifte truende med en knyttet næve, fordi at du skubbede byrden over på mig, men heldigvis kom Lord Beef Jerky og Tarantrier mig til undsætning, og klarede ærterne for mig :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#18 The Insider 12 år siden

#17, badass!
War. War never changes.
Gravatar

#19 Tarantrier 12 år siden

#16, hehe, diplomati for the win :D
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#20 Lord Beef Jerky 12 år siden

#16 Sej! Folk plejer ellers at være så stædige, at de ikke ændrer holdninger, selvom de giver god mening, så du får lige et stærkt rygklap af mig! =)3
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: