“The Chernobyl Diaries” byder samtidig på elendigt skuespil, der kun får seeren til at længes efter at gense nogle af de meget, meget bedre gysere, som skuespillerne før har medvirket i. Nathan Phillips var i sin tid med i Greg McLeans “Wolf Creek”, der var med til at bryde de gamle gyserkonventioner og virkelig holdt sin seer fast i sit grusomme greb. Norske Ingrid Bolsø Berdal var med i “Fritt Vilt”, der kørte på de gamle traditioner, og som ligeledes var særdeles effektiv. “The Chernobyl Diaries” ejer ikke ét gran det talent, de film havde. I stedet er den fuld af banaliteter, billige effekter og onde østeuropæere. Gab!
#11 The Insider 12 år siden
#12 The Insider 12 år siden
#13 Lord Beef Jerky 12 år siden
#14 Tarantrier 12 år siden
Jeg betragter mig selv som stooor gyser/horror-fan, men fandt Paranormal Activity kedelig og intetsigende - jeg var rent faktisk virkelig skuffet! Diskvalificerer det mig som gyserfan til at anmelde en film i stil med Paranormal Activity? Det synes jeg ikke, ville give nogen mening. F.eks. er en film som Blair Witch Project i samme kategori, og den finder jeg sindsoprivende uhyggelig, fordi den lykkedes med blablabla.
Enhver film må stå for sig selv og det eneste, der kan kræves af anmelderen, synes jeg, er at han/hun er helt åben over for den film, det nu drejer sig om. At synes instruktørens eller manus-forfatterens tidligere film var dårlige, gør ikke nødvendigvis en forudindtaget om hans efterfølgende film. Nadias anmeldelse har blot bekræftet enhver fordom, jeg havde om Chernobyl Diaries - og i øvrigt tak for det, Nadia :)
#15 The Insider 12 år siden
#14, [applause.wav]
#16 vitanemo 12 år siden
I just got Lawyered!
#17 Kruse 12 år siden
Jeg skulle lige til at vifte truende med en knyttet næve, fordi at du skubbede byrden over på mig, men heldigvis kom Lord Beef Jerky og Tarantrier mig til undsætning, og klarede ærterne for mig :)
#18 The Insider 12 år siden
#19 Tarantrier 12 år siden
#20 Lord Beef Jerky 12 år siden