Alfonso Cuaróns visionære fremtidsepos er en fryd for sanserne – så visuelt spektakulær, uhyre velspillet og rig på gode ideer og tankevækkende analogier, at det er meget let at tilgive tilstedeværelsen af få langsommelige passager. Både discens transfer og lydspor er af høj kvalitet, men manglen på ekstramateriale er både skuffende og frustrerende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 chandler75 16 år siden

# 8 Svaret på det spørgsmål er simpelt: Det er Storbritannien!

Det hører jo til den klassiske britiske opfattelse, især kulturelt, at Storbritannien er, og altid har været (og således altid vil være) den eneste virkelig civiliserede nation på kloden. Mens resten af planeten går under i anarki og kaos, drikker briterne stadig deres te, er trofaste mod kongehuset, og ser med foragt og stiff upper lip på det øvrige samfunds mangel på diciplin.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#12 filmz-steadi 16 år siden

Hørte noget med at instruktøren og mange anmeldere har klaget ekstremt over den her dvd-udgivelse, netop fordi der ikke er nogle ekstras på.

De nåede åbenbart frem til at der kom en 2-disc special edition i England, hvor man kunne bytte sin 1-disc gratis til den nye, hvis man afleverede den i butikken igen:S
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#13 mr gaijin 16 år siden

#8+11 Og så skal vi heller ikke glemme, at vi kun ser Storbritannien i filmen, og at medierne er kontrolleret af det fascistiske styre.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#14 filmz-gofferoffer 16 år siden

#10

Tjah, relatively speaking, selvfølgelig :-) Tilsyneladende godt nok til at blive begæret af alle andre nationaliteter. Desuden er der kontrol nok til, at de fleste briter kan færde omkring uden at blive chikaneret af de uønskede.

#11

Yeah, men jeg mangler en direkte grund. Vi hører ikke, hvorfor planeten bukker under for anarki. Ud over at det muligvis er fortvivlelse på grund af ufrugtbarheden. Men den køber jeg ikke, for så ville der sikkert være andre nationer, der er holdt ud som Storbritannien eller omvendt, nemlig at Storbritannien ville lide samme skæbne uanset deres anseelse af sig selv, men i en tv-udsendelse hører vi, at alle andre steder er fuldkommen kaotiske. Det kan selvfølgelig blot være propaganda for at holde folket i skak, men det ville være rart med en katalysator og en direkte konstatering i filmen.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#15 filmz-Bruce 16 år siden

En film jeg håber at komme til at eje snart. Har set den et par gange og nedjusterer til et stort 7 tal. Det er især de tekniske meritter, der står ud på fantastisk vis og som ganske rigtigt, burde have sikret fotografen en Oscar.

Caine er fortræffelig som altid og skildringen af en post- eller præ-apokalypotisk fremtid er interessant. Personligt virker den dog ikke helt så tilfredsstillende mere, hvilket skyldes lidt for løse sammenhænge. Det behøver ikke at være skåret ud i pap, men jeg var lidt for underernæret.

Er man glad for one-takes, så bør man gøre sig selv en tjeneste og se Johnny To's Breaking News:

[url= som IKKE indeholder klip fra den imponerende startscene, en 4-5 minutters lang actionsekvens i et take. Kan fås med et imponerende DTS-ES lydspor.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 McPeter 16 år siden

#15 - ser imponerende ud og jeg er bestemt til 1-cut scener. :-) Har du et link til den gode udgave evt det billigste sted? Har fundet den til $22 hos dvdfromkorea, men det må da kunne gøres billigere. Den er jo fra 2004. :-)


Er iøvrigt vildt skuffet over alle de nye danske dvder bliver udgivet med INTET ekstramateriale. Babel, Children of Men og mener også der var en til er eksempler på det. Man burde lave en klage til Nordisk Film for det er da en sølle indstilling til DVD-mediet. :-(
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#17 filmz-Bruce 16 år siden

Der er denne, ellers kan jeg faktisk ikke finde nogen i DTS. Jeg tror ikke du finder den billigere med den sprøde lyd :)

Nordisk Film er desværre markedsførende og har en one-size-fits-all indstilling. Det er garanteret billigt, at smide DVD'ere på markedet uden ekstra ting. De nye biografer koster en formue. Falkoner Biografen, skide godt billed og lyd, men 105 kr. for en billet.

Og når du har set den, så køb Johnny To's "Election" og "Election 2", som er de første to film i en trilogi om Hong Kong triaderne. Election er ligeså god som Infernal Affairs. Også i DTS-ES.

[url= Trailer[/url]
[url= 2 trailer[/url]
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 filmz-steadi 16 år siden

#16 - Det ser vist ud til at det er en generel europæisk trend. Ihvertfald er der heller ikke noget ekstra materiale på den britiske version af Babel og Children Of Men.
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#19 McPeter 16 år siden

#17 - takker. Synes umiddelbart ikke Election traileren så så spændende ud, men nu har jeg tilføjet den til min "must see"-liste på imdb under alle omstændigheder. :-)

#18 - ja ok. Synes bare det er pokkers ærgerligt man ikke kan købe de film man vil der både har ordentligt billede og lyd, lidt ekstramateriale (som allerede findes, bare overseas), samtidig med der er danske subs på. Det foretrækker jeg nu engang, da HoH engelske subs er til at få knubber af. Og selvom jeg nu ellers føler mig meget godt tilpas på engelsk, så er der nu som regel nogle små detaljer man ikke lige får med hvis man bare ser den uden. Dét og så ekstra særligt hvis man har gæster el.lign. som forventer danske subs når man viser dem en film.

Nå, nok galde for iaften... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#20 filmz-steadi 16 år siden

#19 - Hehe. Galde kan man sjældent få nok af, især ikke når man stener på Filmz om natten:-)

Har også bemærket at en del film fra 90'erne er begyndt at udkomme på dvd'er i halvdårlig kvalitet og strippet for extra materiale. Der er så lidt så selv undertekster står som ekstra!:D

Nu ser jeg sjældent ekstra materialet til film, mest fordi jeg ikke vil ødelægge "magien":)
Men alene det at der er ekstra materiale med giver indtryk af at der er lagt arbejde i udgivelsen.
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan lægge det amerikanske ekstra materiale på dvd'erne, der er jo alligevel aldrig danske undertekster på ekstra materiale.

On-topic: Håber at få mig taget sammen til at se Children Of Men snart. Den virker ret så interessant.
They caught a shark, not the shark. Big difference.

Skriv ny kommentar: