Alfonso Cuaróns visionære fremtidsepos er en fryd for sanserne – så visuelt spektakulær, uhyre velspillet og rig på gode ideer og tankevækkende analogier, at det er meget let at tilgive tilstedeværelsen af få langsommelige passager. Både discens transfer og lydspor er af høj kvalitet, men manglen på ekstramateriale er både skuffende og frustrerende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 gladiator 16 år siden

Ved ikke rigtig hvad jeg skal syntes om den, den har fået mega blandede anmeldelser, og jeg ligger nok imellem dem


ligger på en 3-4 stjerner... Michael Caine er skide god! (som altid) og Clive Owen viser han er en meget alsidig skuespiller, med de sidste mange af hans roller! Julianne Moore var lidt spild i denne film syntes jeg.. så hellere en mere ukendt.. men fair nok..
Gravatar

#2 squee 16 år siden

Fuldt hus fra min side af!
Har set den fem gange nu, og jeg bliver lige fascineret over bil-scenen hver gang.
Sjovt at filmen fik 2 stjerner, da den var i biografen og nu får den 5 - men sådan er det jo fra anmelder til anmelder.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#3 thomasegebaek 16 år siden

Det lange take, hvor kampen går i stå, da der høres barnegråd, er det mest rørende jeg har set på film i årevis
Gravatar

#4 mr gaijin 16 år siden

Jeg er også mere enig med Insider end Kaduffo, men jeg forstår også indvendinger imod filmen. Kvaliteterne overskygger dog for mig at se resten.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#5 gladiator 16 år siden

Hvilke punkter er det i ser i den, eftersom i er helt oppe og toppe karakter skalaen over den??

Vil bare høre, måske jeg har overset noget... Måske den er dybere, end jeg lige ku se..
Gravatar

#6 Guts 16 år siden

#5

Jeg er helt oppe at køre over hele måden den er lavet på. Alle de onetakes der er i den film, er total mind-blowing. Kan se bilscenen og krigsscenen flere gange og være lige forbløffet hver gang!!

Synes virkelig at det er en flot film!

5.5/6
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#7 chandler75 16 år siden

Jeg synes den er fantastisk stemningsfuld og troværdig i portrættet af et fremtidigt London i opløsning; der er helt eminente actionscener; og især Michael Caine er fremragende og perfekt castet.

På minussiden vil den ikke rigtig nogen steder hen - der er ikke megen fremdrift: de løber, kommer i knibe, løber, kommer i knibe... Og slutningen er noget uforløsende.

Men synes bestemt også plusserne opvejer minusserne.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 filmz-gofferoffer 16 år siden

Ja, jeg er såmænd også positiv, men filmen har nogle fejl. Jeg er helt enig i, at instruktionen er uovertruffen, og de lange takes er simpelthen fantastiske. Skuespillet er top i orden, især Owen og Caine stråler igennem, men også Moore.

Da jeg læste biografanmeldelsen, var det især kaduffos kritik vedrørende de ubesvarede spørgsmål, som jeg studsede over. For i mange apokalyptiske og postapokalyptiske film får vi kun gisninger om grundene bag de fatale katastrofer. I denne får vi nogle stykker gennem dialog, men som sagt er det kun gisninger, og det følger stilen i denne genre godt.

Men der er dog fejl:

For eksempel synes jeg ikke rigtigt, vi får svar på, hvorfor kun Storbritannien er isoleret og har et godt hold på økonomi og samfund, mens resten af verden er det rene kaos.


Sådanne manglende informationer trækker en smule ned for helhedsopfattelsen og var en smule distraherende, da jeg faktisk ventede svar eller i hvert fald teorier om verrdens kollaps.

Ikke desto mindre:

5 / 6
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#9 dolphinfriendly 16 år siden

Filmen var en relativ stor skuffelse for mig, da jeg havde forventet det helt store. Jeg er enig i at der var nogle helt fremragende kameraskud og at filmen er flot. Men for at være helt ærlig, synes jeg slet ikke historien fanger og periodevis er filmen dræbende kedelig - og alt for banal. Karakterne falder mig også underligt en-dimensionelle og karrikeret, Moore og Owen brænder aldrig igennem.

Jeg giver den 3/6 for den helt fremragende kameramand præsentation, ufortjent at han ikke vandt en Oscar. Men filmen i sig selv er bestemt ikke noget at råbe hurra for.

Gravatar

#10 El vez 16 år siden

#8 Heh hvis det er din definition på "godt hold på samfundet", tror jeg ikke vi er helt enige ;)

Jeg vil give anmelderen ret. Fremragende og vedkommende film og den bedste jeg så i 2006.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: