Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 cansi 16 år siden

Dem som gerne vil læse lidt mere om monsterets oprindelse, er denne her hjemmeside hel vild god, men der skal advares mod spoiler for dem som ikke har set filmen.

http://www.cloverfieldendingcredits.com/

klippet som # 59 har skrevet herinde og med hjemmesiden ovenfor synes jeg at monsterets oprindelse forklaret på en meget simpel måde så det hele er forståeligt.

og ja skal lige siges, at hjemmesiden ovenfors kilder er de hjemmesider som blev brugt som viralmarketing(tror jeg det hedder)
Gravatar

#62 BossDanmark 16 år siden

Den film sutter.... ideen er super fed, et kamear og en historie.. men det virker bare ikke særlig godt....
"Jeg ska' ha' noget coke. Det ska' jeg da ha'. Det ska' jeg da haaaaa'"
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'
Gravatar

#63 lasse78 16 år siden

#57 Du skal læse mine ord igen, for du har misforstået mig ;)

But no big deal :)
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#64 blahblah 16 år siden

#46

Minus og Minus giver plus.
Gravatar

#65 steadi07 16 år siden

Det er den bedste filmoplevelse jeg har haft i meget, meget, meget lang tid.
Jeg tænkte at videoføringen ville blive irriterende ligesom med Bourne 2 & 3, men det fungerede helt eminent.
Monsteret er i en klasse for sig selv. Det var lavet så godt, så man næsten skulle tro det var virkeligt. Jeg er imponeret.
Som #31 også nævner, kunne jeg godt forestille mig en del er irriterede over den manglende forklaring. Jeg synes dog netop at det får en mere ind i "verdenen".

Jeg havde godt nok også nerverne godt på arbejde et par gange i løbet af filmen, eller var det bare mig?:P

Mht. Marlena og hvad der skete med hende, så blev hun inficeret af biddene, det kan vi vel allesammen blive enige om. Til gengæld tror jeg at de inficerede bliver til nogle pænt store monstre. Synes at man kunne se to personer stå inde bag forhænget, lige inden der kom blod ud over det hele på forhænget. Og den ene lignende ikke længere end person:P

Jeg er heller ikke helt overbevist om at det var hende vi så som en af de to personer bag forhænget. Soldaterne trak hende ikke i den retning, men de kan selvfølgelig have vendt om efter at de passerede "porten".

Mht. soldaten der ikke havde nogen indvolde længere, så bliver det tydeligt sagt at han er blevet bidt, ikke "eksploderet" eller lignende:D


Den film var ekstremt gennemført. Tror næsten jeg skal se den igen. Den var ekstrem. Jeg har stadig ikke forstået, hvad det egentlig var jeg var vidne til!
Gravatar

#66 kasper0204 16 år siden

#65 - Jeg sidder og får samme tanker som dig! Jeg sidder nu her 24 timer efter at have set den, stadig og tænker lige så meget over den... Er stadig lige så skræmt og overrasket - og jeg får sgu også lyst til at se den igen!

Den er bare i en klasse for sig!!
Gravatar

#67 Zabriskie 16 år siden

#54

Den detalje siger alt om hvad Cloverfield er: hype!

Man kan ikke høre noget som helst i det youtube-klip. Det er bare larm og forvrængede stemmer. Filmen var middelmådig og alt andet end revolutionerende.

Det revolutionerende ved denne film er marketingsføringen.
Le temps détruit tout
Gravatar

#68 DerMann 16 år siden

#67

Det kan godt være at markedsføringen af filmen har været revolutionerende. Eller bare en videreudvikling af, hvad de gjorde ved Blair Witch Project.

Men filmen virkede godt nok på mig UDEN alt det markedsføring. Jeg har måske læst en enkelt nyhed fra filmz dengang de første clues var to billeder på en hjemmeside. Derudover har jeg set den første teaser trailer i biffen (den kun med festen og hovedet af frihedsgudinden).

Alligevel rystede jeg stadig da jeg gik ud af biografen (det kan så diskuteres om også kameraføringen har haft en effekt). Som andre er inde på, sidder jeg også stadig og tænker på hvilken effekt den har haft på mig. Jeg blev vitterligt revet med i stemningen i biografen og følte mange gange at jeg var med!

Det er bestemt den bedste film jeg har set i biografen de sidste par år.
Gravatar

#69 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Jeg må ærligt tilstå at denne film overraskede mig positivt, for traileren, hypen mv., en kommende 2'er mv. de seneste uger havde tændt mig en del af på den. Den er hverken super dårlig eller super god, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om den, men et foreløbigt bud på en karakter må blive 4,5/6.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#70 filmz-Mifan 16 år siden

#67

Man kan ikke høre noget som helst i det youtube-klip. Det er bare larm og forvrængede stemmer.


Hørte du klippet færdig? Eller VIL du bare ikke høre noget?
~ Mifan

Skriv ny kommentar: