Med “Cloverfield” har J.J. Abrams & co. sat ny standard for denne slags film. Kun igennem ét kamera opleves filmens handling, og den uvished, der er ved kun at kunne se, hvad kameraet filmer, gør “Cloverfield” til en intens og nervepirrende oplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 16 år siden

Fin anmeldelse :)

Skal ind og se den Søndag i Vejle :) Nu kan jeg slet ikke vente :)

Jeg får kuldegysninger i traileren hver gang jeg ser den, når man ser den første eksplotion oppe fra den terasse hvor de holder afskedsfesten :)
Gravatar

#2 JannikAnd 16 år siden

Men hvor Greengrass' teknik med det rystende kamera til tider kan blive for meget, så får det i stedet "Cloverfield" til at skabe en højere grad af realisme...
- Insider, hvor er du, mand!? :)

God anmeldelse, den skal man da se.
Gravatar

#3 kasper0204 16 år siden

Rigtig god anmeldelse!

Jeg skal se den i aften - og nu glæder jeg mig endnu mere! =)
Gravatar

#4 The Insider 16 år siden

#2, hehe, jeg føler mig også personligt forulempet ;-) Glæder mig til at se filmen i aften.
War. War never changes.
Gravatar

#5 Riqon 16 år siden

Scener, der let kunne være taget ud af tragedien under terrorangrebet den 11. september 2001, hvor samme scenarie kunne ses, da World Trade Center kollapsede.


Godt man lige fik med, hva der nu skete den dag - i fald nogen skulle have glemt det. ;) (nå ja, det er godt nok seks år siden)

Ellers må jeg indrømme, at jeg ikke synes, en dogmemonsterfilm lyder særlig tiltalende. Er jeg den eneste, der har det sådan?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6 Morpheus 16 år siden

Nu glæder jeg mig endnu mere. Skal selv ind og se den i aften 18:45 i Bio City Aalborg.
Gravatar

#7 Spanner 16 år siden

Det håndholdte kamera giver en ekstra personlig dimension til filmen, der ikke er tilstede i nogen monsterfilm, jeg har set før. Handlingen bliver også holdt på et meget personligt plan - ikke noget med at de skal dræbe monsteret eller redde verden - de prøver blot at redde Robs kæreste og i det hele taget at overleve det mareridt, der pludseligt er dumpet ned over dem.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#8 Gin 16 år siden

Nok den bedste monsterfilm jeg nogensinde har set. Den skal i hvert fald i samlingen herhjemme.
Gravatar

#9 mar16 16 år siden

#5
ja. hvad tror du selv?
Gravatar

#10 Zabriskie 16 år siden

Jeg synes den var lidt kedelig...
Le temps détruit tout

Skriv ny kommentar: