Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. “Cowboys & Aliens” er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.
Skriv ny kommentar:
#71 HonoDelLoce 13 år siden
Sorry, men det argument der forstår jeg simpelthen ikke???
#72 chandler75 13 år siden
Jeg mener, at f.eks. Batman og Spider-Man har en vis fanskare og er nærmest en del af kulturarven. Man kan derfor forvente, at filmskaberne stræber efter at forsøge at leve op til forlægget.
"Cowboys & Aliens" er baseret på en ret ukendt tegneserie, så der er ikke rigtig nogen undskyldning for, at filmskaberne ikke skulle have forsøgt at afvige fra denne og gøre filmen bedre. Det samme var f.eks. tilfældet med "Men in Black", som var en ret middelmådig tegneserie, men som blev en ganske vellykket film.
#73 HonoDelLoce 13 år siden
Men fanskarens størrelse behøver da vel ikke at bestemme, hvor tro man er mod oplægget? Den sammenhæng kan jeg slet slet ikke se.. Det er vel et valg, man tager som filmskaber.. Og det kan jo så være baseret på forskellige ting, og her er jeg med på, at en af faktorerne kan være fan-pleasing.. Men at en lille fanskare betyder, at man så nemmere kan "afvige" kan jeg ikke se..
#74 chandler75 13 år siden
#75 HonoDelLoce 13 år siden
Jamen, skrue en bedre film sammen i forhold til hvad? Dine forventninger? Eller andres?
Hvis nu filmen er lavet tæt op ad forlægget (det aner jeg ikke om den er, har hverken læst tegneserien eller set filmen) er den vel det af en grund. Det kan være at instruktøren selv er glad for tegneserien. Og det kan endda være, at han er rigtig glad for resultatet.
At der så er så mange dårlige anmeldelser af den går vel så nok meget godt hånd i hånd med, at tegneserien aldrig har fået sig en kæmpe fanskare som så mange andre tegneserier..
Selvfølgelig kunne man have valgt at lave filmen i en anderledes tone eller lidt mindre "bombastisk og urealistisk".. Men hvis det har været det, man ville, fordi man ville følge forlægget - så kan jeg virkelig ikke se hvad fanskare-størrelse osv har med noget som helst at gøre..
#76 Slettet Bruger [1925557523] 13 år siden
#77 jessup 12 år siden