Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. “Cowboys & Aliens” er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.
#1 Moog 13 år siden
Haha nej det er ej, hvorfor skulle det være det? Altså med mindre du også mener at det er det når det foregår i vores tid. At gå 100 år tilbage ændrer ikke på sandsynligheden for invasion fra rummet overhovedet. Det der virker dumt er ikke præmissen, men blandingen af to klassiske film-genere.
Jeg betvivler dog overhovedet ikke at filmen er noget møg, det vidnede trailerne meget godt om :)
#2 filmz-loke76 13 år siden
Tænkte præcist det samme da jeg læste anmeldelsen.
#3 Highland Park 13 år siden
#4 Lawman. 13 år siden
#5 Frederik 13 år siden
At filmen så som en helhed ikke er særlig god, er jeg ikke overrasket over. Den har jo allerede fået en del tæsk fra de udenlandske medier.
#6 Lawman. 13 år siden
#7 xero--- 13 år siden
#8 Babo84 13 år siden
Jeg fik også indtrykket af 1-stjernet film..
#9 Nukleon 13 år siden
Allermest må jeg dog fremhæve den komplette disrespekt for genren. Anmelderen bryder sig tilsyneladende ikke om Science Fiction i det hele taget og har derfor sandsynligvis siddet i biografen og vendt sig rundt i sædet, sur over at han ikke kom ind ved siden af for at se "Dirch"
#10 Babo84 13 år siden
Tror du har ret. Desuden er b-film begrebet også bare misforstået.