Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. “Cowboys & Aliens” er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Moog 12 år siden

Anmeldelse skrev:
At cowboys anno 1875 angribes af hæslige væsener fra det ydre rum. Det er jo grænsende til det rene idioti og legebarnsmentalitet.


Haha nej det er ej, hvorfor skulle det være det? Altså med mindre du også mener at det er det når det foregår i vores tid. At gå 100 år tilbage ændrer ikke på sandsynligheden for invasion fra rummet overhovedet. Det der virker dumt er ikke præmissen, men blandingen af to klassiske film-genere.

Jeg betvivler dog overhovedet ikke at filmen er noget møg, det vidnede trailerne meget godt om :)
Gravatar

#2 filmz-loke76 12 år siden

Moog (1) skrev:
Haha nej det er ej, hvorfor skulle det være det? Altså med mindre du også mener at det er det når det foregår i vores tid. At gå 100 år tilbage ændrer ikke på sandsynligheden for invasion fra rummet overhovedet. Det der virker dumt er ikke præmissen, men blandingen af to klassiske film-genere.

Jeg betvivler dog overhovedet ikke at filmen er noget møg, det vidnede trailerne meget godt om :)


Tænkte præcist det samme da jeg læste anmeldelsen.
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#3 Highland Park 12 år siden

Hvad er der nu galt med legebarnsmentalitet? :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 Lawman. 12 år siden

Jeg forstår ikke helt anmeldelsen. Anmelderen virker overordentlig negativ hele anmeldelsen igennem, både titlen og plottet er helt ude i skoven og der nævnes ikke mange lyspunkter. Alligevel får filmen 3 stjerner.
Gravatar

#5 Frederik 12 år siden

Som #1 finder jeg også den sætning en smule dum. Hvis anmelderen ikke kan suspendere en smule mistro på et eller flere punkter er det et problem. Konceptet bag C&A er ligeså "idiotisk" som Avatar, District 9, Abernes Planet, E.T og så mange andre film. Hvad ændrer tidsperioden på?


At filmen så som en helhed ikke er særlig god, er jeg ikke overrasket over. Den har jo allerede fået en del tæsk fra de udenlandske medier.
Gravatar

#6 Lawman. 12 år siden

Hey, hvad er det alle folk ikke forstår!? Første gang der var rumvæsener på jorden var da de nødlandede i Roswell i 1947! Så er det sgu da klart at det er helt umuligt at der skulle være rumvæsener i westerntiden!!!
Gravatar

#7 xero--- 12 år siden

Here we go again...
Gravatar

#8 Babo84 12 år siden

kamikazedk (4) skrev:
Alligevel får filmen 3 stjerner


Jeg fik også indtrykket af 1-stjernet film..
Gravatar

#9 Nukleon 12 år siden

Ærligt talt kan jeg ikke tage en filmanmelder seriøst hvis han skal latterliggøre et helt legalt præmis for en science fiction film. Af egentlig kritik er der ikke ret meget af, der bliver bare peget fingre af at de seriøse skuespillere kan finde på at være med i sådan en "B-Film". Plotanalysen ser ud som om den er skrevet ud fra traileren.

Allermest må jeg dog fremhæve den komplette disrespekt for genren. Anmelderen bryder sig tilsyneladende ikke om Science Fiction i det hele taget og har derfor sandsynligvis siddet i biografen og vendt sig rundt i sædet, sur over at han ikke kom ind ved siden af for at se "Dirch"
Gravatar

#10 Babo84 12 år siden

#9

Tror du har ret. Desuden er b-film begrebet også bare misforstået.

Skriv ny kommentar: