Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. “Cowboys & Aliens” er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 BN 12 år siden

Nukleon (9) skrev:
Anmelderen bryder sig tilsyneladende ikke om Science Fiction i det hele taget og har derfor sandsynligvis siddet i biografen og vendt sig rundt i sædet, sur over at han ikke kom ind ved siden af for at se "Dirch"


Anmelderen er en dame. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#12 Collateral 12 år siden

Nukleon (9) skrev:
sur over at han ikke kom ind ved siden af for at se "Dirch"


For det første er anmelder en kvinde (EDIT: Det har BN allerede sagt ca. 30 sek. før mig), og for det andet har hun også anmeldt "Dirch" for filmz.dk :)

Derudover kunne jeg nu stadig godt finde på at se denne film på et eller andet tidspunkt. Ligner fin underholdning.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#13 BN 12 år siden

kamikazedk (4) skrev:
Jeg forstår ikke helt anmeldelsen. Anmelderen virker overordentlig negativ hele anmeldelsen igennem, både titlen og plottet er helt ude i skoven og der nævnes ikke mange lyspunkter. Alligevel får filmen 3 stjerner.


Babo84 (8) skrev:
Jeg fik også indtrykket af 1-stjernet film..


Det er jeg ikke helt enig med jer i. Hun lader da forstå, at det er en middelmådig film, altså netop en film der ligger til karakteren 3/6. Hun bruger f.eks. følgende positive ord:

"En rigtig popcorns-basker"

"rendyrket B-films eskapisme af den kulørte ... art"

"det er ... underholdende"

Og efter hendes ord om "det rene idioti og legebarnsmentalitet", kommer hun jo med et "men", idet hun skriver:

"Men alligevel så vanvittig en idé, at man bare er nødt til at få syn for sagen."

... hvilket er noget helt andet end at anbefale folk IKKE at se filmen.

Hendes ord om, at filmen ikke er "videre intelligent" angiver vel blot en del af hendes personlige grund til, at de sidste tre stjerner ikke kan komme på tale.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 Moog 12 år siden

#13
BN skrev:
Og efter hendes ord om "det rene idioti og legebarnsmentalitet", kommer hun jo med et "men", idet hun skriver:

"Men alligevel så vanvittig en idé, at man bare er nødt til at få syn for sagen."


Og det var også det jeg prøvede at sige var forkert, set fra et helt "realistisk" synspunkt er det er ikke mere usandsynligt med rumvæsner i 1875 end i 2011, overhovedet.

Grunden til at det virker mærkeligt for os, er at det normalt er to forskellige genre i film.
Ideen er som sådan meget forfriskende, hvorfor skal rumvæsner altid angribe i nutid i Wahsington og New York? På den måde er ideen lidt a la "District 9" her er det bare ikke destination men tiden der er anderledes.

Derudover synes jeg dog, i modsætning til District 9, at udførelsen ser ud til at ikke at være mere end 3 stjerne værd.
Gravatar

#15 BN 12 år siden

Moog (14) skrev:
Og det var også det jeg prøvede at sige var forkert, set fra et helt "realistisk" synspunkt er det er ikke mere usandsynligt med rumvæsner i 1875 end i 2011, overhovedet.


Det har du ret i. Og med hensyn til genre-blanding, så bragte 'Back to the Future Part 3' jo også science-fiction ind i det Vilde Vesten anno 1884.

Det, jeg først og fremmest ville pointere med mit indlæg, var dog, at det ikke er mit indtryk, at anmelderen er så negativ overfor ideen som flere af de ovenstående indlæg giver indtryk af. Hun konkluderer trods alt, at "det er ... underholdende". :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16 Babo84 12 år siden

BN

Indlægget lyder ærligt ikke til tre, men 1-2 stjerner. Hendes afsluttende sætning har en negativ ladet effekt. De små positive ting kommer ikke godt nok til udtryk.
Gravatar

#17 BN 12 år siden

Babo84 (16) skrev:
BN

Indlægget lyder ærligt ikke til tre, men 1-2 stjerner. Hendes afsluttende sætning har en negativ ladet effekt. De små positive ting kommer ikke godt nok til udtryk.


Uanset hvordan hendes allersidste ord lyder, så har hun immervæk kaldt filmen "underholdende" m.m. Og jeg ved ikke med dig, men JEG har aldrig givet en film, som jeg fandt underholdende og seværdig (jævnfør hendes vending "man er bare nødt til at få syn for sagen"), 1/6 eller 2/6. Har DU?

At kalde filmen "underholdende" og at nævne sine forbehold i en og samme sætning, er en fin måde at opsummere sin bedømmelse på. Det forklarer jo middelkarakteren.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 elwood 12 år siden

Jeg er sikker på den er bedre end Dracula 3000.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#19 Collateral 12 år siden

elwood (18) skrev:
Jeg er sikker på den er bedre end Dracula 3000.


Det kan eddermame også siges om mange film! "The Room" er bedre end "Dracula 3000"
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#20 elwood 12 år siden

Men det en god sætning og fyre af 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: