Jon Favreau kaster sig over B-filmen som en Spielberg med mindre tæft, lavere ambitionsniveau og langt fra samme originalitet. Men ikke desto mindre larmer det stadig, eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig. “Cowboys & Aliens” er med sine vidde billeder og øredøvende lydlandskab som skabt til de største lærreder og dybeste subwoofere. Det er hovedløst og underholdende, men det laver ikke om på, at filmen stadig har den mest fjollede titel og det mest horribelt udvandede plot, jeg længe er stødt på.
Skriv ny kommentar:
#61 Slettet Bruger [1696118785] 13 år siden
#62 Babo84 13 år siden
#63 Djibyman 13 år siden
#64 MaxHHansen 13 år siden
Enig. Det betyder med garanti NOGET mere for anmelderne herinde hvad deres kollergaer og redaktør mener, end hvad vi har af udgydelser om dem. Derudover forstår jeg faktisk ikke kritikken. Der er kritik og ros til filmen, og en middelkarakter. Hvad er problemet? Skal det hele være sort eller hvidt?
#65 MaxHHansen 13 år siden
Det forstår jeg ikke helt... hvis der er skrevet en, efter almelderens mening, tåbelig historie, bør man ikke kritisere det tåbelige, hvis bare det er fra en tegneserie? Giver det frikort til at lave hvad som helst, hvis bare oplægget er tegnet, og ikke skrevet? ,o)
#66 Djibyman 13 år siden
Selvfølgelig, men når man skriver "eksplosionerne er overmenneskeligt store og historien helt igennem latterlig" til en tegneserie filmatisering så lyder man sgu lidt fjollet, for stort set alle tegneserie film lider under dette, det er det der gør tegneserie universet spændende, det at man kan lege lidt med realiteterne, og så sviner man titlen til...hmmm, skriv til forlaget og bed dem kontakte forfatteren, det har jo intet med manuskript forfatteren eller instruktøren at gøre, det er jo nu engang hvad den hedder.
Filmen er helt klart ikke et mesterværk, men den er sgu meget fed søndags underholdning.
#67 chandler75 13 år siden
Der er jo i øvrigt ikke tale om "Batman" eller "Iron Man" - "Cowboys & Aliens" er en ret obskur og ukendt tegneserie, som nok de færrest har læst, så det kan næppe være en undskyldning, at man jo blot har lænt sig op ad forlægget.
#68 MaxHHansen 13 år siden
Jeg har læst en del tegneserier, der havde glimrende historier, så mon ikke det mere er et spørgsmål om hvor god forfatteren er, end at det er tegneserier?
Og så synes jeg da i øvrigt anmelderen gør fint opmærksom på at det er fin underholdning i selve anmeldelsen...
#69 Djibyman 13 år siden
#70 Lord Beef Jerky 13 år siden