Og ‘letfordøjelighed’ er nøgleordet. Som de fleste traditionelle populære ‘page-turner’ romaner, der er umulige at lægge fra sig, lever og dør “Da Vinci mysteriet”-filmen med sin evne til at vedligeholde et stødt, spændingsmættet tempo uden slinger i valsen – det vil sige tålmodige, intime stunder, hvor pulsen daler og plottet og personerne får lov til at ånde lidt. Selvom “Da Vinci mysteriet” nok ikke lever helt op til sit enormt populære litterære forlæg, står vi nu alligevel med en god og effektiv, omend ganske anonym, thriller.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 pulse83 17 år siden

#40 Meget flot, men ikke overraskende. De bliver straks mere interessant at se hvor lang tid den kan holde sig på toppen.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#42 filmz-ireman 17 år siden

Indbegrebet af popcorn underholdning... Hverken dårlig eller god, bare noget man kan se en enkelt gang og bruge 2½ time på.
I det mindste kommer man ikke til at kede sig på noget tidspunkt, så det er ok :) Bare det kæmpe hype omkring den der gør folk så skuffede tror jeg, når man forventer en ny film i kvalitet af Ringenes Herre

#43 17 år siden

Jeg var skuffet. Der var alt for lidt af gåderne fra bogen. Alt for meget standard Hollywood-biljagt.

Og jeg forventede IKKE nogen ny LOTR.
Gravatar

#44 SteeN! 17 år siden

Toprate, af simple grunde. Grundhistorien i filmen og den måde den bliver fremvist på. Mesterværk!
"Ja ja - du flyver og hvad så?"
Gravatar

#45 filmz-per sonberg 17 år siden

Tja, jeg kan godt få armene ned
Gravatar

#46 filmz-maxhh 17 år siden

"Vi kan sagtens blive enige om at Bourne-filmene ikke har meget med bøgerne at gøre, men man kan jo så også spørge sig selv hvor aktuelt og interessant en imaginær jagt på en terrorist som mange folk, bare et par år yngre end mig, ikke kender til.

Det er jo snart 12 år siden at han blev fanget og smidt i boksen. "

Come on, Carlos i bøgerne har jo aldrig haft andet end navnet til fælles med virkelighedens Carlos... ;o)

Jeg kan vældig godt lide Bourne-filmene, men jeg forstår stadig ikke hvorfor de gav penge for at benytte Ludlums navn, når INTET andet end karakterernes navne er det samme som i bøgerne...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#47 m 17 år siden

#46 grådige arvinger??
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#48 filmz-Kadann 17 år siden

#46 -

Du er velkommen til din mening, men jeg vil nu stadig mene at det er ret tydeligt at Carlos i bøgerne er baseret på den ret kendte terrorist og derfor alt andet end aktuelt.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

#49 17 år siden

47: ?
Gravatar

#50 filmz-maxhh 17 år siden

Kadann, Carlos i bøgerne er en kendt og frygtet lejemorder, med et internationalt netværk af hjælpere... virkelighedens Carlos var (er?) en lettere sindsforvirret mand, der smed en håndgranat efter nogen soldater... ;o)

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."

Skriv ny kommentar: