Og ‘letfordøjelighed’ er nøgleordet. Som de fleste traditionelle populære ‘page-turner’ romaner, der er umulige at lægge fra sig, lever og dør “Da Vinci mysteriet”-filmen med sin evne til at vedligeholde et stødt, spændingsmættet tempo uden slinger i valsen – det vil sige tålmodige, intime stunder, hvor pulsen daler og plottet og personerne får lov til at ånde lidt. Selvom “Da Vinci mysteriet” nok ikke lever helt op til sit enormt populære litterære forlæg, står vi nu alligevel med en god og effektiv, omend ganske anonym, thriller.
Skriv ny kommentar:
#61 hey now 18 år siden
#62 kill the bills 18 år siden
#63 filmz-Angel Eyes 18 år siden
Sjældent har jeg dog været vidne til et så anonymt og uinspirerende hovedrollepar, som i Da Vinci! Der var tider hvor jeg glemte at Hanks og Tautou overhoved var med i filmen :)
Men McKellen var virkelig på toppen, og Bettanys portræt af Silas var nærmest rørende.
#64 18 år siden
#65 jessup 18 år siden
#66 jessup 18 år siden
#67 filmz-Munk 18 år siden
Det er din beslutning, men vi er nok mange der er dybt uenige i din bedømmelse af A Beautiful Mind, ligesom at Cinderella Man og Apollo 13 også er ganske fornuftige!
- Steve Carell
#68 jessup 18 år siden
#69 filmz-Munk 18 år siden
For mit vedkommende, ja. Synes det er en fantastisk film, med fantastiske skuespilpræstationer. Synes også det er fuldt fortjent den vandt oscaren foran LOTR: Fellowship of the Ring.
Men vil dog gerne give dig at det ikke er alt hr. Howard laver der har samme kvalitet. Tværtimod! Men lige denne film bliver jeg nødt til at slå et slag for!
Du kan da også se på denne anmeldelse at en del filmz brugere må kunne lide den..
- Steve Carell
#70 filmz-Angel Eyes 18 år siden