Og ‘letfordøjelighed’ er nøgleordet. Som de fleste traditionelle populære ‘page-turner’ romaner, der er umulige at lægge fra sig, lever og dør “Da Vinci mysteriet”-filmen med sin evne til at vedligeholde et stødt, spændingsmættet tempo uden slinger i valsen – det vil sige tålmodige, intime stunder, hvor pulsen daler og plottet og personerne får lov til at ånde lidt. Selvom “Da Vinci mysteriet” nok ikke lever helt op til sit enormt populære litterære forlæg, står vi nu alligevel med en god og effektiv, omend ganske anonym, thriller.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 hey now 18 år siden

kan virkelig ikke forstå hvad folk har imod denne film. Genial fortolkning af en genial bog. 6/6 stjerner herfra
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#62 kill the bills 18 år siden

Jeg synes sku den var meget god 4/6 eller 5/6 herfra.
Gravatar

#63 filmz-Angel Eyes 18 år siden

IMO en ok underholdningsfilm, men nok mere spændende hvis man ikke har læst bogen allerede. Dog lider den under, at emnet måske ikke elaboreres så fandens meget - for det er jo selve den bagvedliggende hemmelighed (ikke blot på et religiøst plan, men på et rent samfundsopbygningsmæssigt plan) der er det egentlige interessante ved filmen.
Sjældent har jeg dog været vidne til et så anonymt og uinspirerende hovedrollepar, som i Da Vinci! Der var tider hvor jeg glemte at Hanks og Tautou overhoved var med i filmen :)
Men McKellen var virkelig på toppen, og Bettanys portræt af Silas var nærmest rørende.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

#64 18 år siden

Jeg synes det er tyndt, at når man endelig har en spændingshistorie, der ikke er udpræget action-præget, så nedtoner man det essentielle (symbol-afkodningerne) og lægger vægt på det actionprægede (biljagter m.v. / pistoler). Resultat: Et jævnt Hollywood-flick.
Gravatar

#65 jessup 18 år siden

Jeg synes, det er ikke en rektion på #64, at det er forkert at sige at en gennemsnitlig film skyldes et eller andet hollywood perspektiv på bogen. Et utal af instruktører kunne med den rigtigte manus forfatter lavet en meget bedre film - jeg vil ikke ligge skyld nogensteder men Da Vinci... er for mig at se ikke et tegn på hvad Hollywood kan eller ikke kan - den er bare ikke god og det er åbenlyst at der ligger en kortere rigtig god film i bogen. Når det er sagt er castingen som #63 nævner ikke videre god.
This is just until June
Gravatar

#66 jessup 18 år siden

Jeg har nu besluttet at jeg aldrig vil se en Ron Howard film igen med mindre Nicholson eller Walken soiller hovedrollen, da det slår mig at han aldrig har lavet en film til mere end **** (A Beautiful mind). Jeg er sikker på at det er en nyhed der vil skabe opstandelse og afmagtshandlinger :)
This is just until June
Gravatar

#67 filmz-Munk 18 år siden

Det er din beslutning, men vi er nok mange der er dybt uenige i din bedømmelse af A Beautiful Mind, ligesom at Cinderella Man og Apollo 13 også er ganske fornuftige!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#68 jessup 18 år siden

Dybt uenig ? vil det sige ******?
This is just until June
Gravatar

#69 filmz-Munk 18 år siden

For mit vedkommende, ja. Synes det er en fantastisk film, med fantastiske skuespilpræstationer. Synes også det er fuldt fortjent den vandt oscaren foran LOTR: Fellowship of the Ring.

Men vil dog gerne give dig at det ikke er alt hr. Howard laver der har samme kvalitet. Tværtimod! Men lige denne film bliver jeg nødt til at slå et slag for!

Du kan da også se på denne anmeldelse at en del filmz brugere må kunne lide den..
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#70 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Den største synd i filmhistorien: Da "A Beautiful Mind" vandt over både Lynch, Altman og Jackson! Fanden ta' Ron Howard!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: