Biljagter og skuddueller er der ingen af, og i stedet opbygges spændingen gennem personerne samt et par sublimt sammensatte, nervepirrende sekvenser, der ville passe lige ind i en Hitchcock-film. Man bliver suget ind i denne stemningsmættede film med det labyrintiske plot, der fremtræder overskueligt og klart, men dog bibeholder nok mystik til, at man hurtigt får lyst til at gense den blot for at se, hvordan alle brikkerne passer sammen. I det hele taget er det en triumf af intelligent og atmosfærefyldt filmkunst, vi her er vidne til. Det er en film, der står skulder til skulder med de bedste spionfilm, der nogensinde er lavet. En ubehagelig verden af mistro og paranoia udspiller sig i denne fortælling, men det hele fremstår så besnærende og fascinerende, at det er lige ved, at man ønsker sig den kolde krig tilbage.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 LennartLC 12 år siden

Synes godt nok at 6 stjerner er at stramme den. Nu ved jeg ikke om det er specifikt for den biograf jeg så den i, men rent billedmæssigt er den utroligt dårligt lavet. Jeg tror faktisk aldrig at jeg har lagt mærke til så meget støj og underbelysning. Og det blev heller ikke bedre af at hele filmen pludseligt og uden nogen indlysende årsag skiftede farvetemperatur, så billedet blev betydeligt koldere.

Filmen har masser af fede skuespillere og selvom at det er dejligt at endeligt se Mark Strong i en anden rolle end som en lilla alien, så er historien for mig bare alt for rodet og usammenhængende. Det er muligt at jeg bare har set alt for mange fordummende action film, men den tydelige snorken, der begyndte at lyde i salen hen omkring to tredjedele inde i filmen siger vist lidt om det.

Filmen danser for let hen over karakterene og de forblev ret ligegyldige fra mig.

3/6
Gravatar

#32 Slettet Bruger [3480798507] 12 år siden

#31 -

Jeg tror godt du kan regne med, at billedsiden skyldes biografen. Jeg har set den på blu-ray og der er billedet glimrende.
Gravatar

#33 Kruse 12 år siden

lennyboy (31) skrev:
men den tydelige snorken, der begyndte at lyde i salen hen omkring to tredjedele inde i filmen siger vist lidt om det.


Det siger vel lige så meget at nogen personer havde forkerte forventninger til hvilken film de skulle se.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#34 akerman 12 år siden

Monsterrodet film. Meget svær at følge, selv for mig der havde læst bogen. Virker som om instruktøren havde som mål at gøre den svært tilgængelig og spændende via at seeren selv skulle rede trådende ud, men det har så bare endt med at tage alt for meget overhånd.

Den er dog til gengæld også flot klippet og skuespillet er fint, så den er klart seværdig - men den engagerer ikke seeren.
Gravatar

#35 Mr.Creosote 12 år siden

Den film må have opvejet alle andre nytteløse screeninger Benway. Årets formidable pletskud, med årets bedste soundtrack.
4 meninger om Drive: http://www.cinefil.dk/?p=1178
Gravatar

#36 BN 12 år siden

lennyboy (31) skrev:
den tydelige snorken, der begyndte at lyde i salen hen omkring to tredjedele inde i filmen siger vist lidt om det.


Eller måske viser det i stedet, at nogle mennesker ikke er oplagte eller udhvilede før de tager i biografen. ;-)

Jeg har kun én eneste gang i mit liv set nogen sove i en biograf, nemlig min eks-kone, som var slået ud af den stegende sommerhede, der gjorde at der simpelthen var kogende varmt i biografsalen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#37 Kruse 12 år siden

Mr.Creosote (35) skrev:
Årets formidable pletskud, med årets bedste soundtrack.


Enig Bruc....Øh, Mr. Creosote :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#38 Babo84 12 år siden

Hmm jeg fandt musikken intetsigende. Specielt i slutningen.
Gravatar

#39 Mr.Creosote 12 år siden

#37 A little mint ... for monsieur? :)

Jeg takker Spotify for ca. 20 gennemlytninger af soundtracket fra ende til anden indtil videre og blu-ray udgaven for et monster lydspor, hvis LFE bund i intro scoret næsten vælter væggene. The Artist soundtracket er virkelig godt. En humørbombe af rang, men mage til genialitet af Alberto Iglesias,i at ramme 70'er pulsen så spot on med så jazzy et album, det er stort. Selv Williams musik føles som en vingeskudt krikke til sammenligning.
4 meninger om Drive: http://www.cinefil.dk/?p=1178
Gravatar

#40 MMB 12 år siden

#39

Are you Shore you remembered all the nominees?

Synes klart, Williams' to scores er de tre andre nominerede underlegne. Jeg er dog ikke sådan vildt oppe at køre over Iglesias' score, selvom det har nogle åbenlyse kvaliteter.

Skriv ny kommentar: